Take a fresh look at your lifestyle.

آیا در فضای مجازی محرم و نامحرم وجود ندارد؟!

0 530

گزارش گناه شناسی از استفاده نامناسب از تکنولوژی های جدید:

 

به گزارش گناه شناسی به نقل از تراز، شبکه های اجتماعی این روزها بازار داغی در بین جوان ها برای خود باز کرده اند؛ شبکه‌هایی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتس‌آپ و غیره.

در این مجال قصد نقد این شبکه ها را نداریم بلکه می خواهیم به یک حاشیه برگرفته از آنها اشاره نماییم. چند روز پیش یکی از دوستان این نکته تأسف بار را مطرح کرد و بعد هم با یک جستجوی ساده به صحت آن پی بردم. می گفت برخی از دختر خانم های چادری و محجبه وقتی در این شبکه ها عضو می شوند احساس می کنند که از طرف کسی شناسایی نمی شوند یا اینجا که محیط حقیقی نیست و مجازی است و لذا عکس هایی از خود در صفحات این شبکه ها می گذارند که شایسته یک خانم شیعه و محجّبه نیست. به راستی ما را چه می شود که با وزیدن هر بادی و با آمدن هر تکنولوژی جدیدی برخی از اصول خویش را فراموش می کنیم!؟ یعنی مثلاً در تانگو و واتس آپ محرم و نامحرم وجود ندارند!؟

این داستان را همه شنیده اید ولی برای یادآوری و تلنگر ارزش مرور چندباره را دارد. نقل است که مرد نابینایى وارد منزل پیامبر اکرم (ص) شد و حضرت زهراء علیها السلام پنهان گشت. رسول خدا (ص) علّت آن را جویا شد؟ حضرت زهراء (س) در پاسخ پدر اظهار داشت: اگر آن نابینا مرا نمى بیند، من او را مى بینم؛ دیگر آن که مرد، حسّاس است و بوى زن را استشمام مى کند. پیامبر (ص) (به نشانه تأیید شیوه و گفتار دخترشان) فرمودند: «أَشْهَدُ اَنَّکِ بَضْعَهٌ مِنّی؛ گواهی می‏دهم که تو پاره تن من هستی».(علاّمه مجلسی، بحار، ج۴۳، ص۹۱)

حال سؤال این است که آیا این خانم های شیعه و محبان حضرت زهراء (س) واقعاً نمی دانند که چه بسا این کارشان گناهش حتی بیش از بدحجابی در کوچه و بازار است!؟ چرا که یک عکس در فضای مجازی مساوی است با هزاران بازدید؛ به راستی نمی دانیم یا خود را به نادانی می زنیم؟

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=200

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x