Take a fresh look at your lifestyle.

شاهد امروز همان قاضی فرداست!

0 1,027

شاهد امروز همان قاضی فرداست!

آنگه «گناه می‌کند»، آنکه «حرام انجام می‌دهد»، آنکه «واجب خویش را ترک می‌کند»، باید در آن لحظه بیاد آرد که: «هیچ کاری از خدا پنهان نیست». نه تنها کردار و گفتار ما، بلکه هر آنچه از فکر و دل می‌گذرد بر خداوند فاش و آشکار است.

بی‌تردید آنکه امروز شاهد افعال و کردار و آگاه بر اندیشه‌های ماست، همو فردا داور و حاکم است. اگر امروز حجَّتها و دلیل‌ها بر ما تمام است، فردا عذری پذیرفته نیست.

عاقل آنست که از هم اکنون بفکر فرداست و آنکه در اندیشه روز حساب نیست در خواب غفلت است.

فراموش نکنیم که: یقیناً ما در برابر دید آنکه معصیت را بر ما حرام کرده، هستیم و هیچ حجابی میان ما و او نیست. در تمامی لحظات شبانه روز نگهبانانِ الهی یعنی «کِراماً کاتبین»،[انفطار ۱۱] کارهایمان را می‌نگارند. آنروز که دفترها گشوده می‌شود، عذر و بهانه ثمری ندارد، و کسی قادر به انکار رفتار خویش نیست. در آنروز دست و پا و اعضای بدن انسان است که به کردارها گواهی می‌دهند، و آنروز را روز حسرت گفته‌اند. چرا که امکان بازگشت و جبران نیست و پشیمانی بهره‌ای ندارد.

در اینجاست که می‌توان کاری کرد. در اینجاست که می‌توان توشه برگرفت. در اینجا عمل است و در آنجا حساب. در اینجا کاشت است، در آنجا برداشت.

بنابراین تا فرصت باقی است باید کاری کرد. تا امکان توبه هست، از خطاهای گذشته باید توبه کرد. آنکه طالب سعادت و طالب بهشت است، باید به راه سعادت، و راه بهشت رود.

آنکه ثمر می‌خواهد باید بکارد و آنکه نکارد، نخواهد چید.

مهربانا: خطاهامان ببخش و از گناه دورمان دار.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=1377

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x