Take a fresh look at your lifestyle.

مطالبی درباره درباره همجنس بازی

6 1,470

در نگارش این مطلب حداکثر سعی خود را نموده ام تا به صورت روشن مسئله همجنس گرایی را مورد بحث و بررسی قرار دهم و فقط هشداری است برای آنانی که می خواهند اشتباه قوم لوط را دوباره تکرار کنند و از خدا میخواهم این نوشته بتواند بیشترین تاثیر را در خواننده داشته باشد . انشاالله در مطالب بعدی بیشتر به این مورد خواهم پرداخت …

متاسفانه بنا به دلایلی افراد زیادی در جامعه مشاهده می شوند که حاضرند با همجنس خود نزدیکی کنند و یا به عمل زنا دست بزنند اما رابطه ای مشروع و سالم در سایه ی ازدواج نداشته باشند .

من فکر میکنم با پاک نمودن صورت مسئله و انکار وجود همجنس گرایان در جامعه نمی توان قدمی در جهت راهنمایی و هدایت اینگونه افراد برداشت . همجنس گرایان هم مانند معتادان و یا بیماران دیگر گرفتار حسی مبهم و ناشناخته می شوند که علاوه بر گناه و قباحت این عمل زشت ، موجب گرفتار شدن در مشکلات و بیماری های روحی و جسمی فراوانی می شوند .

با توجه به اینکه تا به امروز اطلاع رسانی کامل و جامعی در این مورد در اختیار نوجوانان و جوانان کشور عزیزمان قرار نگرفته است . امیدوارم این مطلب کمک شایانی برای این قشر باشد . از خداوند متعال سعادت دنیا و آخرت را برای تمام مردم جهان خواستارم .

گرایش به جنس موافق دلایلی دارد . شاید این حس گرایش به همجنس ، به صورت ذاتی در وجود فرد باشد ولی دلیل موجه ای نیست که به این کار تن در بدهند و باید این حس گرایش سرکوب گردد و این کار فقط توسط خود فرد باید صورت بپذیرد .

من آنچه شرط بلاغ است با تو گویم    تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال

یکی دیگر از دلایل گرایش به همجنس را میتوان بالا رفتن سن ازدواج ، شرایط سخت خانواده ها برای ازدواج ، مهریه های بالا ، مشکل مسکن ، کار و …  در جامعه دانست که متاسفانه تحریم های جهانی و عدم بازرسی صحیح و کامل قیمت های بازار از سوی مجریان قانون موجب شده مسئله ازدواج برای جوانان به یک کابوس یا آرزوی دست نیافتنی تبدیل گردد . با این وجود سازمان های خیریه نقش پر رنگی را در فراهم نمودن امکانات ازدواج برای جوانان بازی می کنند.

همان طور که می دانید غریزه جنسی یک نعمت خدادادی است که اگر این غریزه در مسیر درست خویش تخلیه نشود مشکل ساز خواهد شد . امیدواریم با همت خداوند و در صورت صلاح دید مسئولین برای جوانانی که نمی توانند میل جنسی خود را تخلیه نمایند امکاناتی فراهم گردد . شاید تاسیس خانه عفاف کمکی شایانی باشد .

خانه عفاف چه بود ؟ (برگرفته از دانش نامه ویکی پدیا)

” خانه عفاف طرحی بود که از سوی یکی از اصناف در سال ۱۳۸۱ مطرح شد تا امکان قانونی شدن استفاده از خدمات جنسی زنان تحت لوای صیغه فراهم آید.

این طرح برای اولین بار توسط «جامعه اسلامی ناصحین قم» در سال ۱۳۷۳ تهیه شد و برای سازمانهای مختلف فرستاده شد. اما با انتشار جزئیات آن و بالارفتن احتمال اجرای آن در سال ۱۳۸۱ به جنجالی بزرگ مبدل شد خصوصا که در همان زمان یکی از مقامات بلندپایه روحانی قوه قضائیه در کرج متهم به سوءاستفاده جنسی از زنان شد. رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی (احتمالا برای کاستن از انتقادات مردم) از بازداشت طراح آن خبر داد.

این طرح با مخالفت محمد خاتمی و نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم مواجه شد.

این طرح موجب تحت الشعاع قرار گرفتن و در نهایت کنار گذاشته شدن «طرح سلامت جنسی» شد که از سوی وزارت کشور در حال تهیه بود.

به گفته سازمان ملی جوانان بحران روابط جنسی در صدر مشکلات جوانان ایرانی است. “

مقوله همجنس گرایی با توجه به گرایشات ما انسان ها (” میوه حرام همیشه شیرین تر است! “) توانسته برای خود شهرت بسیار زیادی در جهان بر هم زند. طرفداران این گروه معتقدند که چون در عصر کنونی دیگر خبری از برده داری نیست و زنان نیز به آزادی و دموکراسی دست پیدا کرده اند پس دیگر وقت آن فرا رسیده است که همجنس گرایان نیز به حقوق مقتضی خود برسند.

به نظر می رسد که جو حاکم بر جوامع نیز به سوی پذیرش یک چنین نظریات پوچ و بی اساسی پیش می رود. این روزها جمع کثیری از همجنس گرایان را مشاهده می کنیم که در ملاء عام در انظار عمومی ظاهر شده و بدوم هیچ ابایی همجنس بودن خود را به صورت آشکارا اظهار می دارند. در بخش های وسیعی از کشورهای غربی، زوج های همجنس مانند زوج های غیر همجنس به رسمیت شناخته می شوند و از امنیت و رفاه اجتماعی کامل نیز برخوردار هستند. برخی از رهبران کلیساها همجنس گرایان را مورد تایید خود قرار می دهند و برای اعظای همجنس گرای کلیسا دعا کرده و از خداوند برایشان خواستار موهبت و برکت می شوند.

همجنس گرایان رنگین کمان را برای خود نماد قرار داده اند و معمولاً دستنبد های رنگی دارند . البته از این نمیتوان برداشت کرد که هر کسی که دستبند رنگی به دست دارد همجنس گرا است .
 

عقیده اکثر همجنس گرایان بر این اصول استوار است که…

  1. آنها اینگونه متولد شده اند.
  2. نه در داخل رابطه کسی آسیب می بیند و نه در خارج از رابطه به کسی صدمه زده می شود.
  3. هنگامیکه دو طرف درگیر در رابطه، احساس خوبی نسبت به یکدیگر دارند؛ دیگران حق دخالت در امور آنها را ندارند.
  4. همجنس گرایی و غیر همجنس خواهی به یک اندازه معتبر بوده و باید با دید یکسان به آنها نگاه کرد.

همجنس گرایان اینگونه متولد شده اند؟

از روزی که بشر برای نخستین بار پا بر روی این کره خاکی نهاده است، تا بدین لحظه همواره شاهد تبعیض های بسیار زیادی در میان توده های مختلف اجتماعی از جمله زنان، سیاه پوستان و معلولین بوده ایم. همجنس گرایان نیز از این مطلب به نفع خود بهرداری کرده اند و خواست اولیه خود را بر این اصل استوار نموده اند که چون گروه های مورد تبعیض قرار گرفته، نهایتا به حقوق خود دست پیدا کرده اند، اینک نوبت به خودشان رسیده که از امتیازات یکسان اجتماعی برخوردار گردند. اما اگر بخواهیم بر اساس آموزش های مذهبی تصمیم گیری نماییم بی شک چیزی بر خلاف این مطلب استنباط خواهد شد…

“جنسیت، نژاد و ناتوانی جسمی در این مورد هستند که یک انسان چگونه است؛ اما در مقابل همجنس گرایی مربوط می شود به اینکه یک انسان تصمیم می گیرد چه کاری انجام می دهد.”

از سوی دیگر همجنس گرایان مدعی هستند که پژوهش های علمی ثابت می کنند که چنین گرایش هایی دارای خواستگاه بیولوژیکی در بدن انسان می باشند.

۳ تحقیق مختلف از سوی فعالان “حقوق همجنس گرایان” برای حمایت از نظریه مطرح شده در بالا انجام گرفته است که به شرح زیر می باشند: بررسی کروموزوم X ، تحقیق بر روی عملکرد هیپوتالاموس، تحقیق بر روی دوقلوهای همسان همجنس باز.

در تمام کاوش های به عمل آمده نتیجه مشابه بوده؛ البته نباید فراموش کرد که در هر سه مطالعه، محققان به شخصه همجنس گرا بودند. از این گذشته باید توجه داشت که مطالعات آنها توسط محققان دیگر موشکافی و تجزیه و تحلیل نشده است. همچنین رسانه های گروهی هیچ اشاره ای به متدهای به کار رفته در این پژوهش ها نکرده اند و گمان می رود که نتیجه بررسی ها چیزی بیش از یک تصور ساده اندیشانه نباشد. هیچ مدرک موثقی وجود ندارد که اثبات کند همجنس گرایی به دلیل وجود ژن های معینی در بدن انسان بروز می کند.

ارائه آموزش های بنیادین در مورد ازدواج، زندگی مشترک و مسائل جنسی از قدیم الایام رواج داشته به طوریکه حتی می توان نمونه های آنرا در کتب آسمانی نیز پیدا کرد. در بخش هایی می خوانیم که خداوند مرد و زن را آفرید تا این دو جنس در زندگی مکمل یکدیگر باشند؛ به همین دلیل هم هست که خداوند ابتدا آدم و سپس حوا را خلق نمود نه “آدم و نقی” یا “نرگس و حوا”.

برای یک ازدواج سالم و معقول طرفین باید از دو جنس مختلف باشند. در اثبات این نظریه دلایل بسیار زیادی وجود دارند که ما در این قسمت به پاره ای از آنها اشاره مختصری خواهیم داشت.

  1. ساختار آناتومی بدن انسان برای برقراری ارتباط جنسی میان یک زن و یک مرد طراحی شده و علم زیست شناسی ارتباط میان زن و مرد را تایید می کند. هیچ عامل بیولوژیکی ارتباط همجنس گرایانه را تایید و حمایت نمی کند. 
  2. آمیزش جنس مذکر و مونث (حتی در حیوانات) آنها را قادر می سازد که تولید مثل کرده و زاد و ولد نمایند. در کتاب های آسمانی نیز می خوانیم که “بارور شوید، تولید مثل کنید و در تمام زمین پراکنده شوید.” این پیامی است که قرن ها پیش زمانی که نوح و قومش توانستند از آن طوفان سهمگن جان سالم به در برند بر آنها نازل شد. اما زاد و ولد و تولید مثل تنها دلیلی نیست که خداوند انسان را از دو جنس مذکر و مونث آفریده . گزارش های (BUWA) از این قرار است که صمیمیتی که از طریق گرایش های جنسی میان زن و شوهر به وجود می آید دارای فواید بیشماری برای هر دو طرف می باشد و از سوی خداوند برای ایجاد پیوند های محکم تر، لذت و خوشی، و نهایتا تولید مثل در وجود آنها قرار گرفته است.
  3. همچنین خدواند به زن و مرد وظایفی را محول نموده که هر یک بتواند مکمل دیگری بوده و زندگی همزیستی مناسبی را در کنار یکدیگر داشته باشند. خانم ها در مواردی که آقایون ناتوان هستند به آنها کمک می کنند و بالعکس مردها نیز در مسائلی که خانم ها قادر به انجام آن نیستند، آنها را کمک می کنند و وظایف هیچ یک نسبت به دیگری برتری ندارد و هر دو در یک سطح قرار دارند. با به کار گیری این روش همواره روح امید و تجلی در زندگی آنها زنده نگه داشته خواهد شد.

کسی آسیب نمی بیند؟

یک کارشناس با صراحت کامل معتقد است که “برقراری ارتباط جنسی با فرد همجنس به طور آشکارا بیماری های عدیده ای را به همراه دارد.” البته همه ما می دانیم که برقراری روابط جنسی حتی با جنس مخالف اگر روند بی بند و باری به خود گیرد، ممکن است موجبات ابتلا به برخی از انواع بیماری های آمیزشی را فراهم آورد، اما همجنس گرایی روند سرایت بیماری هایی نظیر تبخال مقعد، هپاتیت B ، انگل، تومور روده و ایدز را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد. در تحقیقی که بر روی طول عمر مردان همجنس باز در دهه ۹۰ در کانادا انجام شد پژوهشگران به این نتیجه دست یافتند که مردان همجنس باز در حدود ۱۲ تا ۸ سال کمتر از همنوعان غیر همجنس باز خود عمر می کنند.

تاثیر آن بر روی اطرافیان

روانشناسان اجتماعی اطمینان خاطر دارند که کودکانی که در خانواده های “گی (مردان همجنس باز) و لزبین(زنان همجنس باز) “  زندگی می کنند اگر چه از لحاظ خصوصیاتی نظیر هوش، پیشرفت، توانایی داوری در امور اخلاقی، صلاحیت و شایستگی اجتماعی و هویت جنسی کمی از بچه هایی که در خانواده های غیر همجنس باز بزرگ شده اند ندارند اما متاسفانه یک عامل منفی بر روی آنها تاثیر پایدار دارد:

“زمانیکه فرد از دوران کودکی چیزی را آموزش ببیند در زمان بزرگسالی به هیچ وجه نمی تواند آنرا فراموش کند و خود را از آن جدا سازد.”

شما هیچ گاه قادر نیستید ارزش های اخلاقی و نصایح الهی را به فرزندتان آموزش دهید در حالیکه خودتان پا بر روی آنها می گذارید و نقضشان می کنید. شاید همه ما مرتکب گناهان زیادی در طول روز شویم اما زندگی کردن در یک خانواده هم جنس باز اخلاقی را به صورت عادت در ذهن کودک شکل می دهد که فقط یک رفتار اشتباه نیست بلکه یک گناه نابخشودنی است.

به کس دیگری مربوط نمی شود !

فعالان و طرفداران حقوق همجنس گرایانه بر این باورند که همجنس گرایی دو نفر به هیچ کس ارتباط ندارد و فقط به دو نفری که درگیر ارتباط هستند ارتباط پیدا می کند. اما این ادعا با حقیقت فاصله بسیار زیادی دارد. خداوند که خالق و آفریننده همه موجودات است بر تمام امور زندگی انسان ها آکاهی دارد و با قدرت بی حد و اندازه خود برایشان قانون گذاری و برنامه ریزی کرده و آنها را به طور اخص از همجنس گرایی منع نموده.

“شما نباید همچنانکه که با غیر همجنس خود به بستر می روید با همجنس خود نیز این کار را انجام دهید. این امر غیر اخلاقی بسیار ناخوشایند و انزجار آور است.”

سرپیچی و نافرمانی از یک چنین فرمان قاطع و صریحی نشان دهنده بی اعتنایی به قدرت خداوند است.

برخی از افراد معتقدند که در بعضی از ادیان در ابتدا این گونه فرمان هایی وجود داشته که بعد ها به دلیل نیاز جوامع بشری از میان رفته. برای توجیه این قضیه می توانیم بنا را بر روی تحریفاتی که در چنین کتبی شاهد آن هستیم بگذاریم. همانطور که میدانید قوانین خداوند از ازل تا ابد یکسان است و هیچ تغییری در آنها راه ندارد. در عهد جدید و قران کریم هم اشارهاتی مستقیم به همجنس گرایی و عواقب جبران ناپذیر آن شده است.

از اعتبار همسان برخوردار است؟

برخی افراد معتقدند که کتاب های آسمانی به این دلیل همجنس گرایی را منع و محکوم می کنند تا با بت پرستی و شرک ارتباط پیدا نکند. این عمل نکوهیده نه تنها نهایتا فرد را به سمت شرک و بت پرستی روانه می سازد بلکه خارج از بت پرستی نیز عملی ناخوشایند و نکوهیده تلقی می شود. این مطلب را می توان از دست نوشته های قدیمی مذهبی نیز دریافت کرد. از همان دوران اولیه همجنس گرایی به عنوان کاری غیر طبیعی شناخته می شده و صرفا یک انحراف غیر اخلاقی معصیت بار به حساب می آمده.

در کتب آسمانی می خوانیم:

“و زنان معصیت کار راه طبیعی لذت را با یک چیز غیر طبیعی معاوضه می کنند و مردان نیز مانند آنها استفاده طبیعی از زنان را رها کرده و به دنبال همجنسان خود می روند؛ آگاه باشید که هر دو گروه در حال سوختن در آتش شهوات نفسانی شان هستند.”

در زبان اصلی این متن از لغت یونانی “آرسن اکوایتا” استفاده شده که اگر بخواهیم معنای تحت الفظی آنرا بیان کنیم معادل “مردانی که با مردها هم بستر می شوند” است. در متون مذهبی تعابیر دیگری برای این کلمه ارائه شده که از جمله آن می توان به این موارد اشاره کرد: “آسیب زدن به ارزش های غیر همجنس ها” ، ” آزار دهندگان نفس” ، ” لطمه وارد آوردن به سایر انسان ها ” و …

هم جنس بازی که در پسر با پسر با عنوان لواط  شناخته می شود و در دختر با دختر با عنوان مساحقه ، در اسلام به شدت نهی شده است.

برای جلوگیری از پیش آمدن چنین عمل شنیعی چند چیز را که مقدمات آن است تحریم فرمود:

۱- نگاه شهوتی به پسر حرام است :

نگاه کردن از روی شهوت به پسر جوان (پسری که هنوز موی صورتش در نیامده) حرام است و سوء اثر و شدت عقوبت نظر حرام می باشد.

از حضرت رسول اکرم (ص) روایت است که فتنه پسر جوان زیبا از فتنه دختر باکره بیشتر است .

پس بر هر مسلمانی واجب است از چشمان خود نهایت مواظبت را بکند که به چنین گناه بزرگی مبتلا نشود.

۲-لجام آتشین برای بوسه شهوت :

بوسیدن پسر جوانی از روی شهوت حرام است چنانکه از حضرت صادق (علیه السلام ) روایت است که پیغمبر فرموده کسی که پسر جوانی را از روی شهوت ببوسد خداوند او را در قیامت به لجامی از آتش لجام می فرماید.

و از حضرت رضا (علیه السلام) روایت است که : هرگاه مرد جوانی را از روی شهوت ببوسد ملائکه های آسمان و ملائکه زمین و ملائکه رحمت و ملائکه غضب او را لعنت می کنند و جهنم برایش آماده می شود و مکان بدی جایگاهش می باشد.  

و نیز از پیغمبر(ص) روایت است : کسی که پسر جوانی را از روی شهوت ببوسد خداوند او را در آتش جهنم هزار سال معذب می فرماید. و اگر مسلم شد که کسی پسر جوانی را از روی شهوت ببوسد باید حد بخورد و حدش از سی تا نود تازیانه است هر قدر که حاکم شرع صلاح بداند او را باید تازیانه بزند.

۳-خوابیدن دو مرد یا دو زن کنار هم :

خوابیدن دو مرد در یک بستر وزیر یک لحاف در صورتی که هر دو عریان باشند حرام است و همچنین در مورد دو زن نیز حرام  میباشد و فرقی نمیکند که محرم باشد یا بیگانه . و در چند روایت است که باید آنها را حد زد و برایش حد زنا معین شود یعنی آنها  را یکصد تازیانه بزنند

و از رسول اکرم (ص) روایت است که بستر فرزندان خود را از سن ده سالگی جدا سازید یعنی دو برادر یا دو خواهر یا برادر و خواهر زیر یک لحاف از همان کوچکی نخوابند.

امام صادق (ع) می فرماید: آن وقت که مردان به مردان و زنان به زنان اکتفا می کنند آخر الزمان است.

پیامبر اکرم‏ صلی الله وعلیه و آله : هر کس با نوجوانی آمیزش جنسی کند، روز قیامت ناپاک وارد محشر میشود، آن چنان که تمام آب‏ های جهان او را پاک نخواهند کرد و خداوند او را غضب می کند و از رحمت خویش دور می دارد و دوزخ را برای او آماده ساخته و چه بد جایگاهی است.

پاسخ به یک سوال : فرق لواط و همجنس بازی چیست؟ آیا می تواند با برادر کسی که با او این کار را کرده ازدواج کند؟ آیا اصلا می تواند ازدواج کند آن هم ازدواج سالم؟ آیا چنین کسی با قوم لوط محشور می شود؟ لطفا صریح پاسخ دهید.

لواط انجام عمل جنسى بین دو جنس مذکر است به گونه ای که دخول در دُبر محقق بشود واسم دیگرش هم جنس بازی است
همجنس گرایی در اسلام و همه ادیان الهی حرام است . لواط از گناهان بزرگ است. شخصى که مرتکب این عمل شنیع مى‏شود، از نظر خدا و رسول او و ملائکه مورد لعنت واقع مى‏شود و اگر در حال بلوغ و یا اختیار، اراده و عقل مرتکب این عمل شده باشد و بدون توبه واقعى مرده باشد، عذاب او شدید خواهد بود.

پیامبر اکرم (ص) مى‏ فرماید: «وقتى که لواط ‏کننده در قبر نهاده شد بیشتر از سه روز باقى نمى‏ ماند و خداوند او را میان قوم هلاک شده لوط پرتاب مى‏کند و روز قیامت هم با آن قوم ستمکار محشور مى‏شود» (میزان‏ الحکمه، ج ۱۱، ص ۵۳۶۹ ).

حال اگر هر دو یا یکى بالغ بوده و عمل لواط در نزد حاکم شرع یا با اقرار و یا شهادت شهود، ثابت شود، باید حد شرعى بر او جارى گردد و حد آن به یکى از چند صورت است:

 الف) کشتن با شمشیر و امثال آن،

 ب ) سوزاندن،

 ج ) دست و پاى او را بسته و از کوه پرتاب کنند،

 البته هر کدام را حاکم صلاح بداند، اجرا مى‏کند و این در صورتى است که دخول محقق شده باشد. اما اگر دخول نکرده باشد، حد آن صد ضربه شلاق است. حال اگر قبل از شهادتِ شهود توبه کند، حد ساقط مى‏شود؛ ولى اگر لواط کننده و مفعول یا یکى از آنها بالغ نبوده‏اند حد جارى نمى‏شود؛ بلکه اگر نزد حاکم ثابت شود تأدیب مى‏شوند و چون بالغ نبوده ‏اند، گناهى در نامه عمل آنها نوشته نمى‏شود ، (تحریرالوسیله، ج ۴، ص ۱۹۸ و ۱۹۹). کسى که خداى ناخواسته با پسرى عمل لواط انجام داده، اگر یقین دارد که هنگام عمل حتی قسمت کمی از آلت داخل در دبر شده است، خواهر و دختر و مادر لواط دهنده بر لواط کننده حرام است، ولى دختر و مادر فاعل بر مفعول حرام نیست. بله، اگر عمل لواط به صورت متقابل انجام شده باشد؛ یعنى، هر یک هم فاعل بوده و هم مفعول، ازدواج با افراد مذکور براى هر دو حرام است. اما اگر لواط به حدّ دخول نرسیده و فقط در حد تفخیذ انجام گرفته و یا اگر الان شک دارد که آیا لواط همراه با دخول بوده یا به صورت تفخیذ انجام شده، افراد مذکور حرام نمى‏شوند و ازدواج با آنها مانعى ندارد.

مجازات

در کتاب های آسمانی نه تنها این امر نفرت انگیز و انزجار آور تفسیر شده است بلکه انسان ها را به عواقب و مجازات های سنگینی که به دنبال دارند، هشدار داده است. درست مانند قوم لوت که در آخر به هلاکت رسیدند.

همانطور که خداوند در گذشته اقوام همجنس گرا را مجازات کرده در آینده نیز چنین جزایی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

” نه زناکاران، نه بت پرستان و نه مشروب خوارن و فحاشان و غاصبین و همجنسگرایان و کسانی که با کودکان رابطه جنسی برقرار می کنند هیچ یک وارد بهشت نخواهند شد.” ( ۱۰-۹: ۶ CORINTHIANS 1 )

جای امیدواری وجود دارد؟

با توجه به تمام این صحبت ها باز برای همجنس گرایان جای امیدواری وجود دارد. خداوند بخشنده است و توبه کسانی را که از گناهان خود پشیمان هستند می پذیرد و از گناهانشان چشم پوشی می کند. آنها باید به در گاه خداوند توبه کند و تصمیم بگیرند که از این پس بر طبق فرامین الهی زندگی خود را ادامه دهند تا پروردگار را از خود راضی و خشنود نگه دارند. اگر ندامت و پشیمانی و تصمیم به اصلاح و تجدید نظر خالص و حقیقی باشند از شما پذیرفته خواهد شد؛ تمام افراد معتقد نیز روزی گناهی مرتکب شده اند و اکنون توبه کرده و جزء نیکوکاران قلمداد می شوند.

نتیچه

با نظر به کلیه مسائل اخلاقی و اعتقادی ما در مورد خاستگاه اولیه بشر روشن است که گرایشات و رفتار و برخورد ما باید حد و مرز عقلانی و اخلاقی را همواره حفظ نماید. اگر ما معتقد باشیم که از ماده ای چسبناک و مشمئز کننده با آمیزه ای از اتفاقات تصادفی و تلاش و تقلا برای بقا به وجود آمده ایم ؛ بنابراین کاملا قابل قبول است که بگوییم هیچ قدرت برتری وجود ندارد و ما خودمان می توانیم برای ادامه زندگی قوانین پیشنهادی خودمان را به کار گیریم. اما اگر بنا را بر این بگذاریم که یک خدای مهربان و بخشنده وجود دارد که به دنیا آمدن ما را برنامه ریزی کرده و برای ادامه راه برایمان دستوراتی را مهیا ساخته پس ما هم باید از فرمان های او پیروی کنیم. خداوند در قرآن معیارهای متعارف و الگوهای خود را به بشر منتقل نموده و شالوده های بنیادین سعادت را آموزش داده تا انسانها با پیروی از آنها به سلامت و کامیابی دست یابند.

دلایل ، منابع و داستان ها :

 لواط کننده گان سه روز پس از مرگ به قوم لوط ملحق می شوند :

در زمان عمر غلامی که مولای خودش را کشته بود پس از اقرار عمر امر به کشتن نمود .حضرت امیرالمومنین علی (ع) از غلام پرسید چرا مولای خودت را کشتی؟

عرض کرد به زور با من لواط کرد پس او را کشتم آن حضرت از اولیای مقتول پرسید آیا او را دفن کرده اید؟ گفتنند: آری هم اکنون از دفنش می آئیم پس به عمر فرمود غلام را تا سه روز نگهدار و پس از سه روز اولیای مقتول حاضر شوند.

پس از گذشتن سه روز آن حضرت به اتفاق عمر و اولیای مقتول بر سر قبرش آمدند از اولیایش پرسیدند این قبر صاحب شماست؟ گفتند آری سپس فرمودند قبر را بشکافید تا به لحد برسید چون به لحد رسیدند و آنرا برداشتند جنازه را ندیدند پس آن حضرت تکبیر گفت و فرمود به خدا قسم دروغ نگفتم شنیدم از رسول خدا (ص) فرمود هر کس از امت من عمل قوم لوط را مرتکب شود و بدون توبه از دنیا برود پس در قبرش بیش از سه روز نمی ماند تا این که زمین او را فرو می برد و بجائی که قوم لوط هستند و هلاک گردیده اند ملحق می نماید پس در زمره ایشان محشور میشود.

توبه واقعی :

در فروغ کافی کتاب الحدود از حضرت امام جعفر صادق (ع) روایت می کند که روزی حضرت امیرالمومنین (ع) در میان جماعت اصحاب بودند مردی آمد و گفت یا امیرالمومنین با پسری لواط نمودم پاکم کن ( یعنی بر من اجراء حد فرما )حضرت فرمود برو به خانه ات شاید سودائی در طبعت حرکت کرده باشد ( چون اقرارت از روی کمال و شعور نیست ) روز دیگر آمد و همان اقرار را کرد و خواهش اجرای حد را تکرار نمود.

حضرت ثانیا فرمود به منزلت برو شاید سودائی در طبعت حرکت کرده و چنین اقراری می کنی تا آنکه سه مرتبه باز گشته و همان طور اقرار و سپس خواهشش را تکرار کرد.در مرتبه چهارم حضرت فرمود که پیغمبر (ص) در این واقعه سه حکم فرموده هر یک را میخواهی اختیار کن. یکی اینکه دست و پایت را ببندند و از کوه پرتابت کنند یا این که با شمشیر ترا بکشند یا با آتش ترا بسوزانند؟

عرض کرد یا علی کدام یک از اینها دشوارتر است فرمود سوزاندن با آتش گفت آنرا اختیار کردم.

حضرت فرمود :تهیه کار خودت را بکن گفت چنین خواهم کرد پس برخاست و دو رکعت نماز خواند سپس گفت خدایا گناهی از من سرزده که تو به آن دانایی و من از گناه خود ترسیدم و به نزد وصی رسول تو آمدم و از او خواهش کردم مرا از گناه پاک کند او مرا بین سه عقوبت مختار فرمود خداوندا من آن را که سخت تر بود انتخاب کردم از تو می خواهم که این عقوبت را کفاره گناهان من گردانی و مرا در آخرت با آتش خود در جهنم نسوزانی پس گریان برخاست و در گودال پر از آتش که برایش آماده شده بود نشست آتش از اطرافش شعله می کشید.

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام ) بر حالتش رقت فرمود و گریان شد و اصحاب  همه به گریه درآمدند پس از آن حضرت فرمود بر خیز ای مرد که ملائکه آسمان و زمین را به گریه درآوردی به درستی که خداوند توبه ات را پذیرفت. برخیز و به آن گناهی که کردی نباید برگردی. (توبه واقعی در صورتی قابل قبول است که فرد هیچگاه به طرف آن برنگردد)

نکته : مشهور بین فقها آن است که اگر گنه کار پس از اقرار و حاضر شدن برای اجرای حد توبه نماید امام مخیر است که حد را اجراء کند یا نکند. چنانکه در حدیث مزبور امام (ع) از اجراء حد صرفنظر کرد و این اختیار اجرای حد مخصوص موردی است که گناه با اقرار گنهکار ثابت شود نه با شهادت شهود که در این صورت توبه گنهکار در اجراء نمودن حد تاثیری نداشته و حتما باید حد اجرا شود.

منبع: rahafun.com

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=1159

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا
تیر ۱۴, ۱۴۰۲ ۰۰:۵۵

اگر از لواط توبه واقعی کنیم و دیگر هرگز به سوی او نرویم دیگر در قیامت عذاب نمی شویم ؟

کاربران ناشناس
مهر ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۰

I really like it when folks get together and share ideas.
Great website, keep it up!

کارن
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۱۷:۲۸

کاملا غیر قابل قبول.
امیدوارم روز محشر بتونم ببینم که در چه حال هستید.

6
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x