Take a fresh look at your lifestyle.

همجنس بازی که توبه کرد و در آتش نسوخت!! + فیلم

0 2,018

روزى حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) در میان اصحاب بودند که مردى آمد و گفت با پسرى لواط کرده‌ام و بر من اجرا حد فرما. حضرت فرمود برو به خانه‌ات شاید سودائى در طبعت حرکت کرده باشد (شاید حواست نیست و اقرارت از روى کمال عقل و شعور نیست). روز دیگر آمد و همان اقرار را کرد و خواهش اجراى حد را تکرار کرد. حضرت باز فرمود به منزلت برو و شاید سودائى در طبعت حرکت کرده و چنین اقرارى مى‌کنى. تا آنکه سه مرتبه بازگشت و همان‌ اقرار و همان خواهش.

در مرتبۀ چهارم حضرت فرمود که پیغمبر (صلی الله علیه و آله) در این واقعه سه حکم فرموده و هر یک را مى‌خواهى اختیار کن: یکى اینکه دست و پایت را ببندند و از کوه پرتابت کنند یا اینکه با شمشیر تو را بکشند یا با آتش تو را بسوزانند. عرض کرد کدام یک از این‌ها دردناک‌تر است. فرمود سوزاندن با آتش. گفت آن را اختیار کردم.

حضرت فرمود: خودت را آماده کن. گفت چنین خواهم کرد. پس برخاست و دو رکعت نماز خواند و سپس گفت: «خدایا! گناهى از من سر زده که تو به آن دانایى و من از گناه خود ترسیدم و به نزد وصى رسول تو آمدم و از او خواهش کردم مرا از گناه پاک کند. او مرا بین سه نوع عقوبت مختار فرمود. خداوندا من آن را که سخت‌تر بود انتخاب کردم. از تو مى‌خواهم که این عقوبت را کفارۀ گناهان من گردانى و مرا در آخرت به آتش خود در جهنم نسوزانى». پس گریان برخاست و در گودالى پر از آتش که برایش آماده شده بود نشست. آتش از اطرافش شعله مى‌کشید.

حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) بر حالش رقت فرمود و گریان شد و اصحاب همه به گریه افتادند. پس از آن، حضرت فرمود: «برخیز اى مرد که ملائکۀ آسمان و زمین را به گریه درآوردى؛ به‌درستى که خداوند توبه‌ات را پذیرفت. برخیز و به آن گناهى که کردى نباید برگردى».

توجه: 

اقرار به مصادیق گناه به هیچ وجه لزومی ندارد حتی نزد امام معصوم!!! و انسان می تواند توبه کرده و مستقیما از خدا طلب آمرزش و بخشش کند!

 مشهور بین فقها آن است که اگر گنه‌کار پس از اقرار و حاضرشدن به اجراى حد توبه کند امام مخیر است که حد را اجرا کند یا نکند و این اختیار اجراى حد مخصوص موردى است که گناه با اقرار گنه‌کار ثابت شود، نه به شهادت شهود که در آن صورت توبۀ گنه‌کار در اجرای حد تأثیرى ندارد و حتماً باید حد اجرا شود.

منبع: گناهان کبیره شهید دستغیب

 

آپارات گناه شناسی 1 مهلتی برای خدا/ فیلم کوتاه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=269

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x