Take a fresh look at your lifestyle.

عملی مخصوص امت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) که باعث می‌شود خداوند از حسابرسی بنده شرم کند

0 746

ایثار

حضرت موسی علی نبیّنا و آله و علیه السّلام  خطاب به پروردگار عرضه داشت: «ای پروردگار من! درجات حضرت محمّد(صلی الله علیه و آله) وامّت او را به من بنمایان.»

خداوند فرمود : «ای موسى! تو تاب دیدن آنها را نداری؛ امّا (فقط) یک منزلت از منزلتهای بزرگ وبا شکوه او را به تو می­نمایانم که به واسطه­ ی همان، او را بر تو وبر تمام آفریدگانم برتری دادم.»

پس خداوند از ملکوت آسمان برای او پرده برداشت و حضرت موسی منزلتی را دید که از (شدّت) پرتوهای آن وقُربش به خداوند، نزدیک بود قالب تهی کند!

عرضه داشت: «پروردگارا! به واسطه­ ی چه چیز او را به این کرامت رساندى؟!»

فرمود: «به واسطه ­ی خصلتی که از میان ایشان، آن را به او اختصاص دادم، وآن خصلت، ایثار است. ای موسى! هیچ یک از ایشان نیست که دمی از عمر خویش به این خصلت عمل کرده باشد، مگر آن که از حساب­رسی او شرم کنم و در بهشت خود، هر جا که او بخواهد، جایش دهم.»

قالَ موسی علی نبیّنا و آله و علیه السّلام : «یا رَبِّ أرِنى دَرَجاتِ مُحَمَّدٍ واُمَّتِهِ.»

قالَ: «یا موسی إنَّکَ لَن تُطیقَ ذلِکَ ولکِن اُریکَ مَنزِلَهً مِن مَنازِلِهِ جَلیلَهً عَظیمَهً فَضَّلتُهُ بِها عَلَیکَ وعَلی جَمیعِ خَلقی.»

قالَ: فَکَشَفَ لَهُ عَن مَلَکوتِ السَّماءِ فَنَظَرَ إلی مَنزِلَهٍ کادَت تَتلَفُ نَفسُهُ مِن أنوارِها وقُربِها مِنَ اللّهِ عزّ و جلّ

قالَ: «یا رَبِّ بِما ذا بَلَّغتَهُ إلی هذِهِ الکَرامَهِ؟!»

قالَ: «بِخُلُقٍ إختَصَصتُهُ بِهِ مِن بَینِهِم وهُوَ الإِیثارُ. یا موسی لا یَأتینى أحَدٌ مِنهُم قَد عَمِلَ بِهِ وَقتاً مِن عُمُرِهِ إلاَّ استَحیَیتُ مِن مُحاسَبَتِهِ وَبوَّأتُهُ مِن جَنَّتى حَیثُ یَشاءُ.»

میزان الحکمه به نقل از تنبیه الخواطر ج۱ ص۱۷۳

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=1006

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x