Take a fresh look at your lifestyle.

اهمیت پرداختن به بحث حجاب و عفاف

0 439

بحث حجاب و عفاف و روابط محرم و نامحرم یکی از شایع‌ترین و مبتلابه‌ترین و مباحثی است که باید بیشتر بدان پرداخته شود. شاید بتوان ادعا کرد که عواقب زیان‌بار جسمی ـ روحی و دنیوی ـ اُخروی بی‌عفتی و انحرافات جنسی، از بسیاری از گناهان دیگر بیشتر است چراکه افراد بسیاری درگیری انواع بی‌عفتی‌ها هستند و از تأکید قرآن و روایات هم برای کنترل و مدیریت این غریزه نسبت به دیگر غرایز بیشتر است.

متأسفانه وقتی بحث از حجاب و عفاف می‌شود یک عده‌ای بلافاصله مباحث سیاسی و کم کاری‌های دستگاه‌های حکومتی و مسائل نامربوط دیگر مثل اختلاس‌ها، آقازاده‌ها، مشکل ربا در بانک‌ها و… را پیش می‌کشند و می‌گویند بجای حجاب اول فلان مسئله را درست کنید و… درحالی‌که چشم‌پوشی از این مسئله بسیار مهم به خاطر مسائل مهم دیگر به‌هیچ‌وجه عاقلانه نیست و به هرکدام باید در جای خود پرداخته شود.

بی‌تردید تا زمانی که برای اعضای جامعه، آگاهی درست و همه‌جانبه از ابعاد مختلف بحث حجاب و عفاف، غریزه جنسی و راه‎های کنترل آن در دست نباشد، نمی‌توان از طغیان و انحراف آن جلوگیری کرد و از آسیب‌های آن در امان ماند.

بنابراین پرداختن به این موضوع ضرورت حیاتی و اجتناب‌ناپذیر دارد. حضرت رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله در ضمن حدیث شریفی بیان می‌دارند که بسیاری از مردان و زنان همواره در معرض خطر بی‌عفتی و انحرافات جنسی قرار دارند و از آسیب‌ها و زیان‌های آن در امان نیستند:

هیچ بامدادی نیست، مگر اینکه دو فرشته آواز می‌دهند: وای بر مردان از دست زنان و وای بر زنان از دست مردان!

«مَا مِنْ صَباحٍ إلّا وَ مَلَکان ینادیان: وَیلٌ لِلرِّجالِ مِنَ النِّساءِ، وَ وَیلٌ لِلنِّساء مِنَ الرجالِ».[۱]


[۱]. میزان الحکمه، ح ۱۸۶۶۰.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=21988

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x