فلسفه تحریم صیغه و حلال کردن ل… توسط عمر + فیلم و عکس

18 ۳,۷۸۹

%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC %D9%85%D9%88%D9%82%D8%AA %D8%AF%D8%B1 %D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86 %DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85 فلسفه تحریم صیغه و حلال کردن ل... توسط عمر + فیلم و عکس

یکی از اشکالات  بسیار کلیدی و مهمی که  اهل سنت بر شیعه وارد می کنند بحث متعه یا همان صیغه می باشد. آنها به زعم خود یک اشکال سختی برای شیعیان  مطرح کرده اند!!!! که فکر می کنند جوابی ندارد. در این پست بر آنیم تا از معتبرترین کتب خود جماعت مخالفین برای شما به اثبات برسانیم که:
اولا : متعه در قرآن موجود است و سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می باشد .
دوما : این که عمر اولین کسی بود که متعه را حرام کرد.!!
سوما: فلسفه این تحریم و چند تا فلسفه دیگر…

متعه  حلال قرآن و سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله)

متعه یا همان صیغه در قرآن کریم نیز مطرح شده است که متن و ترجمه آیه چنین است :

«فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَهً»نساء، آیه 24.
«و زنانى را که متعه (ازدواج موقت) میکنید. واجب است است مهرشان را بپردازید».

حال در این قسمت به بررسی متعه در سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از معتبرترین کتب خود مخالفین می پردازیم :

این مطلب در کتاب صحیح بخاری – چاپ دار ابن کثیر – کتاب التفسیر – باب فمن تمتع بالعمره الی الحج – صفحه ۱۱۰۷ – حدیث ۴۵۱۸ موجود می باشد.

تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۱۱۰۷ کتاب صحیح بخاری می باشد.

%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%85 فلسفه تحریم صیغه و حلال کردن ل... توسط عمر + فیلم و عکس  %D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%85 2 فلسفه تحریم صیغه و حلال کردن ل... توسط عمر + فیلم و عکس

ترجمه حدیث : «از عمران ابن حصین روایت است که گفت : آیه ی متعه در قرآن نازل شده است ، و ما در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آن را انجام دادیم ، و هیچ آیه ای در قرآن در حرام کردن آن نازل نشده است ، و رسول خدا تا زمانیکه از دنیا رفتند آن را منع نکردند ، و عمر آن را نهی کرده است.»

منابع بیشتر :

۱ ـ تفسیر القرآن العظیم ، جلد ۱ ، صفحه ۵۳۸ ناشر : دار طیبه

۲ ـ در المنثور ، جلد ۱ ، صفحه ۵۲۰ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

۳ ـ سنن کبری بیهقی ، جلد ۵ ، صفحه ۱۹ ، حدیث ۸۶۴۹ ناشر : مکتبه دار الباز

۴ ـ مسند احمد بن حنبل ، جلد ۴ ، صفحه ۴۳۶ ، حدیث ۱۹۹۲۱ ناشر : مؤسسه قرطبه قاهره

 

اثبات مسئله حرام کردن متعه (یک بدعت آشکار ! ) توسط عمر

این مطلب در کتاب تاریخ الخلفاء جلال الدین سیوطی – چاپ دار ابن حزم – بخش دوم عمر بن خطاب – فصل فی اولیات عمر – صفحه ۱۱۱ موجود می باشد.

تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۱۱۱ کتاب تاریخ الخلفاء می باشد.

%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%85 %DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86 %D9%85%D8%AA%D8%B9%D9%87 فلسفه تحریم صیغه و حلال کردن ل... توسط عمر + فیلم و عکس %D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%85 %DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86 %D9%85%D8%AA%D8%B9%D9%87 2 فلسفه تحریم صیغه و حلال کردن ل... توسط عمر + فیلم و عکس

ترجمه متن مشخص شده : «و او ( عمر بن خطاب ) اولین کسی است که متعه را حرام کرده است.»

منبع بعدی : کنز العمال – چاپ موسسه الرساله – جلد ۱۶ – حرف نون ( کتاب النکاح ) – باب محرمات النکاح – صفحه ۵۲۱ – حدیث ۴۵۷۲۲ موجود می باشد.

تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۵۲۱ کتاب کنز العمال می باشد.

%D9%BE%D8%A7%DA%A9 %DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86 1 فلسفه تحریم صیغه و حلال کردن ل... توسط عمر + فیلم و عکس %D9%86%D9%87%DB%8C %D9%85%D8%AA%D8%B9%D9%87 فلسفه تحریم صیغه و حلال کردن ل... توسط عمر + فیلم و عکس

ترجمه حدیث : عمر گفت : «متعه حج و متعه زنان در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم حلال بود و من آن را نهی کردم.»

منابع بیشتر :

۱ ـ المغنی ، جلد ۷ ، صفحه ۵۷۱ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

۲ ـ المحلی ، جلد ۷ ، صفحه ۱۰۷ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

۳ ـ تاریخ بغداد ، جلد ۱۴ ، صفحه ۱۹۹ ناشر : دار الکتب العلمیه بیروت

۴ ـ تاریخ الاسلام الذهبی ، جلد ۳۵ ، صفحه ۴۴۹ ناشر : دار الکتب العربی بیروت لبنان

۵ ـ تاریخ مدینه دمشق ، جلد ۶۴ ، صفحه ۷۱ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

۶ ـ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ، جلد ۱۲ ، صفحه ۲۵۲ ناشر : دار احیاء الکتب العربیه

پس در قسمت اول با اسناد و مدارک ارائه شده ثابت شد که عمر اولین کسی است که متعه را حرام کرده است و هیچ جای شک و شبهه ای در آن باقی نمی ماند. در قسمت دوم این مطلب به بررسی متعه در سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و قرآن کریم می پردازیم و آن را از معتبرترین کتب خود جماعت مخالفین به اثبات می رسانیم.

منبع: شیعه امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)

نتیجه تحریم صیغه!!:

امام جعفر صادق (علیه السّلام) که بیش از ائمه دیگر (بعد از حرام کردن صیغه موقت توسط خلیفه دوم) در احیاء و زنده نگهداشتن این سنت نبوی نقش داشت در مورد اهمیت و فایده متعه می فرماید: «اگر عمر بن الخطاب (خلیفه دوم) متعه را حرام نمی کرد هیچ مؤمنی زنا نمی کرد مگر اشقیاء از آنها»(پس عمر در گناه زنای زناکاران شریک است!!)
(شیخ حر عاملی، وسائل‎الشیعه، ج 21، ص 11 مؤسسه آل البیت قم، 1409 ق، همچنین الکافی، ج 5، ص 448 دارالکتب الاسلامیه.)

فلسفه نزول وحی بر رسول خدا (صلی الله علیه و آْله)  و نازل نشدن آن بر… و فلسفه تحریم صیغه و حلال کردن ل… توسط… :
بیشتر نمی توانم  بگویم خودتان فیلمش را ببینید..

دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 45 ثانیه

لینک کوتاه مطلب: http://nidamat.com/UE6nU
حمایت مالی از گناه شناسی

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 5 =

۱۸ نظرات
  1. Ahmadreza Omidbeigy می گوید

    حقیر به ولله اگر نقایص بی حد اهل سنت و عشق به آل الله این چنین پر حرارت در دلم نبود از این ننگ سنی میشدم اما چه کنم فقط داغ امام حسن مجتبی علیه السلام برام کافیه که منتظر باشیم بلکه این حکم ثانویه یه اتفاقی بیفته که برچیده بشه و یا حای سو استفاده با بازبینی برطرف بشه

  2. Ahmadreza Omidbeigy می گوید

    با سلام و احترام،هر چه گفته شده بر بودن متعه گفته شده اگر نباشه چه اتفاقی می افته چقدر بهاء دارید به طبیعت انسان می دید ،خویشتن داری پس کجای قضیه قرار میگیره بنده با صراحت عرض میکنم متعه اگر نباشه یک معضل و شر و کثافت از تشیع پاک میشه،
    با تشکر از
    مدیر محترم این وبلاگ

    1. سید محمد علوی زاده می گوید

      سلام علیکم
      شما با چه استدلال و حجتی حلال محمد صلی الله علیه و آله را معضل و شر و کثافت می دانید؟؟!!
      از این تفکرتان توبه کنید

  3. علی حسنوند می گوید

    فیلمش خیلی با حال بید

    1. سید محمد علوی زاده می گوید

      متشکرم از اینکه فیلم رو حوصله کردید و تماشا نمودید

  4. مصطفی می گوید

    سلام و درود

    فوق العاده بود
    اشکمون درومد
    خدا خیرت بده

    یا علی

  5. محبوب می گوید

    بسیار عالی بود لطفا از این دست مطالب را مانند همین مطلب با سند محکم بیاورید چون عقیده دارم که بسیاری از کسانی که این موارد را قبول ندارند مطالعه ای در این زمینه انجام نداده اند.
    با تشکر

    1. مدیر سایت می گوید

      پاسخ:

      سلام
      در قسمت کتابخانه چند کتاب مفید در مورد متعه گذاشتم که راحت میشه دانلود کرد!

  6. ادریس می گوید

    با سلام. من در کتب اهل سنت این همه تحقیق کردم همچین چیزی که این آقا گفت در درهیچ رساله معتبر وجود ندارد و برداشت شخصی این آقا و حتما کتبی است که این آقا خوانده و چیزی مثل همین علی اللهی های شیعه و انحرافات دیگه در ادیان دیگه است. از قدیم هم گفتند با یک گل بهار نمیشه. با فرض صحت صحبت‌هایی این آقا از تایباد که بعید نیست شبه افکن و اختلاف افکن هم با شه. نظر خواص و نوک پیکان مهم است نه نظر خرافه یه فرد. متاسفانه رسم است که برای اثبات نظریات اسمون و ریسمان به هم می بافند و کسی رو که محب میدانید به مقام خدایی می رسانند.
    در مورد فیلم استدلال حاج آقا خیلی جالب بود. اگر حضرات ابوبکر و عمر عثمان و علی. فاطمه دیگران به پیامبر رجحان داشتند به مقام نبوت ارجح تر بودن. سبب پیدایش خلقتتت رو به اونها نسبت دادن یا امثال اقدام این آقا مذهکه ای بیش نیست. اما در مورد بحث متعه و صیقه که اصل موضوع
    این بحث جز احکام اولیه اسلام نیست. مشمول احکام ثانویه است. اختیآر آن در ید حاکم اسلام. در شیعه نیز نظیر اون رو بسیار داشتیم. در زمان خلافت حضرت علی بر شتر هم زکات بستند و یا در زمان معاصر حرمت قند و معروف تر از آن حرمت تنباکو است. میرزا اقای شیرازی بر اساس قاعده نفی سبیل تنباکو رو حرام اعلام کرد. خیلی چیز ها در اسلام حلال است که هنگام ضرر حرام تر از حرام است. در اسلام حکم کشف معدن چیست؟ مگر نه اینکه هر کس معدن طلا یا نقره یا نفت در حال حاضر کشف کند متعلق به خود اوست الان در جامعه خود ما این اجرا می شود؟ یا همه عمومی است. حمل اسلحه در اسلام آزاد است. پیامبر اسلام شمشیر به کمر نمی بست. هنوز در کشور عمان خنجری به کمر می بندند. اما در ایران سلاح سرد حکم صلاح گرم رو داره و حمل اون غیر قانونی و شرعی.
    چه بسا این حلال در زمان جناب عمر مضرات و معایبی بیشتر از مصالح و منافع داشته. ایشان به جهت حکومت این حق رو ساقط کرده اند. اجماع نماز پنجگانه در زمان امام صادق. غیر از نماز صبح دو به دو با هم ادغام شدند. یا ممثله محر. مگر پیامبر پیشانی بر خاک نمی گذاشت. یا نمونه آن در اذان. مگر نه اینکه در کتب شیعه اذان فاقد علی ولی الله است. در زمان پیامبر حضرت علی که ولی الله نبوده اند در اذان باشند.
    اثرات متعه خوب یا بد در حال حاضر. من شخصا با متعه موافقم. از نظر من با رعایت جوانب شرعی و عرفی اتفاقا نیاز جامعه امروز. در اوت شکی نیست. اتفاقا به نظر من شرع مقدس و مذهب پیشرفته شیعه به درستی نیاز جامعه در بر آوردن شهوت به طریق مشروع و قااااانونی. آگاه و کوشا بوده. به نظر من ثبت رسمی صیغه و به تبع آن استفاده از مفاد قانونی برای زوجه لازم و ضروری. شاید در زمان جناب عمر امکان ثبت و ضبط وجود نداشته. در جوامع پیشرفته با عرض پوزش ار حضار محترم برای فواحش طرح های حمایتی و بیمه در مانی می گذارند. تا جلو خشونت علیه آنها و انواع و اقسام بلایا رو بگیرن.
    اگر در جامعه ما صیغه نامه به مبلغ بیست هزار تومن به فروش برسد و نیاز به ثبت نباشد و زوج و زوجه اون رو خود تنفیذ کنند با فساد و رابطه نا مشروع از نظر من هیچ فرقی نداره. نتنها منفعت نداره انواع و اقسام مضرات هم دارد.
    مشخص شدن تکلیف فرزند یکی از مهمترین دستاورد های ثبت صیغه به طور رسمی. آگاهی از صیغه برای زوج دایم. می دانید که تجدید فراش بدون اطلا ع همسر دایم برای اون حق طلاق بود میآورد این نکته خیلی مهمه. از نظر من اصولا صیغه برای مرد و زن معصر است البته این نظر شخصی و منوط به نظر فقهی کسی نیست.
    به نظرم مرد یا زن مزدوج صیغه براشون معنی نداره. بنده با تعدد زوجات مخالفم اونم باز نظر شخصی من
    در یک جمله باید مضرات و محسنات یک عمل شرعی و یا عرفی رو شناخت و سپس اقدام به جاری و ساری کردن آن کرد.
    با کمال تشکر از این سایت بسیار عالی

    1. مدیر سایت می گوید

      پاسخ:

      سلام
      حواسمان باید جمع باشد که در مورد احکام شرعی و مسائل دینی که تخصص نداریم اظهار نظر نکنیم و فتوا صادر نکنیم تا خدای ناکرده گرفتار گناه بدعت نشویم.

    2. علی می گوید

      این جناب آقای ادریس در نگاه اول اهل سنت بنظر میاد ولی از سنیهایی که ازشون خوشم میاد همینکه مودب نظرشو نوشته تشکر داره .

  7. سعیده می گوید

    با سلام.
    از نظر آقای ادریس بسیار استفاده کردم.
    بدون تعصب و با ذکر دلیل.
    والبته جایی که نظر شخصی بود رو اعلام کردن..برعکس مدیر سایت که هر جا تعصب و نظر شخصی لازم بوده به اسم دین گذاشتن..
    برادر اونچیزی که به اقای ادریس میگی خودت هم رعایت کن…لطفا.

    1. مدیر سایت می گوید

      پاسخ:

      سلام
      بروی چشم

  8. Abdullah می گوید

    ادریس چرت میگه
    من خودم با یک مولوی اهل سنت در ارتباطم
    این موضوع رو تأیید و توجیه میکنه

  9. سیحان می گوید

    باسلام‏;‏ متعه یا صیغه یک نگاه به دور از کرامات انسانی به زن است و شاید در مورد طبقه عوام مصداق پیدا کند یک بانوی کریمه خود را یک همسر,همسفر,همدل,مادر,مربی و…. می داند نه ابزاری برای استفاده در هرصورت متعه معنای مذمومی درخود نهفته مانند خوردن گوشت مار زمان اضطرار که حرام نیست اما لذیذ هم نیست شاید عمر خواسته بااین حرکت مدینه فاضله ای به حساب خودش‏!‏‏!‏‏!‏‏!‏ ترسیم نماید که شرایط اضطرار برآن صدق نمیکند -کاسه داغتراز آش.

    1. مدیر سایت می گوید

      پاسخ:

      سلام علیکم
      یعنی شما معتقدید که خداوند حکمی بر خلاف کرامات انسانی جعل کرده!!؟؟؟
      حاشا و کلا

      1. علی می گوید

        مدیر نادان سایت!
        باز هم بخش کثیری از حرفهای ائمه را در مذمت مردان صیغه باز و تحریم ان را سانسور کنید
        اخه تا کی عبد آلت تناسلیت و پرستش اون هستی
        چرا تعبیر به رای می کنی قران رو ؟؟؟؟

        شما مردم را گاگول فرض کردی؟

        منابع شما هیچ سندیت قطعی ندارن

        و به همین علت در بخش مطالعات اسلامی دانشگاه اکسفورد

        بسیاری از احادیت متواتر هم در باب تحریم و مذمت صیغه هم از جانب پیامبر اکرم و هم
        امام علی علیه السلام امده !!

        برو سواد ناقصت رو کامل کن

        بعد مردک پفیوز

        زنیکه به بغل خوابی عادت کرده مفسده ای است

        حالا برو خودت رو سیاه کن

        که این ثبت هست و مهر داره و یک ساعته!!!!!!

        پفیوز یک کاری داری می کنی که دختران ما دیگه حرف ما پدرا هم گوش ندن

        لعنت به مادری که تو رو زایید

        1. سید محمد علوی زاده می گوید

          لعنت بر منحرف بدعتگذاری که مردم را از راه حق منحرف می کند
          پذیرفتن حق برای کسی که نمی خواهدبپذیرد خیلی سخت است، حتی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله بیاید نمی تواند حرف حق را به وی بقبولاند همانطور که موقع حیاتشان نتوانستند، یعنی نه که نتواند بلکه طرف قابلیت آن را ندارد مگر مرده را می شود زنده کرد؟!!
          اگر راست میگی منابع معتبرت را بیاور