Take a fresh look at your lifestyle.

ضرورت قطع رابطه دوستی با جنس مخالف به‌حکم شرع و عقل

0 1,535

به او گفتم: این رابطه را قطع کن! دوستی با نامحرم گناه است و در دنیا و آخرت به تو صدمه وارد می‌کند.

گفت: دوستی ما پاک است و قصد گناه نداریم.

گفتم: شیطان در کمین نشسته است تا بندگان خدا را در دامش گرفتار کند.

بااین‌وجود هیچ تضمینی وجود ندارد که دوستی شما به گناه بزرگ‌تر منجر نشود. در ضمن ارتباط با نامحرم وابستگی و دل‌بستگی ایجاد می‌کند که این درنهایت به ضرر هردوی شماست.

دراین‌باره حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله می‌فرمایند:

«از گفتگو و اختلاط با جنس مخالف بپرهیز. به‌راستی هیچ مردی با زن نامحرمی در خلوت سخن نمی‌گوید مگر اینکه در دل او نسبت به وی رغبت پیدا می‌کند».[۱]

گفت: دلم برایش می‌سوزد…! چون به من خیلی محبت کرده است و من هم به او قول داده‌ام که این دوستی را به هم نزنم…! ضمن این‌که می‌ترسم قطع این رابطه باعث شود که او خودش را بکشد (حتی یک‌بار این را از زبانش شنیده‌ام و می‌ترسم کار دست خودش بدهد! در ضمن آیا این قطع رابطه و شکستن دل عقوبت ندارد؟ آیا این‌که اشکش را دربیاورم و قلبش را بشکنم تأثیر منفی در زندگی آینده من ندارد؟

گفتم: این همان وابستگی و دل‌بستگی است که عرض کردم ولی اینجا جای تصمیم‌گیری‌های احساسی و عاطفی نیست؛ باید معقول و خداپسندانه تصمیم بگیرید و قطعاً خدای مهربان ادامه این رابطه را نه می‌پسندد و نه به صلاحت می‌داند! پس ادامه این رابطه به ضرر توست … اشک‌ها، گریه‌ها و تهدید به خودکشی هم نباید مانع از قطع رابطه شود …! چون بسیاری از این گریه‌ها و تهدیدها دروغین است، پس نگران نباش اتفاقی نمی‌افتد! نهایتاً مدتی هردوی شما به خاطر قطع این رابطه لطمه روانی می‌بینید، ولی به‌تدریج همه‌چیز درست می‌شود! اگر هم بالفرض، طرف بلایی بر سر خودش آورد، تو مسئول نیستی…! و نباید تهدیدها و نگرانی‌هایش، تو را از انجام‌وظیفه معقول و مشروعت منع کند. این کار خداپسندانه را انجام بده و بقیه‌اش را به خدا واگذار کن.


[۱]. مرآت النساء: ص ۱۴۱.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=23069

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x