عذابی دردناک برای دوست داران اشاعه فحشا
میگن: برای چی اومدین حجاب رو اجباریش کردین؟!! حجاب باید اختیاری باشه!!
ج: موافقید که کمربند ایمنی هم اختیاری بشه؟!!
مدرسه رفتن و سواد رو هم اختیاری کنیم؟!!
ساختن خونه وسط خیابون هم اختیاری بشه؟!!
اگر قرار باشه همه قوانین مثبت و سازنده یک دین یا یک کشور اختیاری بشه، دیگه چیزی از اون باقی نمی مونه…
حالا حسابش رو بکنید یه قانون از طرف خدا باشه خدایی که خیر و صلاح ما رو بهتر میفهمه و تمام وجودمون از خداست، بازم میخوای اختیاریش کنی؟! این مقابله با خالق خودت نیست؟!
حجاب هم حکم دین ماست هم سمبل فرهنگ اصیل ایرانی و نشانه ی نجابت زنان ماست… هم حکم عقل برای حفظ زیبایی من زن و سلامت شوهر توست…
از نظر اسلام زن و مرد در جامعه باید زیبایی ها و جاذبه های جنسی خود را بپوشانند و آنچه از آنها دیده میشوند انسانیت آنان باشد؛ از طرفی در محیط خانواده دستور به خودنمایی زن و شوهر برای هم میکند تا جایی که در روایات ما آرایش و آراستگی زن برای مرد پاداش جهاد در راه خدا را خواهد داشت چرا این باعث گرم شدن کانون خانواده می شود…
اگر کسی ملتزم به حجاب نباشد خود مرتکب گناهی شده است اما اگر با برپایی کمپین و گروه و تشکیلات به دنبال کشف حجاب سایر افراد باشد و در این راه تلاش کند، گناهش صدچندان است و عقابش نیز شدیدتر چرا که بانی فساد در تمامی نتایج آن شریک است و این یعنی قشون کشی برای مقابله با حکم خدا…
إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَهُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ «نور۱۹»
همانا براى کسانى که دوست دارند زشتىها در میان اهلایمان شایع گردد، در دنیا وآخرت عذاب دردناکى است،
____
برخی اشکال می کنند زمانی که خداوند در قرآن می فرماید “لا اکراه فی الدین” پس اجباری در پذیرش حجاب که هیچ حتی در پذیرش دین هم اجباری نیست و نمیتوان کسی را مذمت کرد..
جواب:
مختار بودن انسان در پذیرش دین، بدان معنا نیست که از پذیرش دین حق سر باز زند؛ همچنان که مختار بودن انسان در حفظ جان و سلامتی خود، بدان معنا نیست که جایز باشد خودکشی کند یا در حفظ سلامتی خود کوتاهی نماید.
به عبارت دیگر، این آیۀ شریفه ناظر به اختیار تکوینی انسان در “پذیرش”، یا “عدم پذیرش” دستورات دینی است. و همین اختیار است که دینداری او را ارزشمند، و بی دینی وی را نکوهیده می کند. اما همین انسان، از نظر تشریعی مختار نیست و اجازه ندارد که به احکام الهی پشت کند. : تمامی کسانی که رانندگی می کنند، دارای اختیار هستند و در اختیار خود، مُکره نیستند. یعنی می توانند تخلف کنند و می توانند تخلف نکنند: (لا اکراه فی الدین) اما در عین حالی که اختیار دارند، شرعا و عقلا اجازۀ تخلف ندارند. و قانون، این حق را برای خود قائل است که متخلف را مجازات کند.
منبع: کانال تلگرام احادیث @Ahaadis