Take a fresh look at your lifestyle.

دیوث کیست؟ (تیتر جنجالی نشریه یالثارات)

13 5,504

نشریه یالثارات در شماره اخیر خود عکس هایی از هنرمندان در مراسم جشن حافظ که چند روز پیش برگزار شده بود، منتشر کرد  و در مطلبی با عنوان “دیوث کیست؟ ” نوشت:

امام صادق فرمودند: «بهشت بر دیّوث (کسی که نسبت به زن و دختر و خواهرش و … بی تفاوت است و غیرت ندارد) حرام است.» (۱)

رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «هر مردی که زنش خود را آرایش کند و با آن حالت از منزلش بیرون آید، آن مرد دیوث می باشد و اگر کسی چنین مردان بی تفاوت در مقابل همسر و (دختران و خواهرانشان) را دیوث بنامد گناهی نکرده است و نیز زنی که خود را رینت و خوشبو نماید و از خانه اش خارج شود و شوهرش به این کار راضی باشد برای هر قدمی که این زن بر می دارد برای شوهرش خانه ای در جهنم بنا می شود.» (۲)

سه کسند که خداوند بهشت را بر آنها حرام کرده است؛ شرابخوار و آنکه پدر و مادر از او ناراضی باشند و دیوث که بی ناموسی را در خانواده خود ندیده بگیرد. (۳)

پایگاه اطلاع رسانی بنیاد اسراء بعد از دیدار آیت الله جوادی آملی با عارف نماینده تهران و جمع دیگری از نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت سال جاری به کاربرد اصطلاح «دیاثت» از سوی آیت الله جوادی آملی پرداخت و در این رابطه نوشت: «فقیهان شیعه، در ابواب قضاء حدود و شهادت، بر اساس روایات معتبر امامان معصوم (علیهم السلام) احکام متعددی برای «دیوث» و «دیاثت» مطرح کرده اند. همانطور که در کتاب شریف مجمع البحرین آمده در اصطلاح ایشان، «دیوث» به مرد بی غیرتی گفته می شود که مردان بیگانه را بر همسرش وارد می کند.

دیاثت از گناهان کبیره است به گونه ای که در روایتی از وجود مقدس رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) آمده است که دیوث بوی بهشت را استشمام نمی کند. امام صادق (علیه السلام) نیز می فرماید: «بهشت بر دیوث حرام است». از این رو شهادت دیوث نیز در محاکم شرعی پذیرفته نیست.

۱. کافی: ج ۵ ص ۵۳۷ .

۲. بحار اانوار ج ۱۰۳ ص ۲۴۹ – سفینه البحار ج ۲ ص ۵۸۶

۳. مفاتیح الجنان – ۱۲۲۱

این هم واکنش جالب غفوریان و پیشنهاد وی برای جشن حافظ ۹۶

به لینک ذیل هم حتما مراجعه کنید:

بررسی حکم شرعی توهین نشریه یالثارات به بازیگران و واکنش جالب غفوریان به این موضوع

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=1401

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
13 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سالار
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۲۳:۰۷

این روزنامه در سال ۹۵ توقیف شد البته دلیلش هم فقط این مقاله نبوده و موارد دیگری هم بوده و حتی در قدیم تر ها به آقای ابراهیم حاتمی کیا که یک کارگردان انقلابی بودند هم برچسب زده بود

سیاوشی
اسفند ۱۴, ۱۳۹۷ ۲۱:۳۲

خاک برسره اون زن یامردی که بی غیرتن زنها شوهرانشان یا پسرودخترانشان را بی حجاب به خارج ازخانه میفرستن وبلعکس مرد که ناموس خودرا هیچ غیرت وتعصبی نمیکشد

مرتضی
دی ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۷:۳۴

بنظرم اگر واقعا توهینی صورت گرفته باشد، افرادی که به آنها توهین شده است میتوانند از راه قانونی اقدام به شکایت کنند.

Ahmad
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

مرگ بر بی غیرت های بی دین 

مدیر سایت
پاسخ به  Ahmad
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

ان شاءالله همه هدایت بشیم

ح
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

این واکنش جالب نیست توهین دیگریست.

طیبه سادات فاطمی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام
متاسفانه مردان بی غیرت و خوک صفت در جامعه به اندازه ای زیاد شده که انسان شرمش می شود که نام اینها را مرد بنامد پیش از این مرد به معنای غیرت و عشق به خانواده بود ولی متاسفانه امروز به تبع از غرب بی بند وباری به اندازه ای زیاد شده که این ولنگاری در بین بازیگران بسیار بیشتر به چشم میخورد در بین اکثر بازیگران جدایی از همسر بسیار شایع است و نتیجه این ولنگاری ها فقط و فقط نابودی خانواده و تنوع طلبی مردان شده است که یک بازیگر به خود اجازه میدهد به حجاب زن توهین کند مرگ بر کسی که بی غیرتی در زندگیش موج می زند و زن را بازیچه تنوع طلبی خود کرده است.

شرمنده
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

غیر دیوث نام دیگری نمی توان بر روی این دیوث ها گذاشت

آفرین
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سالها پیش با برادرم در ماشین نشسته بودیم برادرم پشت رل بود و من کنارش یک بسیجی با تفنگ جلو ماشین را گرفت . به برادرم گفت این خانم کیست ؟ ناگهان برادرم براشفته شد و گفت به تو چه ؟ برای چی به او نگاه می کنی ؟ !!!!! ناگهان بسیجی جا خورد و فهمید اگه یک کلمه دیگر بگوید برادرم حسابش را کف دستش می گذارد !! لذا گفت تصدیق ماشین !!!! برادرم تصدیق ماشین را داد بسیجی گفت صندوق عقب را باز کن برادرم  کلید پیکان را به بسیجی دادبدون اینکه از ماشین پیاده شود . بسیجی صندوق عقب را بست و کلید را پس اورد و گفت برو !
به برادرم گفتم . چه جالب . اصلا ادامه نداد . گفت غلط میکند از مردی می پرسد که این زن کنار تو کیست . بایستی توجه کرد که هیچکس از افراد خانواده و محارم یک زن اولاتر به حفظ ناموس یک مرد نیستند . مرد غریبه حق ندارد در خصوص ناموس یک مرد دیگر اظهار نظر کند . او را دیوث بنامد . خیلی مرد است ناموس خودش را حفظ کند . در این دنیا و این وانفسای روزگار اگر کسی بتواند جلو زن و دختر و خواهر و مادر خودش را بگیرد که گناه نکند خیلی مرداست . به نویسندگان لثارات بگویید اگر مردید جلو زنان خانواده خودتان را بگیرید . لازم نیست برای زنان مردان دیگر جامعه غیرت به خرج دهید .

مدیر سایت
پاسخ به  آفرین
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

پس امر به معروف و نهی از منکر که جزئی از دین است چه می شود؟؟
بی حجابی گناهی نیست که نتیجه اش فقط به خود فرد برگردد بلکه گناهی است اجتماعی، دقیقا مثل کسی که در کشتی نشسته و فقط جای خودش را سوراخ می کند و می گوید به دیگران ربطی ندارد.

محمد
پاسخ به  مدیر سایت
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۵:۴۲

امر به معروف و نهی از منکر بسیار مقوله ی ایراد داری است.خودتان بهتر میدانید که امر و نهی شرط و شروط دارد. فرد امر و نهی کننده باید خودش منزه باشد و بعد با رعایت ترتیب یک سری مراحل خاص، امر و نهی کند. همین منزه بودن فرد امر و نهی کننده ایراد است اینجا. از کجا معلوم او منزه باشد؟ این باگِ امر به معروف و نهی از منکر است. تازه بعد از این ها امر و نهی مراحل دارد و نمیشود یکهو بپری به مردم و بگویی چرا حجاب نداری. اینها تحریف اسلام است. تحریف اسلام برای منافع سیاسی و حفظ قدرت. برای همین است در نسل حاضر ۷۰% نوجوانان یا کلا به دین کاری ندارند و یا از دین بیزارند. از دینی که اینها تحریفش کردند.

دیوث همینان دیگه
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

البته همه چیز رو باید با روی خوش گفت، ولی بدون غرض ورزی و تعصب هم بخوای ببینی مصداق دیوث همینا میشن. 

13
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x