Take a fresh look at your lifestyle.

ثواب نماز شب قدر

پاداش کثیر در برابر عمل قلیل

1 1,203

یکی از اسامی که خداوند متعال را با آن اسم صدا می زنیم این است «یَا مَنْ یُعْطِی الْکَثِیرَ بِالْقَلِیلِ» دعای ماه رجب است. یعنی ای کسی که به اندک (عملی)، (پاداشی) کثیر می‌دهد.

یکی از زمانهایی که خداوند با عمل کم پاداش بسیار زیادی می دهد شب قدر است که از هزار ماه بهتر است. در این شب نمازی وارد شده است که چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد اما به اندازه یک سال حسنه و ثواب دارد.

از حضرت رسول خدا(ص) نقل شده است که اگر کسی که این نماز را بخواند قبل از اینکه از جای خود بلند شود خداوند متعال خود او و پدر و مادرش را می آمرزد و فرشتگان را مامور می‌کند که تا سال آینده برای وی حسنات بنویسند.

آن نماز دو رکعت است که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره توحید(قل هو الله احد) را بخواند و بعد از پایان نماز هفتاد مرتبه بگوید «اَسْتَغْفِرُ اللّهَ وَاَتُوبُ اِلَیْهِ» مفاتیح الجنان

 

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=37512

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بینام
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۸:۵۶

یه بار اتفاقی شب قدر رفتم مسجد با بچه محله ها مون اون موقع نمازمو میخوندم ولی اعتقادی به شب قدر نداشتم خلاصه رفتیم نشستیم و خواندن دعای جوشن کبیر از اون موقع مسیر زندگیم روشن شد تنها چیزی که تو ذهنم ماندگار شد صادقانه بدون ریا و هیچ فکری شروع به خواندن کردم واقعا عجب شبی هست شب قدر برای من شگفت انگیزه

1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x