Take a fresh look at your lifestyle.

فرق کفاره گناهان امت رسول الله (ص) و قوم بنی اسرائیل

0 2,176

عده اى از مؤمنین نزد رسول خدا صلى الله علیه و آله آمدند و گفتند: یا رسول الله اگر قوم بنى‌اسرائیل گناهى مرتکب می‌شدند. فرداى آن روز کفاره آن بر در سراى آنان نوشته می‌شد و با این کیفیت کفاره گناهان خود را می‌دادند و پاک مى شدند.
معلوم می‌شود آن‌ها از مسلمین بیشتر در نزد خداوند گرامى بوده اند. پیامبر صلى الله علیه و آله در قبال این درخواست سکوت کردند تا اینکه این آیه نازل گردید:
وَالَّذِینَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَهً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَکَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَمَنْ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ وَلَمْ یُصِرُّوا عَلَى مَا فَعَلُوا وَهُمْ یَعْلَمُونَ
«و آنان که اگر کار ناشایسته کنند و یا ظلمی به نفس خویش نمایند خدا را به یاد آرند و از گناه خود (به درگاه خدا) توبه کنند-و کیست جز خدا که گناه خلق را بیامرزد؟-و آنها که اصرار در کار زشت نکنند چون به زشتی معصیت آگاهند.»
بعد از تلاوت آیه فرمودند: شما را بشارت می‌دهم که اگر قوم بنى‌اسرائیل کفاره گناهان را به طرز مشقت‌آمیزى انجام می‌دادند، خداوند کفاره گناهان شما را ذکر و استغفار و توبه قرار داده است.


محمدباقر محقق،‌ نمونه بینات در شأن نزول آیات از نظر شیخ طوسی و سایر مفسرین خاصه و عامه، ص ۱۴۸.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=13920

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x