Take a fresh look at your lifestyle.

اگر ورزش را برای خدا انجام بدهید عبادت است و اما اگر به هر نیت دیگری باشید ضرر خواهید کرد

0 1,212

ورزش کردن یک فعالیت بسیار مفید، برای سلامتی جسم و حتی سلامتی روح و روان است که شرع مقدس اسلام هم بر آن تأکید نموده است اما متأسفانه انگیزه بسیار از جوانان از ورزش و مخصوصاً در مورد ورزش‌هایی مثل بدن‌سازی خوش‌تیپ شدن و جذابیت برای جنس مخالف است که یقیناً این انگیزه مورد تأیید شرع نیست.

جوانان ورزش‌کار و ورزش دوست باید شهید والامقام ابراهیم هادی را الگوی خود قرار دهند که انگیزه‌اش از ورزش فقط رضایت خداوند متعال بود و وقتی متوجه شد که تیپ جذابش موردتوجه جنس مخالف قرار گرفته است کلاً پوشش ظاهری‌اش را عوض کرد تا مورد توجه قرار نگیرد!:

«حدود سال ۱۳۵۴ بود که مشغول تمرین بودیم که ابراهیم وارد سالن شد و یکی از دوستان هم بعد از او وارد سالن شد و بی‌مقدمه گفت: داداش ابراهیم، تیپ و هیکلت خیلی جالب شده. وقتی داشتی تو راه می‎اومدی دوتا دختر پشت سرت بودن و مرتب از تو حرف می‌زدن، شلوار و پیراهن شیک که پوشیده بودی و از ساک ورزشی هم که دستت بود، کاملاً مشخص بود ورزشکاری.

ابراهیم با شنیدن این حرف‌ها یک‌لحظه جا خورد. انگار توقع چنین حرفی را نداشت و خیلی توی فکر رفت.

ابراهیم از آن روز به بعد پیراهن بلند و شلوار گشاد می‌پوشید و هیچ‌وقت هم ساک ورزشی همراه نمی‌آورد و لباس‌هایش رو داخل کیسه پلاستیکی می‌ریخت. هرچند خیلی از بچه‌ها می‌گفتند: بابا تو دیگه چه جور آدمی هستی؟! ما باشگاه می‎آییم تا هیکل ورزشکاری پیدا کنیم و…، تو با این هیکل روی فرم این چه لباس‌هایی است که می‌پوشی؟ ابراهیم هم به حرف‌های آنها اهمیتی نمی‌داد و به دوستانش توصیه می‌کرد:

اگر ورزش را برای خدا انجام بدهید عبادت است و اما اگر به هر نیت دیگری باشید ضرر خواهید کرد[۱]


[۱]. کتاب سلام بر ابراهیم، جلد ۱، صفحه ۴۰.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=21990

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x