Take a fresh look at your lifestyle.

سگ بازی و کبوتر بازی، سیره یزید بن معاویه

0 5,569

وقتی که معاویه در مسجد النبی ص به قصد گرفتن بیعت مردم برای یزید از وی تعریف و تمجید می کرد حضرت امام حسین علیه السلام فرمودند:

آنچه از کامل شدن [یزید] و سیاستدانى او با امّت محمّد صلى‏ الله ‏علیه ‏و آله گفتى، فهمیدم. تو مى‏ خواهى مردم را درباره یزید به اشتباه بیندازى. گویى که شخصى در پرده و یا نادیده را توصیف مى‏ کنى و یا از چیزى که تنها تو مى‏دانى، خبر مى‏ دهى، در حالى که یزید، خود و اندیشه ‏اش را شناسانده است. درباره یزید، آن چیزهایى را که او برگرفته، تو هم همانها را بگیر [و بگو]: از گردآورى سگ‏ها براى به جان هم انداختن آنها (سگ‏بازى) و کبوترهایى براى مسابقه (کبوتر بازى) و کنیزکان رامشگرِ موسیقى‏ نواز!

وفَهِمتُ ما ذَکَرتَهُ عَن یَزیدَ مِنِ اکتِمالِهِ، وسِیاسَتِهِ لِامَّهِ مُحَمَّدٍ صلى‏الله‏ علیه‏ وآله، تُریدُ أن توهِمَ النّاسَ فی یَزیدَ، کَأَنَّکَ تَصِفُ مَحجوبا، أو تَنعَتُ غائِبا، أو تُخبِرُ عَمّا کانَ مِمَّا احتَوَیتَهُ بِعِلمٍ خاصٍّ، وقَد دَلَّ یَزیدُ مِن نَفسِهِ عَلى مَوقِعِ رَأیِهِ، فَخُذ لِیَزیدَ فیما أخَذَ فیهِ مِنِ استِقرائِهِ الکِلابَ المُهارِشَهَ عِندَ التَّهارُشِ، وَالحَمامَ السِّبقَ لِأَترابِهِنَّ، وَالقِیانَ ذَواتِ المَعازِفِ، وضَربِ المَلاهی‏.

منبع: حکمت نامه امام حسین (ع)، ج‏۱، ص: ۲۹۰

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=16822

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x