Take a fresh look at your lifestyle.

رابطه مشروبات الکلی و تجاوز جنسی

0 2,075

یکی از عوامل افزایش تجاوز و تعارض جنسی در جوامع غربی استفاده از مواد مخدر، به‌ویژه الکل، است. هر چه فرهنگ جامعه بیشتر به غرب شبیه‌تر شود، ناهنجاری‌ها و معضلات مملکتمان هم به آن‌ها شبیه‌تر خواهد بود.

در یک تحقیقی که در کشور آمریکا انجام ‌شده بود مشخص شد که در ۴۷ درصدِ اغلب تجاوزها، هم قربانی و هم مجرم، الکل مصرف کرده بودند. تنها در ۱۷ درصد موارد، فقط مجرم نوشیده بود. در ۲۹ درصد تمامی موارد، نه مجرم و نه قربانی الکل مصرف نکرده بودند.[۱]

امام رضا (علیه‌السلام) درباره عوارض شراب‌خواری می‌فرمایند:

«خداوند شراب را حرام کرده است، برای آنکه شراب مایه فساد است، به‌علاوه، عقل را از درک حقایق ساقط می‌کند و آدمی را در مواجه با مردم، بی‌شرم و حیا می‌کند.»[۲]

آری شراب‌خواری جامعه را به فساد می‌کشاند، چراکه کسی که شراب خورده است چون عقلش زایل شده هر کار جنون‌آمیزی را ممکن است مرتکب شود.


]. ویکی‌پدیا.

[۲]. مستدرک الوسائل، ج ۱۷، ص ۴۵؛ إنَّ اللهَ تعالی حرمَ الخمرَ لِما فی‌ها مِن الفسادِ و بُطلانِ العقولِ فی الحقائقِ و ذَهابِ الحیاءِ مِن الوجهِ.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=30017

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x