Take a fresh look at your lifestyle.

محروم از بوی بهشت: زنهای بی حیا و بی حجاب

2 3,971

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: دو گروه از دوزخیان را [هنوز] من ندیده ‏ام: گروهى که تازیانه ‏هایى مانند دم گاو در دست دارند و مردم را با آن مى‏زنند؛ و [گروه دیگر] زنانى که پوشش [تن نما] دارند و برهنه ‏اند، کج راهه مى‏روند و دیگران را نیز به کجروى تشویق مى‏کنند، سرهایشان همچون کوهان شتر خراسانى فروهشته است. اینان به بهشت نمى‏ روند و بوى‏ بهشت‏ را که از فاصله‏ اى چنین و چنان (بسیار زیاد) به مشام مى‏ رسد، استشمام نمى‏ کنند.

صِنْفانِ مِن أهلِ النّارِ لَم أرَهُما: قَومٌ مَعهُم سِیاطٌ کأذنابِ البَقَرِ یَضْرِبونَ بها النّاسَ، و نِساءٌ کاسِیاتٌ عارِیاتٌ، مُمِیلاتٌ مائلاتٌ، رؤوسُهُنَّ کأسْنِمَهِ البُخْتِ المائلَهِ، لا یَدْخُلْنَ الجَنّهَ و لا یَجِدْنَ رِیحَها، و إنّ رِیحَها لَیوجَدُ مِن مَسیرَهِ کذا و کذا.

صحیح مسلم: ۳/ ۱۶۸۰/ ۱۲۵.

در متن حدیث تعبیرهاى «مائلات» و «ممیلات» ذکر شده است. لسان العرب درباره این تعبیرات مى‏نویسد: مائلات یعنى زنانى که با کرشمه راه مى‏روند و دل مردان را مى‏ربایند؛ یا: روسرى و مقنعه خود را کج و تا نیمه بر سر مى‏نهند؛ یا: با آرایش و زیور بیرون مى‏آیند و خود را به نمایش مى‏گذارند؛ مُمیلات: زنانى که به دیگر زنان یاد مى‏دهند مانند آنها رفتار کنند (در بى حجابى)؛ یا: با تبختر و کرشمه راه مى‏روند. به قولى: مائلات یعنى زنانى که مانند بد کاره‏ها، موهاى خود را شانه و آرایش مى‏کنند؛ و ممیلات زنانى هستند که دیگران را به این گونه آرایش مى‏کنند (زنان آرایشگر) م.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=10870

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chadorane
فروردین ۳۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۲

باسلام و احترام ممنون از حضورتون به وب چادرانه

و سپاس از معرفی سایت خوب خودتون

موفق و موید باشید

بازهم به ما سر بزنید
چادرانه یک سبک زندگیست

شما لینک شدید با افتخار

2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x