Take a fresh look at your lifestyle.

معنی دیوث چیست؟ دیوث کیست؟

449 551,162

گاهى غیرت مرد به جائى مى رسد که حتى براى حفظ ناموس خود غیرت خروس را هم ندارد و خوک صفت همسر خود را براى دیگران مى برد که چنین فردى گناهش بیشتر از واسطه هاست . این فرد در روایات به عنوان دیوث معرفى شده است !

در لغتنامه دهخدا آمده است:

دیوث به مردی گفته می‌شود که همسرش زنای محصنه کند او در این باره غیرت و حسادتی نداشته باشد. دیوث همچنین به معنی کسی که زن خود را برای رابطه جنسی به دیگران دهد. این کلمه در اصل متعلق به زبان سریانی است که از آن طریق به عربی و سایر زبان‌ها وارد شده است.

در فقه دیاثت به عمل این فرد گفته می‌شود .http://www.wikifeqh.ir/

رسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله‏ لمّا سُئلَ عنِ الدَّیُّوثِ: الذی تَزنِی امرَأتُهُ و هُو یَعلَمُ بها.
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله‏ در پاسخ به این پرسش که: دیّوث کیست؟ فرمود: مردى که زنش زنا دهد و او خبر داشته باشد. (میزان الحکمه، ج‏۸، ص: ۶۱۲ ، حدیث: ۱۵۶۸۲.)
رسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله: إنَّ الجَنَّهَ لَتُوجَدُ ریحُها مِن مَسیرَهِ خَمسِمائهِ عامٍ، و لا یَجِدُها عاقٌّ و لا دَیُّوثٌ. قیلَ: یا رسولَ اللّهِ، و ما الدَّیُّوثُ؟قالَ: الذی تَزنِی امرأتُهُ و هُو یَعلَمُ بها.
بوى بهشت از فاصله پانصد سال راه به مشام مى‏ رسد، اما فرزند نا خلف و شخص دیّوث آن را استشمام نمى کنند.
عرض شد: اى پیامبر خدا! دیّوث کیست؟فرمود: مردى که زنش زنا دهد و او از آن مطلع باشد. 
(میزان الحکمه، ج‏۸، ص: ۶۱۳، حدیث: ۱۵۶۸۳.)
الإمامُ الصّادقُ علیه السلام: إذا اغِیرَ الرجُلُ فی أهلِهِ أو بَعضِ مَناکِحِهِ مِن مَملوکِهِ فلم یَغَرْ و لم یُغَیِّرْ، بَعَثَ اللّهُ إلَیهِ طائرا یقالُ لَهُ: القَفَندَرُ حتّى یَسقُطَ على عارِضَهِ بابِهِ، ثُمّ یُمهِلَهُ أربَعینَ یوما ثُمّ یَهتِفَ بهِ: إنّ اللّهَ غَیورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیورٍ … ثُمّ یَطیرُ عَنهُ فَیَنزِعَ اللّهُ بعدَ ذلکَ مِنهُ رُوحَ الإیمانِ، و تُسَمِّیَهُ المَلائکهُ: الدَّیُّوثَ.
هرگاه با زنِ یک مرد یا یکى از کنیزان او عملى ننگ‎‏آور صورت گیرد و او به غیرت نیاید و وضع را تغییر ندهد، خداوند پرنده‏اى به نام قَفَنْدَر به سوى آن مرد بفرستد که بر روى چارچوب در خانه او مى‏نشیند و آن گاه چهل روز مهلتش مى‏ دهد. سپس بانگ سر مى‏ دهد: همانا خدا غیرتمند است و هر غیرتمندى را دوست مى‏ دارد … آن گاه پرواز مى‏ کند و مى‏ رود و از آن به بعد خداوند روح ایمان را از آن مرد بر مى‏ کَنَد و فرشتگان نام دیّوث بر او مى‏ نهند. (میزان الحکمه، ج‏۸، ص: ۶۱۳، حدیث: ۱۵۶۸۴.)
 
توسعه در معنای دیوث
با توجه به توسعه معنی زنا به زنای اعضا در برخی از روایات، معنی دیوث را هم می توان به موارد بیشتری توسعه داد! همانطور که در برخی از روایات هم همین اتفاق افتاده است:

پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:

أیُّما رَجُلٍ رَضِیَ بِتَزَیُّنِ امرَأَتِهِ وتَخرُجُ مِن بابِ دارِها، فَهُو دَیّوثٌ، ولا یَأثَمُ مَن یُسَمّیهِ دَیّوثا. وَالمَرأَهُ إذا خَرَجَت مِن بابِ دارِها مُتَزَیِّنَهً مُتَعَطِّرَهً وَالزَّوجُ بِذاکَ راضٍ، بُنِیَ لِزَوجِها بِکُلِّ قَدَمٍ بَیتٌ فِی النّارِ.

هر مردی که زنش آرایش کند و از منزل خارج شود دیوث است و هرکس او را دیوث بنامد گناهکار نیست. و هر زنی که‏ زینت کرده و خوشبو از منزل خارج شود وشوهرش بدان امر راضی باشدخدا در مقابل هر قدمی که برمیدارد برای شوهرش خانه‏ای دردوزخ بناخواهد کرد. (جامع الأخبار(للشعیری)، ص:۱۵۸ )

ارتباط دیوث با پومپه دیوس «سردار ایرانی»

همانطور که از اظهارات برخی از مراجعه کنندگان محترم پیداست، شایعه ای وجود دارد به این شرح :

اعراب ﺑﻪ ﻣﺎ ﺁﻣﻮﺧﺘﻦ ﮐﻪ ﺩﯾﻮﺙ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ “ﻣﺮﺩ ﺑﯽ ﻏﯿﺮﺕ ” ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﻭاﻗﻌا ﺩﯾﻮﺙ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﯽ ﻏﯿﺮﺕ؟؟؟
ﺍﺻﻶ‌ ﻣﯿﺪﻭﻧﯿﺪ ﺩﯾﻮﺙ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﺯﺑﺎﻥ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺷﺪﻩ؟؟؟
ﺍﺻﻶ‌ ﻣﯿﺪﻭﻧﯿﺪ ﺩﯾﻮﺙ ﮐﯽ ﺑﻮﺩﻩ؟؟؟
دیوث ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﻋﺮﺏ ﻫﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﻭﺍﮊﮔﺎﻥ ﻟﻐﺖ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺁﻣﻮﺧﺘﻦ ﮐﻪ ﺍﺯ آﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻓﺤﺸﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﻨﯽ “ﻣﺮﺩ ﺑﯽ ﻏﯿﺮﺕ ” است، ﯾﺎﺩ ﮐﻨﯿﻢ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺩیوث ﻧﺎﻡ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﺎﻥ ﺑﺎ ﻏﯿﺮﺕ ﺑﺰﺭﮒ ﺳﺎﺳﺎﻧﯽ بوﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ جنگ هاﯼ ﭘﯿﺎﭘﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﻋﺮﺍﺏ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﮔﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﺎﺭ ﻫﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﮑﺴﺖ ﺩﺍﺩ.
ﻟﻄﻔﺂ ﺑﻪ ﺍﺷﺘﺮﺍﮎ ﺑﮕﺬﺍﺭید!!!

برای یافتن واقعیت این داستان کافی است نگاهی به لغت نامه دهخدا بیندازید.

توطئه ای در کار نبوده است. ناسزای “دیوث” ریشه ای عبری یا سریانی دارد.

اما “پومپه دیوس” از سرکردگان پارتی در زمان ارد اول پادشاه اشکانی (و نه ساسانی) بوده است که اصلا عمرش کفاف شرکت در جنگ با اعراب را نمی داده است و به احتمال زیاد حتی روح اعرابی که در آن زمان به ایران حمله کردند از وجود او بی خبر بوده است! چه برسد به اینکه چنین انتقامی بخواهند بگیرند.

مطالب مرتبط:

اگر این مرد را دیوث بنامی گناهی مرتکب نشده‌ای!

دیوث کیست؟ (تیتر جنجالی نشریه یالثارات)

۴ ۷ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=19

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
449 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داوود
دی ۳, ۱۴۰۲ ۱۴:۰۳

کلمه عربی است که به زبان فارسی رخنه کرده

داوود
دی ۳, ۱۴۰۲ ۱۴:۰۰

بنظرم بهتر است نام غدا را باید از لغات فارسی حذف کرد چون در عامه مردم وقتی می‌خواهند به تولدت بروند می گویند غذا حاجت دارم که اعراب برای خوردنمان کلمه غذا را رواج داده یعنی گوه بخورید

بینام
مرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۲۱:۲۷

من خیلی دوس دارم خانوممو بکنن خیلی کیف می کنم

رضوان
خرداد ۲۲, ۱۴۰۲ ۰۱:۰۴

هر کس تو دنیا میگه دین من درسته گناه اول باید تعریف بشه بعد بگی داره گناه می کنه یا نه گوگوش می گه ای گنه کرده برو من بی گناهم . نمی گم گوگوش بی گناه اما خیلی گناهان بزرگتر هست مثل مال مردم خوری و … تقلب بانک ها طرف زده بود بیا اینجا پولدار شو الان مردم اینجوری دارند پولدار می شوند گفتم آره دزدی هیزی

مجتبی
شهریور ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۹:۱۰

دیوث یه شخصی بوده که عربها رو شکست داده و عربها دیوث را به عنوان یک فحش می‌دانستند

کاربران ناشناس
آذر ۷, ۱۴۰۰ ۲۲:۱۸

چرا پیامهای من ارسال نمیشه

کاربران ناشناس
آذر ۷, ۱۴۰۰ ۲۲:۱۷

فکر نکنم که ایرانیها کسی با اسلام بد بود
این شما آخوندها بودید که با عملکردتون فاتحه اسلام ودین را توی این مملکت خوندید من همیشه معتقدم بزرگترین دشمنان دین واسلام نمیتوانستن مانند آخوندها گردن دین واسلام را بزنن

هادی
پاسخ به  کاربران ناشناس
تیر ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۶

کاش دین اصلا وجود نداش

pe6
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
مهر ۱۲, ۱۴۰۲ ۲۲:۲۲

و دین وجود دارد که انسان ها حیوانات رو میدرند.

ناشناس
آذر ۷, ۱۴۰۰ ۲۰:۵۲

تاریخی را که با چشم خود داریم میبینیم تحریف میکنند
ممنوعیت واردات واکسن کرونا را با چشم میبینیم بعد از چند ماه کلأ زیرش میزنند چه اعتباری به منابعی است که به روایتی هنگامیکه اعراب به ایران حمله کردند تمام کتب و کتابخانه ها را به آتش کشیدن و ۱۴۰۰ ساله که ایران در اکثر زمانها در اختیار حاکمان عرب زبان بوده ؛
لذا چه تحریفهایی که در این ۱۴۰۰ساله صورت نگرفته است

کاربران ناشناس
خرداد ۳۰, ۱۴۰۰ ۰۱:۵۴

درود بر تمام علمای جهان

سعید
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۲۱:۳۶

جناب علوی زاده
بنده نسبت به مبحث شما و کاوه یه سوالی داشتم
اول از همه اینکه مشخص کننده ی خوب و بد یا زشتو زیبا چه کسیه؟
اگه جوابتون پیامبران هست
سوال دوم بنده اینه
ما انسان ها هممون ب عبارتی مخلوق خدا هستیم و خدا خالق همه چیزه
اما وقتی خدا خودش عیسی موسی محمد رو خلق کرد چطور امکان داره خالق که یکتاس به هرکدوم از اونا روش ها و آیین مختلفی رو برای رسیدن به بهشت ابلاغ کنه.
چرا شراب برای دین عیسی مقدس اما برای دین محمد حرام؟
از طرفی اگر خداوند دیدند ک شراب باعثه مستی میشه و حرامش کردند.مگه ب گفته ی شماخدا عالم ب غیب نیست.مگه خدا زمانه عیسی از مستیه شراب بی اطلاع بوده؟
از طرفی مهمترین سوال من اینه
شما فکر کنید تاریخ فردا ی نوزاد یکی در آمریکا یا اروپا یکی در ایران یا عربستان ب دنیا میاد.خدای هردو نوزاد خدای یکتا و یکسان در یک زمان.اما نوزاد غربی فقط ب این خاطر که اروپا ب دنیا اومده میشه مسیحی.نوزادی ک ایران ب دنیا اومده میشه مسلمان.ی نوزاد چه حق انتخابی داره.خود شما اگر اروپا ب دنیا میومدین ایا محمد و قران رو میشناختید یا عیسی و انجیل.شراب از کودکی میخوردید یا میگفتین حرام است.
فکر نمیکنید دین هرشخص بنا ب جغرافیای شخص انتخاب میشه نه بنا ب عقاید؟
وگرنه چطور ممکنه عاداتی ک برای ما مسلمونا حرام و باعثه ورود ب جهنم میشه برای مسیحی حلال و راه رسیدن ب خداست؟
واقعا چطور؟
امیدوارم ک از روی منطق جواب منو بدین ن از احادیث…من از شما در زمان حال پرسیدم پس لطفا خودتون جواب بدین نه با احادیثی برای ۱۴۰۰سال پیش و مردم اونزمان ان هم مردم اعراب.ان هم اعرابه آنزمان ک فرزند زنده ب گور میکردندو هیچ بویی از انسانیت نبرده بودند نقل شده
سپاس

م
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
فروردین ۱۳, ۱۴۰۰ ۲۱:۳۱

پولس باعث تحریف دین مسیح شد مانند فرقه مرجئه دراسلام بوده فرقه‌ای کلامی از مسلمانان بودند که اعتقاد داشتند نباید در مورد کافر یا مؤمن بودن کسی در این دنیا اظهار نظر کرد؛ بلکه می‌بایست تعیین وضعیت آن را تا قیامت به تأخیر انداخت. اینان اندیشه «الاعمال بالنیات» (پاکی کار دل است نه کار جسم) را شعار خود ساخته و تکفیر انسان مسلمان را به دلیل انجام گناه، زشت می‌شمردند و به مضمون آیه شانزده سوره توبه متوسل می‌شدند.فرقه مرجئه به دنبال عیاش کردن جوانان بود یاهمان شعار معروف دلش پاک است !

م
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
فروردین ۱۳, ۱۴۰۰ ۲۱:۳۴

خدا لعنت کند همه آنها که می گویند قضاوت نکنید!

چزا قضاوت نکنیم؟
اگر قضاوت نکنیم فرق انسان و حیوان چیست؟
اصلا برای چه خدا به انسان عقل و شعور داده و پیامبران را ارسال کرده کرده اگر قرار است دوغ و دوشاب یکی باشد و ما حق قضاوت نداشته باشیم؟
و اصلا چرا کل جهان دادگاههایشان را تعطیل نکنند اگر نباید قضاوت کنیم؟
و فرق شما با فرقه مرجئه چیست؟ آن فرقه هم که بر زبان ائمه اطهار بارها لعن شده می گفت قضاوت نکنید! خدا آگاه است ! شاید معاویه هم توبه کرده و به بهشت رفته!

حقیقت این است که اصلا کار عقل انسان دایما قضاوت کردن است.
کسانی که در جامعه دارند وقیحانه می گویند قضاوت نکنید دقیقا در حال ترویج پلورالیسم و احیای تفکر مرجئه هستند

انسان باید قضاوت کند. باید حق و باطل را از هم تمیز دهد. باید در مورد رفتارهای درست و غلط آحاد جامعه قضاوت کند.

این تفکر احمقانه و ابلهانه که می گوید شاید این فرد که علنا دارد گناه می کند شاید آدم خوبی باشد تفکر اسلام نیست. نتیجه التقاط تفکر مرجئه با تعلیمات ضاله صوفی نمایان است.

آری. ممکن است کسی در خفا گناه کند و تو بدانی و حق نداری آن را اعلان کنی. هر چند به خودش نهی از منکر کنی. و شاید این شخص موفق به توبه هم بشود. اما آن عملکرد او بد است و حق نداری بگویی قضاوت نمی کنم! ولو هزار عملکرد خوب هم داشته باشد.

ممکن است کسی که ملاعام گناه کند و تو هم در اینجا وظیفه جنگیدن و مبارزه با او را داری. چون گناه در ملاعام اعلام نبرد با حاکمیت اسلام است. اصلا هر گناهی علنی و تکرار شد حکم آن بعد از چند مرتبه تکرار اعدام است. مثل حکم روزه خواری علنی برای بار سوم. اما اگر احیانا هکمین فرد توبه کرد نمی شود دلیل که بگویی در مورد آن عملکردش قضاوت نمی کنم!

حتی اگر کسی حر باشد، تا توبه نکرده و در لشکر یزید است باطل است و اگر به آن حال بمیرد قطعا اهل جهنم است. تو حق نداری بگویی چون بعدها شاید کسی توبه کند پس کلا در مقابل گناه الانش قضاوت نکنیم!

و اصلا این بهانه احمقانه که فردی مثلا رفته دزدی یا قتل کرده را دادگاه قضاوت نکند به بهانه آنکه مثلا فرزند طلاق بوده کارش به بزهکاری کشیده ! خیر. دادگاه قثضاوت می کند چون خود او اراده بزهکاری را می کند.
آنچه ما قضاوت می کنیم در مورد اصل اراده شخص است در هر عملکردش.

پس در اصل لزوم قضاوت تردیدی نیست.

آنچه باید امثال برخی آخوندهای صوفی ومرجئه بگویند این است که عجولانه قضاوت نکنید. بدون مدرک قضاوت نکنید.

نه اینکه بگوید اصلا قضاوت نکنید!

م
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
فروردین ۱۳, ۱۴۰۰ ۲۱:۳۵

اینارو خطاب به برخی اخوندهای نواندیش دینی وروشنفکر ومذهبی های این چنینی گفتم

م
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
فروردین ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۹:۲۳

ببخشید هی مزاحم میشم بحث کردن با این ها بی فایده است ولوحرصت …. هرچند اصراوتلاش کنی اکثریت ایمان نمی آورند

م
پاسخ به  م
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۷:۰۶

متاسفانه مذهبی های واقعی دراین کشور سرکوب میشن مثلا
هفته‌نامه لغو امتیاز شده یالثارات با توهین مجدد به هنرمندان خخخخ این یک حقیقت بود که این هنرمندان دیوثن

کاربران ناشناس
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
خرداد ۳۰, ۱۴۰۰ ۰۱:۵۲

سلام درود خدا بر شما اقا ما شما رادوست داریم به خاطر پاسخ های خوب و منطقی و راهگشا خدا یار و یاورتان

سعید
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۲۱:۱۵

سلام
بنده نسبت ب این مبحث ی انتقادی دارم

کاربران ناشناس
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۲۱:۰۹

جناب روحانی بنده ی سوال از شما دارم در خصوص بحثتون با یکی از دوستان کاوه

حمیدرضا
بهمن ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲

بنظر من دیوس اینا که گفتین درست ولی اون کسی که میبینه پیرمرد تا زانو توی سطل زباله هست و دیوسی که اسمش مومن گذاشته و از کنارش رد میشه میره. یا کسیکه میبینه مردم دارن فلاکت میکشن براش اهمیت نداره.

کاوه
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۱۸:۴۴

سلام
اهل شهر مقدس قم
چرا قم شهر مقدسی هست؟
تقدس قم از کجا میاد ؟

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۹, ۱۳۹۹ ۱۳:۵۱

سلام
۱- پس کمبریج هم مقدس است چون دانشگاه هاروارد که یکی از بزرگترین و معتبر ترین دانشگاههای دنیاست در این شهر قرار دارد. و دانشگاه هاروارد هم مهد دانش است
۲- حرم یعنی چی ؟ اهل بیت علیهم السلام که در قید حیات دنیا نیستند؟ چگونه حرم دارند و قم حرم ایشان است؟
۳- چگونه دفن حضرت معصومه در قم موجب تقدس این شهر می شود ؟
۴- چند نمونه از روایاتی که در مورد قم وجود دارد را با ذکر منبع ارایه فرمایید
با سپاس

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۰۱:۱۳

سلام
۱- ارتباط نوری که خدا در قلب هرکه بخواهد قرار می دهد و قم چیست ؟ یعنی خدا می خواهد که این نور را در قلب اهل قم فقط قرار دهد یا در قلب اهل قم بیشتر قرار دهد؟ بقیه مردم از این نور بی نصیب می مانند؟
۲- یعنی در اصطلاح دین ریاضیات – فیزیک و شیمی علم نیستند؟
۳- یعنی کربلا و کاظمین و مشهد و سامرا حرم اهل البیت نیست ؟ چرا فقط قم ؟
۴- چگونه است که با زیارت کردن یک بنا بهشت بر کسی واجب می شود؟ یعنی واجب شدن بهشت ارتباطی به منش و روش و کردار شخص ندارد؟

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۱

سلام
۱- تفلیس از منبعی که خودتان معرفی کردید آمده است همان چهل حدیث درمورد قم که در چند بند بالاتر به من معرفی کردید
۸. شهرهای نمونه
امام صادق علیه السلام فرمود:
«انَّ اللَّهَ اخْتارَ مِنْ جَمیعِ الْبِلادِ کوفَهَ وَقُمْ وَتِفْلیسَ
؛ خداوند ازمیان تمام شهرها، کوفه و قم و تفلیس[۹] را برگزیده است».[۱۰]

۲- از متن شما اینگونه فهمیدم که ما ابتدا علوم رجال و درایه را می آموزیم و سپس قرآن و مسلمات دین را به عنوان معیار می گذاریم و درستی یا نادرستی حدیث را استنتاج می کنیم . درست است ؟

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۷:۲۹

سلام
ندیده بودم و وجهش را هم نمی دانم
۱- یعنی شما یک منبعی که خودتان نخوانده اید را به من معرفی کرده بودید؟
۲- لطفا معنی تفسیر به رای را هم بفرمایید

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ ۰۰:۴۳

سلام
بله این لینک را شما چند سطر بالاتر گذاشته اید
آغاز نوشته ی شما
سلام علیکم
العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء
پایان نوشته ی شما
این احادیث را ببینید:
۴۰ حدیث درباره قم

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰

سلام
منبعی که معرفی کرده اید را خواندم
۱- ارتباط کوفه و قم و تفلیس چیست ؟ چرا مثلا ارسنجان و باکو و کرکوک را نام نبرده ؟
۲- من در مورد رجال – درایه و حدیث دانشی ندارم – منبع اغلب سطرهای این صفحه
بحار الانوار بود ؟ همه روایت های این صفحه معتبر هستند ؟ اگر نه کجا می شود روایت های کاملا معتبر پیدا کرد؟

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۶:۴۸

سلام
۱- در دلیل انتخاب کوفه و قم و تفلیس به عنوان شهرهای مقدس توضیح ندادید
۲- با چه معیاری معتبر بودن روایات را بررسی می کنیم؟

من
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۷:۰۱

اگر دانش نوریست که خدا به هرکس بخاد میدهد شما از کجا میدونید که این دانش به روحانیت و اونای ک اسمشون رو گذاشتید عالم رسیده؟؟ ایا پیامبر هستید و با خدا در ارتباطید که میدونید این نور وارد قلب چه کسی شده؟!!
درضمن اومدم سوال بنویسم جای رو ندیدم برای نوشتن این شد ک مجبور شدم در جوابت بنویسم سوالمو الان شما زبان مادریت چیه عربی یا فارسی؟

کاوه
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۱۵:۱۵

سلام
آقای محمد علوی زاده
چرا نام شما پیشوند سید دارد ؟
معنی این عبارت دقیقا چیست ؟

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۹, ۱۳۹۹ ۱۳:۵۵

سلام
آیا صدیقه کبری سلام الله علیها برای خودشان پیشوندی از نام پدر گرانقدرشان پیامبر اکرم انتخاب کرده اند و به انتساب به ایشان افتخار کرده اند ؟
و اگر ایشان پیشوند به نام شان افزوده اند آیا این افزودن پیشوند بخشی از سنت نام گذاری مردم در زبان و فرهنگ عربی نیست؟

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۰۱:۲۳

سلام
۱- فاطمه سلام الله علیها خودشان را با چه نامی معرفی می کرده اند؟
۲- کدامیک از امامان ما برای نام خودشان پیشوند سید انتخاب کرده اند؟
۳- درست است قومیت گرایی و نژاد پرستی و ملی گرایی با اسلام در تناقض هستند مسلمان خدا گرا است. بنده ی خدا است . منظور من گرایش قومی نبود منظورم رسوم و رفتارهای متعارف جامعه بود که اگر با اسلام در تناقض نباشد مسلمان می تواند آن ها را بپذیرد و رعایت کند – شاید حضرت فاطمه و امامان ما در مورد برخی انتخاب هایشان اینگونه عمل کرده باشند

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۶:۵۲

سلام
این بخش نمونه هایی از سید که برشمردید مانند سید اولاد آدم: حضرت محمد(ص)
بخشی از نقل قول حضرت علی از پیامبر است ؟ یا شما مثال زده اید؟

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۶:۵۹

سلام مجدد
“قال رسول اللَّه (ص): انا سید ولد آدم و علی سید العرب. یعنی : من سید و آقای اولاد حضرت آدم هستم و علی آقا و سید عرب است.”
پیامبر خدا که نمی شود بر وجود رذیلت اخلاقی داشته باشد. چگونه میشود که این عبارت دلیل بر فخر فروشی پیامبر نیست؟
در مورد سادات امروز جامعه چطور؟ ایشان با اجدادشان بر دیگر اعضای جامعه فخر نمی فروشند ؟

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۵

سلام
۱- چون شما سید را ” سرور و بزرگ” معنی کردید پس جمله منتسب به پیامبر (ص) خبری نیست و به نظر مفهوم فخر فروشانه دارد.
۲- آیا ستم به سادات در گذسته توجیهی برای برتری خواهی اجتماعی امروز ایشان در بخش هایی از جامعه می شود؟

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۷:۳۷

سلام
۱- تفاوت فخر فروشی و افتخار چیست؟
۲- بله به نظر می رسد این آقایان و بانوان هم با مرتبه ی علمی شان فخر فروشی می کنند
۳-به نظر می رسد سید به معنی سرور و بزرگ از دکتر و مهندس فخرفروشانه تر است

رضوان
پاسخ به  کاوه
خرداد ۲۲, ۱۴۰۲ ۰۱:۰۶

سلام فرقی نداره مثل بشین و بفرما و بتمرگ با این تفاوت اونی که میگه بتمرگ صادق تره هر چند اونی هم که میگه بفرما شاید دلش از شما خون باشه تو دلش می گه الهی بمیری بتمرگ دیگه

امید
پاسخ به  کاوه
اسفند ۱۶, ۱۳۹۹ ۰۰:۱۲

سلام مسابقه ۲۰ سوالیه؟ بابا با این همه دلیل که ایشون گفتند کافر هم میفهمید و قانع میشد بسه

کاربران ناشناس
بهمن ۴, ۱۳۹۹ ۰۳:۲۹

بعد می گن زنا برده جنسی مردها نیستن توی اسلامی ک شما مردا دارین تبلیغش می کنین اسلامو به برده داریه زنا تشبیه می کنین خود اسلام گفته به خودتون برسید جوری ک بوی گند ندید بعد شماها می گین زناتون اگ بوی خوبی بدن حرامه حتما باید بوی گوه بدیم تا مورد رضایت خدا واقع بشم؟؟؟ واقعا ک همین شماهایین ک میرینین به اسلام وگرنه دین اسلام اینجوری نبود

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۱۸:۱۱

سلام
به نظر می رسد به شکل ذاتی و طبیعی زنان بیش از مردان به تمیزی و آراسته بودن علاقه دارند و اهمیت می دهند
به نظر شما غیر از دو حالت زیر حالت دیگری متصور نیست؟
۱- زن برای شوهرش خودآرایی کند
۲- زن برای مرد بیگانه خودآرایی کند
مثلا این دو حالت غیر ممکن هستند؟
۳- زن برای زنان دیگر خودآرایی کند
۴- زن برای خوش آیند خودش خودآرایی کند
اگر شما فقط حالت یک و دو را ممکن می دانید؟ آیا شما به شخصیت بانوان بی احترامی نکرده اید؟ ایشان در درجه ی نخست انسان هستند.

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۹, ۱۳۹۹ ۱۴:۰۱

سلام
بر اساس این احکام شرعی پس نمی شود گفت هر بانویی که در جامعه آراسته و خوش بو ظاهر شود حتما عمل حرامی مرتکب شده است ممکن است مباح یا مستحب باشد.
من این طور استنتاج می کنم که بستگی کاملی به نیت ان بانوی محترم دارد
درست است؟

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۰۱:۲۹

سلام
یعنی بستگی به تحریک شدن یا نشدن مردان دارد؟
اگر در یک جامعه ای مردان با بوی خوش تحریک نشوند مشکلی نیست ؟
مثلا اگر در یک جامعه غالب بانوان بوی خوش بدهند امری عادی خواهد شد و تحریکی رخ نخواهد داد

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۷:۱۰

سلام
چرا در مورد استدلال پشت این حکم حرام که بیان فرموده اید هیچ توضیحی نمی دهید؟
در مورد دلیل این حکم حرام چگونه و کجا می شود مطلب معتبری پیدا کرد؟

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۶

سلام
۱- بهتر بود به جای استدلال از استنتاج استفاده می کردم .
۲- “دلیل نقلی” نام دیگری برای استنتاج است ؟ اگر اینگونه است لطفا دلایل نقلی را بیان فرمایید.
۳- تعبدی است یعنی من اجازه ی تفکر و تفحص در مورد آن ندارم ؟
۴- اگر جواب پرسش سوم مثبت است. همه ی احکام به شکل یک بسته ی کامل هستند و من ناگزیر باید همه را بپذیرم ؟

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۷:۵۳

سلام
۱- مطلب زیر بخشی از منبعی است که معرفی کرده اید . به نظر شما از این نوشته نمی توان استنتاج کرد که حرام مورد گفتگو بستگی به دیگر اعضای جامعه دارد؟
“از آنجا که آرایش زن برای نامحرم، مرد را از حالت طبیعی خارج کرده و مسیر احتمالی سوء استفاده را فراهم می آورد،اسلام به شدت از آن نهی کرده است.
مسلماً هیچ زنی نمی پذیرد شوهر وی در خیابان با مشاهده انوع و اقسام زنان آرایش کرده و میل به آنها ، آرامش خود را از دست داده و در نتیجه به همسرش دلسرد شود یا به انحرافات گوناگون بیفتد و یا در صورت غیرت و ایمان دینی و…مجبور باشد در نهایت به شدت خود را کنترل کرده و از نگاه به چنین زنانی پرهیز نماید و طبیعی است پیشگیری از چنین اموری به هر حال بهتر از درمان آن است .”
۲- این هم بخش نتیجه گیری در منبع دوم که باز هم به نظر می رسد این حرمت با تاثیر بر سایر اعضای جامعه در ارتباط است
“زنان چون مظهر جمال وزیبای عالم خلقت اند بیشترموردتوجه قرار می گیرند از همین رو از نظرلباس واستفاده ازعطر وسایر وسایل آرایشی محدودیت دارند”

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۷:۵۷

سلام
پاسخ این دو پرسش را مرقوم نفرموده اید
۳- تعبدی است یعنی من اجازه ی تفکر و تفحص در مورد آن ندارم ؟
۴- اگر جواب پرسش سوم مثبت است. همه ی احکام به شکل یک بسته ی کامل هستند و من ناگزیر باید همه را بپذیرم ؟

م
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۲۲:۰۷

-ارزش حجاب آنقدر بدیهی است نیاز به استدلال ندارد. حتی اگر هیچ متن فقهی و دینی در مورد حجاب وجود نداشت و در ادیان گذشته الهی هم حجاب واجب نبود، باز هم بدیهی بود که یک روسری ساده و لباس غیر تن نما بسیار ساده تر و ایمنتر از ساعتها آرایش و لباسهای تنگ و بدن نما است و چنین امر بدیهی نیاز به استدلال ندارد. پس مشخص است زنی که برای کشف حجاب اصرار دارد هدفش چیزی جز جلب نگاه خریدارانه مردان با هر قیمت و به گند کشاندن جامعه نیست.

۲- بزرگترین گناه همیشه آن گناهی است که از همه کوچگتر شمرده شود. امروز بی حجابی ساده ترین و علنی ترین گناه شده است پس بزرگترین کبائر است.
۳- هیچ گناه مخفیانه هر قدر هم بزرگ باشد به معنای حرمت شکنی علنی و به مبارزه طلبیدن جامعه اسلامی و شریعت نیست.
۴- اینکه بگویند فلان و بهمان گناه وجود دارند پس حجاب مهم نیست مثل این است که بگوییم چون کسی سرطان دارد حالا که ئدندانش درد گرفته حق رفتن پیش دندانپزشک را ندارد.
۵- هر قدر بی حجابی گسترش یافت و حرمت علنی دین بیشتر شکست، گناهان مخفی و دزدذی ها و احختلاسها به طریق چند برابری افزایش یافت. گناهی علنی که ساده شود قطعا گناه مخفیانه هزاران برابر ساده تر خواهد شد.

۶- در دوره صدر اسلام و بعد از آن نیازی به برخورد با بی حجابی نبود. چون اساسا حجاب بر زن آزاده واجب است و کنیزان حجاب ندارند. و از آنجا که هیچ زن آزاده ای نمی خواست مردم به چشم کنیز به او نگاه کنند هرگز موردی از کشف حجاب زنان آزاده رخ نداد. امروزه اسما بردگی از بین رفته اما برده صفتی باقیست و بسیاری از زنان آرزو و تمنای نگاه خریدارانه مردان دارند! با این تفاوت که در قدیم می شد کنیز را رفت و به تعداد دلخواه خرید. اما الان این زنان به ظاهر آزاده اند و نتیجه این رفتار آنها و عدم دسترسی شرعی به آنها همین بحرانهای شدید اجتماعی و اخلاقی است.

۲- دشمن می داند که اختلاس و تحریم قابل جبران است. حتی از دست رفت خاک کشور هم قابل جبران است. اما وقتی نسلی به فساد کشیده شد وحیا و عفت رفت دیگر راه جبرانی وجود ندارد. برای همین اینقدر که دشمن روی حجاب سرمایه گذاری کرده است علیه خود ولایت فقیه فعالیت نمی کند. همین برای فهمیدن اهمیت حجاب کافیست.

م
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۷:۱۵

پاسخ این هایی که می گویند غرب وشرق پیشرفته اندخیلی ساده است: اصلا پیشرفت یعنی چه؟

آیا پیشرفت مساوی بلندتر شدن ساختمانها و لوکس تر شدن ماشینها است؟ اینکه پیشرفت جمادات است نه پیشرفت انسان!
آیا پیشرفت مساوی گل شدن توپ توی دروازه ها است؟ این هم که پیشرفت جیب سرمایه داران و باشگاهها و قمارخانه های فیفا است و نه پیشرفت انسان!
آیا پیشرفت مساوی افزایش محصولات کشاورزی است که به جای رسیدن به گرسنگان جهان در اقیانوس غرق می شود تا گران شود و یا صرف ایجاد انواع غذاهای فراوری شده و مضر نظیر فست فودها و الکلها و امثال آن می شود؟ این هم که پیشرفت کمپانیها است نه پیشرفت انسان.

خقیقت این است که در دویست سال اخیر کوچکترین پیشرفتی برای بشریت اتفاق نیفتاده است. تنها سبک زندگی عوض شده است و ماشینها و ساختمانها و سرمایه داری پیشرفت کرده است و انسانها را به صورت برده خود در آورده است و هر چیزی حتی شرف و عواطف و غیرت را هم به صورت کالایی برای فروش گذاشته است.

انسانها فقط سقوط آزاد کرده اند.
کدام پیشرفت؟

اما مشکلی که هست این است که عقل اکثر انسانها در چشمشان است. خیال می کنند این چیزها که نام برده شد یعنی موفقیت و پیشرفت و ابلهانه خود را به آب و آتش می زنند تا برده بهتری برای نظام سرمایه داری جهانی و ماشینیسم آن باشند. *

شما عقلت را به کار بینداز. خواهی دید که این پیشرفتها سرابی بیش نیست.
بدبختی های ما هم در ایران از زمانی شروع شد که آن ها را پیشرفت و خود را عقب مانده نامیدیم. نتیجه اش هم شد این که شروع کردیم کورکورانه از آنها تقلید کنیم. جالب اینکه مقلدهای خوبی هم نبودیم. شدیم حکایت آن کلاغی که می خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد و راه رفتن خودش را هم فراموش کرد!

والا درست است که ما در قدیم بی سواد بودیم .
از کامپیوتر و یخچال فریزر خبر نداشتیم.
زنان ما همه در چادر و چارچوق بودند.
کودکان ما همراه بزرگترها در مرزعه کار می کردند.

اما در عوض استرس نداشتیم. طلاق و تجاوز و قتلهای ناموسی و سقط جنین نادر بود. کودکان ما زنان و مردان زندگی بار می آمدند و تا سی سالگی و بالاتر
سربار خانواده ها نبودند. غذای تازه و سالم می خوردیم و خبری از چاقی و بیماریهای قلبی و سرطانها و سکته ها و مرگهای ناگهانی نبود.
درست است که گاهی هم به خاطر عدم توجه به دستورات بهداشتی اسلام وبا و طاعون می آمد. اما دو سه روز هر که را می خواست می کشت و می رفت.
اما خیلی بهتر از حالا بود که خانواده باید تا دهسال هر چه دارد و ندارد صرف نجات یک بیمار سرطانی کرده و جیب پزشکان را پر کند و ببیند که چگونه
عزیزش در یک مرگ تدریجی زجر کش می شود.
امروز آرزوی بشر بازگشت به همان زندگی سالم و باصفای قدیمی است.
چیزی که همین پیشرفت نابودش کرد.
همه اینها نتیجه Modern Times است. امثال چاپلین در وسط آمریکای مدرن فهمید اما ایرانیهای غربزده نفهمیدند…

کاوه
پاسخ به  م
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۱۵:۲۳

سلام
و ابلهانه خود را به آب و آتش می زنند >> عبارت توهین آمیز است
در عوض استرس نداشتیم. طلاق و تجاوز و قتلهای ناموسی و سقط جنین نادر بود >> نداشتیم یا نمی شناختیمشان یا شما از وجود این مضرات در گذشته خبر ندارید
خبری از چاقی و بیماریهای قلبی و سرطانها و سکته ها و مرگهای ناگهانی نبود >> نبود یا آمار درستی از گذشته در دسترس نیست >> از هر ۱۰ کودک چند تا می مردند >> میانگین سنی انسان های جامعه چند سال بوده در گذشته
اما دو سه روز هر که را می خواست می کشت و می رفت >> عدد دو سه روز از کجا آمده است؟
این بند های نوشته ی شما نیاز به اصلاح دارد

کاوه
پاسخ به  م
فروردین ۳, ۱۴۰۰ ۱۸:۰۳

سلام
متن شما : اصلا پیشرفت یعنی چه؟
خیلی ساده است مصادیق پیشرفت موارد زیر هستند
۱- شما وب سایت دارید و من و شما در این بستر به آسانی و بدون اتلاف وقت و هزینه تبادل نظر می کنیم نیازی به نوشتن نامه روی پوست آهو نیست.
۲- شما برای رفتن به سفر مشهد و کربلا ناگزیر به استفاده از شتر و اسب و الاغ نیستید هواپیما سوار می شوید و با سرعت غیر قابل مقایسه و با آسایش بسیار بیشتر سفر می کنید
۳- اگر پدر بزرگ شما را مار نیش می زد احتمال مرگش بسیار بیشتر از حالتی است که مار شما را نیش بزند
۴- وقتی کسی به مرگ ناگهانی از دنیا می رود از اعضای بدنش برای درمان دیگرا استفاده میکنند.
۵- شما عینک دارید و به کمک آن از ضعیف شدن مکرر چشم تان پیشگیری می نمایید.
در پناه خدا باشید

م
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۷:۰۹

سلام ودرود بر جناب سید محمود علوی زاده و مدیر سایت

خطاب به طرفداران کوروش بگویید:

اولا:موج ملی گرایی را هم باور نکنن. کوروش اگر کوروش بوده است مردی بوده با ریشی در حد ریش ابوبکر بغدادی و لباسی بلند و گشاد پارسی. قطعا آن افرادی که آنجا جمع میشوندو به جای شلوار ساپورت به تن دارند و کروات زده و ده تیغه هستند به فرهنگ یونان و روم باستان بسیار بیشتر ارادت دارند تا به کوروش و کوروش برایشان بهانه ای بیش نیست.

ثالثا: اگر گذاشتند از قبر کوروش بروند بالا و داخل آن طاق را ببینند. خواهند دید پر از آیات قرآن و طرح های اسلیمی مسجد است. آنچه قبور کشورش نامیده اند بخشی بوده است از مسجد هزارساله عصر سیمجوریان در فارس که توسط پهلوی با خاک یکسان شد و این یک تکه سنگ را که احیانا محلی برای در و نیاز و سقاخانه بوده است را قبر کوروش نامیدند. جالب اینکه کوروش در سرزمین ماسازتها کشته شد و اگر می خواستند با امکانات آن زمان جسدش را تا اینجا حمل کنند حتما فاسد می شد. مگر اینکه مومیایی کرده باشندش که در رسم پارسیان مومیایی وجود نداشت و هیچ خبر تاریخی هم از مومیایی کوروش وجود ندارد. پس احتمالا این قبر کوروش هم یا ساختگی است و یا مال چیز دیگری.

رابعا: در نوکری امثال این ها برای یهود همین بس که روز منتسب به آزادی یهودیان از دست بخت النصر را روز کوروش امیدند. یعنی ارزش ایرانیان به نوکری برای یهود است. همان یهودی که خودش روز کشتار ایرانیان را در پوریم هر سال جشن می گیرد.
از یکی از جوانهای بیسواد اما مدعی ایران پرستی رسیدم این روز کوروش چه روزی است! گفت روز تولد کوروش است!! ووقتی برایش حقیقت را توضیح دادم اصلا دچار دپرس شد! کس هم نیست بگوید ابله ها ! اگر ریگی به کفش ندارید روز تاجگذاری کوروش و یا یروزیش بر آزدی دهاک را جشن بگیرید نه اینکه اینقدر تابلو نوکری یهود را بکنید!

خامسا: جهت اطلاع این ها اتفاقا این ها که بی سوادن که نمی دانن این لیبرالها برای ما نجس تر و کافرتر هستنداز فاسقی به نام یزید یا معاویه. اگر جنگ و کشتن یزید و معاویه جایز بود پس کشتن آن ها به طریق اولی جایز و بلکه واجب است.
معاویه آن قدر غیرت عربی داشت که وقتی رومیان به سرحدات شام حمله کردند نامه بنویسد و به سردار رومی بگوید ای سگ رومی از شام خارج شو والا والله با علی صلح می کنم و چان بر سر تو می تازم و تو را از شام بیرون می کشم که زردک را از زمبن خیسیسده بیرون می کشند..
اما ظریف رذل رفت و به جلوی غربیها گفت به ما کمک کنید اگر ما رای نیاوریم آنها رای می آورند!
یزید که یزید بود و خدا را بنده نبود اینقدر غیرت عربی داشت که وقتی زنش سراسیمه و سر برهنه به مجلس اسرا دوید بپرد و با عبایش روی سر و بدن آن زن بیندازد که کسی ناموسش را نبیند. اما حضرات اصلاح طلب و لیبرال با افتهار نوامیس خود را آرایش کرده و مثل خوک در خیابان پز می دهند که ببینید که چقدر ما روشنفکر و لیبرالیم . ناموس ما را ببینید و لذت ببرید!
و از همه بدتر، اگر یزید و معاویه کافر هم بودند اما در خلوت برای خود شعر می خواندند و اسلام را انکار می کردند. روی منبر خود را مسلمانی ۲۴ عیار معرفی می کردند و اگر هم دستوری می دادند سعی می کردند برایش بهانه توجیهی هر چند دروغ از اسلام بتراشند.

اما حضرات لیبرال دیگر منعی نمی بینند که رسما ربوبیت خدا را انکار کنند و بگویند خدا و دینش هیچ حقی برای قانونگذاری در مورد بشر ندارند.
آیا انکاری بزرگتر از این علیه دین لازم است؟
معنیش هم این است که آن ها رسما کافر هستید و خونتان بر ما مباحتر است از خون یزید و معاویه و شمر و ابن زیاد.

پس آماده باش. عاشورا در پیش است.
اما لزوما اینبار به نفع شما تمام نخواهد شد. هر چند ما چه شما را بکشیم و چه شته شویم پیروزیم.

** خیال کرده ان خاک ایران به دلیل اینکه شکل گربه است برای ما ارزشی دارد؟ و یا افغانستان دیروز ایران بود و الان بیگانه است؟ و یا مثلا اگر کردستان توسط بازرگان جدا شده بو الان ایران تا پشت مرز قروه و بیجار بود؟ خیر. این قراردادها به درد خودشان می خورد. ایران اگر برای ما ارزشی دارد فقط به دلیل وجود شیعه خانه امام زمان و جمهوری اسلامی است. برای همین روی دیوارهای خرمشهر و هویزه می نوشتیم امانت الله و رسوله. دقیقا در همان روزهایی که ملی گراها و طرفداران کوروش فرار کرده بودند و یا دنبال سازش با صدام بودند. و به همین دلیل شیعیان عراقی با خود صدام که هموطنشان بود جنگیدند. و به همین دلیل مجاهدین خلق به اصطلاح ایرانی نوکری صدام را پذیرفتند. چون عقیده مرز ندارد.

کاوه
پاسخ به  م
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۱۸:۲۳

سلام
آقا / خانم م
این بنده ی خدا شما را به معروف های زیر امر می کند
خودداری از تهمت و افترا و خالی کردن دل از کینه های ناشی از ناآگاهی
تفکر تفکر تفکر و مطالعه در سیره ی پیامبر اسلام و مولی علی را فراموش نفرمایید
در پناه پروردگار باشید

م
پاسخ به  کاوه
اسفند ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸

کدام تهمت کدام کینه چرا حرف مفت میزنی اون کسی که باید تفکر کند تویی تو برو تفکر کن نا آگاه تویی که نا آگاهانه نوکری انگلیس و یهود را می کنی وتاریخ جعلی میسازی

زاگرس
دی ۱۸, ۱۳۹۹ ۲۲:۵۹

در ادیان(یهودیت واسلام) با خدایی روبرو هستید که با نگرش آپارتاید حکومت را به اولاد نوح سپرده،فقط این تخم ترکه سرور هستندمابقی برده،انوقت من نمیدانم تکلیف این همه دانشمند مخترع ومکتشف که با محصولات خود بشر را نجات دادند چه میشود؟نماد برتری انسان دانش است وبس!

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۱۵:۰۳

سلام
آقای محمد علوی زاده
آیا دانشمندان، جویندگان دانش و مخترعان به عنوان خدمت کنندگان به آفریدگان پروردگار از مردم عادی و از حرافان نوحه سرا و روضه خوان به خدا نزدیک تر نیستند؟

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۹, ۱۳۹۹ ۱۴:۱۲

سلام
گوسفندان و گاوها که جمع هستند
هر گوسفند و هر گاو حداکثر ۱۵ سال به خلق خدا خدمت کرده است و تمام
اما یک پژوهشگر که دستاورد تکنولوژیک جدیدی می سازد گاه تا قرن ها به شکل مستقیم جامعه بشری را از نتیجه ی تلاش خودش بهره مند می سازد و البته به شکل غیر مستقیم نوآوری او بر نوآوری های بعدی اثر می گذارد و خدمتش تا ابد ادامه دارد
محمد عزیز من فکر می کنم
اصلا و از بنیاد اگر کسی عمر خودش را صرف کسب دانش و نوآوری کند یعنی ایمان دارد و هر روز بر ایمان او افزوده خواهد شد

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰

سلام
این کتاب شیطان در کمینگاه منبع مستدل و منطقی به نظر نمی رسد بخش هایی از آن را خواندم
به نظر من با استدلال و منطق می توانیم به درک عمیق برسیم ولی با نقل این روایات که بیشتر شبیه داستان های تارخی هستند و ما راهی برای اثبات یا ردشان نداریم به نتیجه ای نخواهیم رسید

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۷:۲۳

سلام
از کجا می فهمیم که فکر یک شخص با حق هم سو هست یا نه ؟
مگر استدلال منطقی نمی کنیم و مگر برای استدلال مان از خرد کمک نمی گیریم
به نظر می رسد بخش قابل توجهی از محتویات کتاب معرفی شده اصلا به کار استدلال منطقی و خرد ورزی نمی آید

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵

سلام
۱- اگر احکام دین از دسترس و توانایی فکر و اندیشه ی انسان خارج است این احکامی که شما برای ما بیان می کنید از کجا می آید؟
۲- مساله اینجاست که پیامبر خدا در حال حاضر در دسترس ما نیستند. راهی جز مراجعه به رسول باطنی مگر باقی می ماند؟.

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۸:۰۴

سلام
۱- به نظر می رسد کلام پروردگار در قرآن منبع اصلی است که در اعتبار آن هم ما مسلمانان شکی نداریم. لطفا یک منبع قابل اعتماد و قابل استفاده از روایات و احادیث معرفی فرمایید.
قابل اعتماد : همه ی محتوای آن قابل اتکا باشد
قابل استفاده: دلیل گفته ی معصوم برای ما استفاده کنندگان توضیح داده شده باشد.

...
پاسخ به  کاوه
تیر ۷, ۱۴۰۰ ۰۹:۰۲

سلام.و خدا در قران گفت،بعد از قران به کدامین سخن روی خواهید اورد!. کسی که حرف های قران رو بزاره کناره قطعا ایمان نخواهد اورد. در رابطه دانشمندان بزرگی از این داشنمندان،خدا پرست بودن! اما خوب بعد از اختراع و اکتشاف و معروف و کسب علم! همان علم! و .. باعث سرگرمی و در نهایت عاقبت نابخیری دنیا و اخرتش شد(درست مثل انیشتین! که رفت بمب اتم رو ساخت! یا بیل گیتس که با پول و ثروت میخواد جمعیت جهان رو کم کنه و در احادیث شیطانی حرکت کنه!). در ضمن زیادبه تاریخ دانشمندان توجه نکنید،چون بخشی زیادی از همین دانشمندان لائیک و سکولار و ملحد،خالی بندی! یا از افراد دیگه دزدیده شده و به نام خود زده اند! که همه اینها روز قیامت مشخص میشود! مثلا همه فکر میکن! ادیسون برق رو اختراع کرده! در حالی نیکلا تسلا عامل اصلی توسعه برق بوده (با جریان AC).به جزء نیکلا تسلا،افراد بسیاری زیادی بودن،که ذره ذره در قرن ها بخشی از برق و رفتارهاش و .. رو کشف میکردن و در نهایت اون افراد تکمیلش کردن!(کار مجموعه از افراد طی چندین قرن بوده). الان برخی دانشمندان میگن کامپیوتر نیز توسط مسلمان اختراع شده و ..!
همه اینها یک بازی! غربی ها! بسیار از کارهای مسلمان ها دزدی کردن!(بخصوص بعد از فتح اسپانیا). از نازی ها و علومشون بسیاری دزدی کردن و بخشی از پیشرفت امروزش (چون موشک،تانک،صنعت و ..) رو از علوم اون استفاده کردن و دزدین.
لذا کسی که بتونه خدا به اون بزرگی رو منکر بشه! و بزاره کنار! دیگه چندتا دروغ! یا ۱ میلیارد دروغ ! دیگه براش فرقی نمیکنه! هر کاری بتونه انجام خواهد داد. چرا که اعتقاد به اخرت و محاسبه اعمال نداره.

کاربران ناشناس
پاسخ به  ...
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۲

سلام
ادیسون لامپ را اختراع کرد نه برق را

کوروش کبیر
دی ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۷:۱۱

اولا، حکایت این عرب ها در قبال ما، حکایت دو نفری بود که تو بیابون بودن اون یکی در قبال طلب جرئه ای اب چشم رفیقشو در اورد بعدم کشتش.، دوما، شما عرب ها واسه ما شدین معلم اخلاقو بیان؟! ما خودمون شیش هزار سال قدمت مکتوب داریم نمیخواد شما برهوت نشین های همزاد کلپاسه نشین مارو واژه ترویج کنید، سوما، اره راست میگن اینا، اگر اجداد ما دیوث بی غیرت نبودن همچین حیوان صفت هایی رو راه نمیدادن ب این مملکت که حالا کلاغ شدن میخوان چشم مارو در بیارن تازه دست بردارم نیستن، هرکجا ما اینارو دیدیم یا اومده بودن زنی صیغه کنن یا بخرن و به بردگی ببرن، اینا اصلا ب حقوق زن احترام نمیذارن!!! با این گفته های اینا وافکارشون یعنی زن یه وسیله س یا برده، خجالت بکشید شرم کنید خودتونم خواهر دارید زن دارید بچه شما هم قراره چهار روز دیگه بره خونه یه مردی دیگه زندگی کنه خوبه به همین چشم بهش نگاه کنن؟؟؟ از زمان کوروش کبیر و حتی قبل تر ایرانی ها واسه نوامیسشون ارزش و احترام قائل بودن تا وقت مرگ، واسه دختراشون بهترین مجالس رو میگرفتن و میگیرن میفرستنش خونه بخت، اصلا میدونی چرا مهریه تعیین میکنن اونم زیاد؟!!! نه نمیدونی چون اگه میدونستی این مزحرفاتو لیست نمیکردی، بزار بگم بهت بدونی، چون ارزشش بالاست و غیرت مرداشون زیاده، نکه مثل شما عربا در قبال پول بفروشنش خوبه؟!!!! حالا برو فکر کن ببین کی دیوثه ما یا شما عربا
بعدشم تاریخ و اجداد ایرانی ما مثل کوروش کبیر، نادرشاه افشار خیلی با غیرت تر و کشور گشا تر از شما عربا بودن برو بخون که خواستی دهنتو جایی باز کنی اطلاعات داشته باشی ابروت نره

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۱۵:۳۶

سلام
کهن تر از سنگ نوشته های تخت جمشید و استوانه منشور حقوق بشر مگر داریم؟
در متن همین نوشته ها خودش را معرفی کرده
من کورش شاه شاهان، شاه جهان …..
گفته ی شما در مورد حمایت رسانه ای یهودیان از کورش به خاطر کار انسان دوستانه اش در نجات پدرانشان از ستم بخت النصر درست است ولی این به معنی انکار وجود بزرگ مردی از مردان خدا نیست
سوال: شما از کجا می دانید که اگر کورش و علی بن ابیطالب هم عصر و هم مکان بودند در راه گسترش دادگری، آزادی و آزادگی یار و یاور یکدیگر نبودند.
نیکی و خوبی و انسانیت که محصور در زمان، مکان، نژاد، قومیت، ملیت و دین نمی شود . می شود؟

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۹, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۵

سلام
۱- لطفا منبع این نوشته های نقل شده از تورات را دقیق معرفی فرمایید؟
۲- این عبارات در مورد خشایار شاه است چگونه شما آن ها را به کورش تعمیم داده اید ؟فکر میکنم بین کورش و خشایار چندین پادشاه هخامنشی داشته ایم .
۳- منبع عبارت زیر را ذکر فرمایید
کورش غلام حلقه به گوش یهودیان بوده است؟
۴- مگر همه ی یهودیان در همه ی دوران ها و مکان ها یک شخص واحد هستند- دقیقا مانند هم زندگی می کنند دقیقا مانند هم فکر می کنند چرا آن ها را جمع می بندید و گزاره هایی را به ایشان نسبت می دهید؟

سپاس

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۰۱:۴۶

سلام
فکر نمی کنید تاکید بر نقش پر رنگ کورش به خاطر دیدگاههای آزادی محور و آزاد اندیشانه ی او است ؟
ازادی انتخاب دین و حفظ حرمت اسیر و توصیه به پرهیز از دروغ که از سنگ نگاشته های باستانی منتسب به کورش استخراج شده برای دوران خودش بسیار مترقی و بزرگ منشانه است .
می شود گفت او به اصول اخلاق پایبند بوده است و این چیزی است که از نظر همه ی نیک اندیشان ارزشمند است
حتی اگر به این ها عمل نکرده باشد و فقط شعار داده باشد هم از هم عصران خودش یک گام به بندگی خدا نزدیک تر بوده است

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۷:۲۹

سلام
۱- لطفا منبع نوشته های نقل شده از تورات را معرفی فرمایید
۲- مطلب کشتار ایرانیان توسط کورش و این عدد ۷۰ هزار از چه منبعی به دست آمده است؟
۳- اطلاعاتی که در مورد اقوام ایرانی ارایه فرمودید در راستای گفتگوی ما نیستند
۴- برای اغراق اعلام شده در مورد کورش و تاریخ مرتبط با دلایل محکم و منابع مسجل نیاز داریم

اتابکیر
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
شهریور ۳, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۹

اول اینکه همین الان ببینم دقیقاً جمعیت یهودیان در حال حاضر بنظرت چقدره ، حدوداً هفت میلیون نفر اگه خیلی بخوابیم زیاد بگیریمشون بعد فکر کن این قوم که در قرن ۲۱ اینقدر کم جمعیته ، ۲۵۰۰سال پیش اصن در مقابل جمعیت ایران هخامنشی بخصوص در زمان شاهنشاه خشایار شاه پارسی که هم از شرق تا هند رو داشته و تا یونان رو تحت حاکمیتش بوده عددی بوده ، اینا درغایی هستش که اسرائیل به خوردمون داده بخاطر مسائل سیاسی

کاربران ناشناس
پاسخ به  کاوه
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۲۱:۰۶

کاوه جان با تمام حرفات موافقم…
سوال من ازین دوست روحانی من فقط یچیزه ک امیدوارم بتونه جواب بده

من
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ ۲۰:۳۶

در ضمن کوروش برزگ نه تنها واقعی هست بلکه همون ذوالقرنین نام برده در قران هست وقتی شما ایشون رو انکار میکنی داری ایات قران رو انکار میکنی پس چطور ادعا میکنی مسلمون هستی؟

سامان
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۲۳:۰۸

آقای علوی زاده افکار شما مفت هم گران است

..
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۱۳:۴۷

حاج آقا یه سوال
یعنی اون زنی که به خودش رسیده و ادکلنی هم به خودش زده همه ی گناهانش به گردن همسرشه؟
پس چرا پیامبران و امامان چندین حدیث در موردآراستگی و مرتب بودن بیان کردن حتی پیامبر زمانیکه کسی در خانه اشان را میزد موهایش راشانه میکردو عطری به خودشون میزدند یعنی اگر زنی هنگام بیرون رفتن به خودش ادکلن بزنه مردش بی غیرته و دیوث نامیده میشه؟؟؟

Victuor
آبان ۲, ۱۳۹۹ ۰۱:۰۴

باسلام خدمت شما اقایان عزیز در باره کلمه و معنی دیوس چرا اقای مدیر سایت حدیث از عربها گزاشته ان را قبول دارند ولی معانی ایرانی را قبول ندارن مشکل از جایی دیگر است

کاربران ناشناس
مهر ۲۹, ۱۳۹۹ ۰۱:۲۴

با سلام اقا لنت کارکرده جلو پژو کسی نداره برا فروش.ماشینم لنت نداره وخطر ناکه باهاش تردد کنم هرکه داره بگه بخدا ثواب داره

بنده‌ی خدا
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۵:۱۷

سید جان ممنونم از مطالب قشنگی که در این سایت گذاشتین. واقعا سایتتون رو دوست دارم. خدا همیشه پشت و پناهتون باشه

کاربران ناشناس
مهر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱

سلام سید جان یک سوال داشتم چرا این همه در مملکتمان ظلم میشود ولی علمای ما هیچ کار نمیکنند

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۱۵:۱۳

لطفا چند نمونه از کارهایی که علما برای مقابله با ستم انجام می دهند . و ما نمی دانیم ذکر فرمایید.

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۹, ۱۳۹۹ ۱۴:۳۱

سلام
لازم است مثال عینی از ۱۵ سال گذشته و دقیقا از عالمی که در قید حیات باشد ارایه فرمایید.
لازم است مصداق هایی داشته باشیم که بتوانیم در مورد ان ها داده با کمترین واسطه به دست بیاوریم
وگرنه به ورطه ی کلی گویی و ابهام فرو خواهیم رفت

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴

سلام
من درخواست کردم چند نمونه از کارهایی که علما در مقابل ستم انجام داده اند بیان فرمایید
لطفا چند نمونه کار بیان فرمایید
سپاس

کاوه
پاسخ به  کاوه
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶

سلام
۱- به نظر میرسد از نظر عامه ی مردم ایشان یک طلبه هستند- فکر نمی کنم خواننده ای که پرسش را مطرح کرده اند ایشان را عالم دینی بدانند- پس هنوز به پاسخ نرسیده ایم
۲- خداوند روح بلند شهدای امر به معروف را با امام خرد و فداکاری بنده ی نیک خدا امام حسین (ع) محشور فرماید. ولی ایشان هم نمونه های عالمان دین به نظر نمی رسند

فریاد
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۳:۵۳

سلام
سید جان خدا خیر کثیر و صبرت بده به حق حضرت زهرا(س)

مبین
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۲۱:۲۲

بسیار مطلب زیبایی را یاد اور شدید
الله ج شما را از شر دشمنان اسلام حفظ کند.

کاربران ناشناس
شهریور ۲, ۱۳۹۹ ۱۳:۱۸

مگه شما و اجدادت مثه بقیه مستراح نمیری ک برینی رنگی رنگی، چطور ب خودت اجازه میدی خودت و جدتو از بقیه انسانها بالاتر بدونی، دیوث شمایی ک با عملکردتون زنان ایرانی خیلی هاشون فاحشه شدن. و مثه طلبکار خودتونو برتر میدونید الحق که جای شما همون مطربی و دوره گردی پنجاه سال قبل است و به امید خدا شما همگی یه روز مجبور میشید مثه بقیه مردم کار کنید و زحمت بکشید نون حلال ب بچه هاتون بدید تا بچه هاتون مثه شما دیوث نشن.

کاربران ناشناس
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۲۳:۰۷

سلام. سید جان خدا صبرت بده برادرم ،

ایرانی
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۵:۳۷

باسلام
اینکه عرب جاهل بوده و هست بی دلیل نیست خداوند اینهمه پیامبر را روانه سرزمین اعراب کرد که از نادانی نجاتشان دهد ….. حرف زیاده ولی متاسفانه عده ای نان جهل مردم را میخورند
ایرانیان از زمانی که مورد حجمه سپاه عرب شدند و اموال و کتب و حتی زنانشان مورد تعرض وحشیانه گردید٬ ازین اسلام دلزده شده اند
قبل از حجوم اعراب هم ما الگوی انسانیت بودیم و امیدوارم به اوج سابق خودمان برگردیم
یادمان باشد که دین ٬ خیلی خیلی کم اهمیت تر از انسانیت است
متاسفانه هر چه که میکشیم ازین دیندارهای ظاهرفریب هست

روزبه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
تیر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۱

الحق که همچون اجداد تازی و عرب ات گشاده زبان و حرافی .خودت خسته نشدی انقدر نوشتی؟
هیچ کس امروز دیگر با این خرافات و مهملات گول نمیخورد .حقیقت روشن شده

پژمان
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
مرداد ۳, ۱۳۹۹ ۰۲:۰۱

فقط‌شماها‌سیدها‌‌‌بهترین‌مخلوقاتید‌‌‌واقعا‌که‌‌‌‌نمیدونم‌ازکجاشروع‌کنم‌و‌‌‌چه‌بگویم‌‌‌

عادل
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
مرداد ۹, ۱۳۹۹ ۱۷:۳۶
علی
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
مرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ۰۰:۰۲

صلوات بر جد شریف شما. آقا و سرور تمام انسان ها از اول خلقت تا روز قیامت

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۱۵:۴۸

سلام
۱- گرامی ترین شما نزد خدا پرهیزکار ترین شماست
۲- من بشری مانند شما هستم که به من وحی می شود
این دو جمله برای شما آشنا نیست؟
۱- نگفته به من و فرزندانم و نوادگانم و ….. وحی می شود و آن ها همه فرستاده خدا هستند گفته به من وحی می شود. و این وحی شدن را هم دلیل بر برتری خودش نمی دانسته، آخر او پیامر خداست و بی دلیل به پیامبری انتخاب نشده، حتما روحش را پرورش داده است که لایق پیامبری شده است. بی دلیل که پروردگار انتخابش نکرده؟ حداقل سی سال ممارست کرده و نیکو بود، نبوده؟ نظر دیگری دارید؟
۲- از کجا معلوم که شما واقعا از نسل علی (ع) باشی؟ و این نژاد و تبار ساختگی نباشد؟
۳- از همه مهم تر، نژادپرستی با بندگی خدا در تضاد نیست ؟

علی
پاسخ به  روزبه
مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۲۳:۱۶

آره حقیقت روشنه برو با مامانت ازدواج کن مبارکت باشه انسان پرست عقده ای

علی
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
مرداد ۱۶, ۱۳۹۹ ۰۱:۳۷

تقلا نکنید. با اختلاسهای آقایون اکرم قبلا از اسلام زده نبودند الان زده شده اند. شما راست میگی. قرنها کسی نتونست مردم رو از اسلام زدهع کنه اما شماها خوب تونستین. الان رو نبین! وقتی رو ببین که دهه هشتادی ها و دهه نودی ها بزرگ شدن و دارن بچه هاشونو تربیت میکنن. خاطره ای که از شماها دارن جز اختلاس و فریب و دروغ نخواهد بود و همینها رو به فرزندانشون منتقل خواهند کرد دوست عزیز

کاربران ناشناس
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۴:۴۶

دیوث شمایی با افکار چرت و پوسیدت .کاش ایران از شر امسال دیوثایی مثل شما راحت شه بلکه مردم راحت زندگی کنن

علی
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۲۳:۲۴

عرض سلام و ادب احترام خدمت سید بزرگوار و جدش رسول الله(ص)
سید اینا یک مشت عقده ای بی سواد هستن که هیچ وقت نمیخوان حقیقت رو بفهمن.
مَن یَهْدِ اللَّهُ فَهُوَ الْمُهْتَدِی ۖ وَمَن یُضْلِلْ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الْخَاسِرُونَ
الاعراف ۱۷۸
اینا نمیخوان حقیقت رو بفهمن

اتابکیر
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
شهریور ۳, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۱

این همون گفتار نیگ پندار نیک رفتار نیکه؟

پاک رویال
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۲۲:۳۰

بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

علی
آذر ۱۰, ۱۳۹۷ ۰۲:۴۵

حاج آقا همه کسانی که به روحانی غربگرا رای دادند به یک نحوی دیوث تشریف دارند ملت نجیب ایران (به غیر نجیبهاش کاری ندارم) اونها را مسئول وضع کنونی میدونند. خدا همه این ملت نمک نشناس را قبل از اینکه دیر بشه شفا عنایت کنه. نفهمی و حماقت بد دردیه

فوق تخصص اورولوژي
آذر ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۷

عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

arash
مرداد ۱۳, ۱۳۹۷ ۰۱:۴۹

اگه اعتقاد بر اینه که اسنناد چند هزار سال پیش که در مورد کورش وجود داره رو قبول نداشت و جعلی دانست ، پس این همه روایت و احادیث از امامان هم همش الکیه
چنان با دقت و موشکافانه یه روایت میسازین که فلان امام داشت تو کوچه قدم میزد و فلان اتفاق براش افتاد و کلماتی که رد وبدل شده رو با جزئیات کامل میگین انگار خودتون اونجا بودین ، والا اگه با چشم خودتون هم دیده باشین بازم اینقدر واضح و دقیق نقل کردن عجیبه بعد از ۱۵۰۰ سال…

کاربران ناشناس
پاسخ به  arash
آبان ۱۶, ۱۳۹۷ ۲۰:۲۲

این گونه روایات از قول شاهد یا نقل قول برای فلان رجل گفته شده!

Download Old Music
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۰۳:۳۶

مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

مشتی
تیر ۱۰, ۱۳۹۷ ۰۱:۴۳

سلام
حاج اقا شما بجای اینکه بگین جوونا غرب زده شدن اسلام گریز شدن عرب زده شدن …. برین تحقیق کنیین ببینین چرا اینجوری شده ..
چون حقشون ضایع شده و شمایی که لباس پیامبر (ص) رو بر تن کردین ساکت نشستین و هیچ کاری نمیکنین یا پول گرفتین یا ترسیدین ..
آیا امام علی (ع) اینگونه بود امامی که از بیت المال حتی ذره ایی برنداشت بخاطر همینه که اینهمه مرید داره و بخاطر همینم هست که ملت آخوند گریز شدن..
شما میرید حوزه چیکار میکنین وقتی که دختری یا خانومی گونی به دست گرفته و داره از لا به لای آشغالا ضایعات جمع میکنه تا شکم بچه هاشو سیر کنه .. حالا این یک نمونس .. چرا مقابل این بی عدالتی نمی ایستید تا مردم دوستون داشته باشن ..فقط ادعای مرید اهل بیت بودنتونو میکنید .
آخوندی که طرفدار عدالته و حق مردم عشق است.

Parnia
خرداد ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۰

عرب های عربستان و کلا حوزه ی خلیج فارس هیچ چیزی از انسانیت و موجودیت نمیدونن اسم هر گونه جسارت رو میزارن غیرت و زناشون رو مث یه کالا میبینن … یه سری روایت رو پس از هزاران سال تحریف تو دست گرفتن و برای خودشون خدا کردن ! اصلا میدونین ما یه دوره ای تو تاریخ عرب که حکومتشون از دست اماما در اومد پاداش تحریف حدیث داشتیم ? یعنی هر کی حدیثا رو خوب تحریف میکرد پاداش میگرفت … اسلام تحریف شده رو دارین میکنین تو زندگی ملت و حکومت که چی بشه ???? برادرم اون لباسو در بیار دست از روایت ها وردار این روایت ها چاهی رو راه نکردن خیلیا تو همین لباس چه چاه ها که کندن … پا بزارین تو مسیر انسانیت با اصول اخلاقی درست زندگی کنین الان بچه ی ده ساله هم میدونه درست چیه نادرست چیه … چی دیدین ازین اعراب? هیچ میدونین علت اینکه پیامبر از اونجا انتخاب شد چیه? بخاطر جهالت مردمششش چون فساد دنیا رو برداشته بود اون زمون پیامبر فرستاده شد تا اونا رو با این حرفای ترسناک بلکه یکم به راه انسانیت بکشونه وگرنه این قوانین و روایات برای ایران بزرگ و ملت غنی از فرهنگشون نیس…

ف
اسفند ۱۶, ۱۳۹۶ ۱۴:۱۳

همه ما به نوعی دیوث هستیم. البته دیوث سیاسی اقتصادی و اجتماعی
از مشکلات مختلف مطلع هستیم ولی خود را به بی اطلاعی می زنیم
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاتو

اسماعيلي
دی ۲۶, ۱۳۹۶ ۰۱:۰۲

ممنون از توضیحاتتون
خ خوب بود خداخیرتون بده
ممنونم ازتون
خیلی ممنونم

ایرانی
آذر ۲۲, ۱۳۹۶ ۰۳:۴۴

این نشانه هایی که از دیوث گفتی من همه رو در سردمداران این حکومت و دولت و حامیان آنان میبینم .خدا همه رو لعنت کنه و به عذاب الهی مبتلا و در قعر جهنم با ابولهب وقوم لوط و فرعون و شیطان رجیم و همه بدکاران محشور بفرمایید. در کتاب حلیه المتقین آمده که در روز ظهور امام زمان آسیابهایی از خون این ملعونان عمامه بسر و مدعی دین به حرکت در خواهد آمد .خداوند متعال انشالله به حق اولیا و انبیا ریشه همه این ظالمان رو بکنه و نابودشان بکنه .شما هم اگر به چیزی معتقدی و از این جمع نییستی این لباس ریا رو از تنت در بیار

احسان
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
دی ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۳:۴۳

تن آدمی شریف است به جان آدمیت/ نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
حاجی لباس افتخاری نداره این لباسی است که در زمان پیامبر تن همه عربها از جمله آن حضرت بوده و دیگران از جمله دشمنان پیامبر هم آن را میپوشیدن اما نکته این است که کسی که مرید پیامبر اسلام هست باید سیره و روش و اخلاق ومنش و راه آن عزیز سر مشق و سرلوحه تمام زندگیش قرار بده نه اینکه تنها به یک ردا و قبا و عمامه و نعلین مفتخر باشه شما بهتر میدانید مثلا معاویه هم با همین لباس شرب خمر میکرد و … و جمعی هم پشت او نماز میخواندن آیا ازاین جنبه هم باز این لباس افتخار داره؟ هیچ لباسی به خودی خود نه کسی رو خوب ونه بد میکنه بلکه کسی که لباس رو میپوشه باید ببینی چه کسی است .مورد آخر شما تصور میکنی امروز آنانی که این لباس رو تن میکنن همه پیرو پیغمبرند ؟قاطعانه جواب نه هست .رفتاری که امروز برخی موجودات خبیث وریا کاربا این لباس میکنند به جز خیانت در حق خدا و قرآن وپیامبرش ومتزلزل دین و ایمان مردم نیست

علی
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
مرداد ۱۶, ۱۳۹۹ ۰۱:۴۲

طبق روایت بدترین مردم کسانی هستند که دین رو وسیله دنیای خودشون کنن

علی
تیر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱۵:۳۴

ایول همشهری عزیز . کار خوبی داری انجام میدی . موفق باشی

خانم
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۴:۱۱

با سلام.
ما چندین نوع دیوص داریم با معانی کاملا متفاوت. دیوس از فرماندهان ایرانی بود ولی دیوث یک فحش است و دیوص بمعنی پشکل خشک شده بز نر میباشد. البته دیوس با ۳ دسته دار و ۳ یک نقطه و ۳ دونقطه در حال ساخته شدن و پیوستن به رسم الخط تخمی عربی میباشد امید است که بهره مند گردیم

مهران
بهمن ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۷:۰۵

مدیر بیسواد لطفا خفه شو بیسواد بی شخصیت

می
بهمن ۵, ۱۳۹۵ ۰۴:۲۴

مدیری که میگی کوروش افسانست شما میتونید برید تاریخ گزنفونو بخونید یا کتبیه بیستون و یا کتیبیه حقوقه بشرو

احمد
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۵:۰۶

حاج آقا سلام، من بطور کاملا اتفاقی در جستجوی مطلبی گذرم به سایت شما افتاد. شما که مدیر یک سایت فرهنگی هستی باید اطلاعاتت از واردین به این سایت کمتر نباشه یا اگر هست سئوالشان را جواب ندهی. اما غرض از این مقدمه خواستم عرض کنم همانطور که شما پان اسلام هستی منهم پان ایرانم. گزنفون تقریبا هم عصر کوروش بود مضافا اینکه برای یکی از نوادگان داریوش هخامنشی جنگید بنابراین اطلاعات ایشان میتونه مانند مثلا اطلاعات نسل ما در مورد احمد شاه و یا رضا شاه باشه. بغیر از این فقط گزنفون نبود که در مورد کوروش تاریخ نگاری کردو هرودوت هم که در جنگ یونانیان با خشایارشاه شرکت داشت شایدکمتر از نیم قرن با عصر کوروش فاصله داشت. لذا ما در نبود تاریخ مدون خودمان که در زمان عمر و اجداد شما به مدینه حمل و در تنورهای پخت نان طی ۶ ماه مصرف شد ناچاریم به کتب دشمنان ایران باستان که حتما هم نظر مساعدی نسبت به ایرانیان نداشتند متوسل شویم. عزت شما زیادتر

علی
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
مرداد ۱۶, ۱۳۹۹ ۰۱:۴۴

راست میگی چین کمونیست دوست ایرانه. مرغ پخته از استدلالهای آبکی شماها خنده ش میگیره

علی
پاسخ به  احمد
مرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ۰۰:۰۸

کدام کتاب ها رو آتش زدن میشه نام ببری. و اگز تمام کتاب ها رو آتش زدن شما این اطلاعات رو کجا اوردی. و اینکه کتاب کلمه ی عربی و اگر کتاب داشتین واسش اسمی غیر از کتاب میذاشتین.
کشور ما جمهوری اسلامی و رهبر ما سید علی خامنه ای و هرکه مخالف دین اسلام و جداد شریف رهبر هست دشمن جمهوری اسلامی ایران حساب میشه. لطفا فریب نویسندگان یهودی و آلمانی را نخورید و کینه نسبت به اسلام نداشته باشید چون دین اسلام ضرری برای ایران نداشت بلکه سرتاسر سودمند بوده این یهودیان هستند که به ایران ضرر زدن و باعث تخریب تخت جمشید شدند.
هرکسی جواب منو داره لطفا منطقی جواب بده ناراحت نمیشم

اتابکیر
پاسخ به  علی
شهریور ۳, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۵

اعراب به بهانه کافر بودن به ایران حمله کردن و مارو مجوس یعنی آتش پرست میگفتن در صورتی که دین زرتشتی آتش پرست نیستن و بعد این حمله ایران به طور کلی دیگه به ضعف رسید و الان بهمون غربیها میگن عرب

می
بهمن ۵, ۱۳۹۵ ۰۴:۱۴

واقعا برایه مدیر این گوره متاسفم که خاءنی بیشتر نسبت به وطنش نیست کوروش کسی یه که تو قران هم ازش به عنوانه یه انسان بزرگ یاد شده به اسم ذوالقرنین

Mohammadi
پاسخ به  می
خرداد ۲۲, ۱۳۹۸ ۲۳:۲۹

شما که تاریخ ۵۰۰ ساله رو قبول ندارید و با این همه مدارک و شواهد اونها رو کتمان میکنید چطور احادیثی که برای چندین قرن پیش حتی قبل تر از زمان کوروش بوده رو قبول دارید قطعا احادیث دچار تحریف شدند حرفی از قرآن نمیزنم چون که قرآن روشن از هر آینه ست اما حداقل این رو بپذیرید که احادیث زیادی دچار تحریف شدند

محمد
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۴

سید جان امیدوار م شرتان ازین عالم کم بشه
البته انقدر افکار پوسیده را رواج داده اید که احتمالا تا ابد بشریت ازش در امان نخواهد بود . من خودم واجباتم رو انجام میدم فقط بخاطر اینکه بهم ارامش میده . مشکل اینجاست که درک نمیکنید پیدایش تمام ادیان برای قدرت و ثروت بوده . شایدم میدونید و خودتون رو زدید به اون راه .

علی
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
مرداد ۱۶, ۱۳۹۹ ۰۱:۵۱

فعلا که دین در خدمت شماهاست که ملت بی نوای ایران رو بدوشین. یه نگاه به آمار تن فروشی از سر اجبار و فقر بکن و ساکت شو. ببند. ببر
ساکت شو. خجالت بکش. لال شو. دوست عزیز. مردم بدبخت شدن به خاطر حماقتهای هم فکران و هم لباسهای شما
لال شو و بذار مردم به درد خودشون بمیرن. نمک رو زخم مردم نپاش. بذار به غلطی که نیاکان مون کردن بسوزیم و بمیریم. بذار هر روز یادمون نیاد که چه دزدان بی سر و پای دهن گشاد آفتابه پر کنی میخوان ما رو ببرن بهشت. ببند لطفا. بذار به درد خودمون بمیریم

کاوه
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۱۶:۰۵

سلام
منبع این جمله را ارایه فرمایید
در احادیث مذهب شیعه جعل و تحریف بسیار کم راه پیدا کرده است

کاربران ناشناس
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۴

آقا سید عزیز یه نکته جالبی که من متوجه شدم و خودم بررسی کردم این هست که تمام لینکها و منابعی که شما ارایه و به آنها استناد میفرمایید مربوط به مدرسین و طلاب حوزه علمیه قم می باشد.
تو را به خدا اینقدر به شعور و درک این مردم توهین نکنید.

449
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x