Take a fresh look at your lifestyle.

زن آلوده و مرد عابد

0 1,812

  زن آلوده و مرد عابد

مرحوم شهید محراب حضرت آیه اللّه دستغیب رضوان اللّه تعالى علیه در کتاب شریفش فرموده در میان بنى اسرائیل زنى آلوده و زانیه و ناپاک و به قدرى هم زیبا روى بوده که هرکس او را مى دید فریفته او مى گشته ، در خانه اش همیشه باز بوده و خودش بر روى تختى روبروى در خانه مى نشست تا آلودگان را دور خود جلب کند، هرکس که مى خواست بر او وارد شود و با او آمیزش کند مى بایست قبلا ده دینار بپردازد.

روزى عابدى وارسته ، از کنار درخانه او عبور مى کند و چشمش به جمال دل آراى آن زن آلوده مى افتد، شیفته او شده و بى اختیار وارد آن خانه مى گردد، پول نداشت ، قماش داشت ، آن را فروخت و ده دینار را پرداخت و روى تخت کنار آن زن نشست .

همین که دست به سوى زن دراز کرد، در همین لحظه با خود گفت : بدبخت خداى بزرگ ترا در این حال مى نگرد، در حالى که غرق در کام حرامى اگر هم اکنون عزرائیل بیاید و جانت را بگیرد جواب حق را چه خواهى داد و فکر کرد که با انجام یک زنا همه عباداتش حَبط و پوچ مى گردد، ناراحت شد و رنگش تغییر کرد و رنگ به رنگ شد و در خود فرو رفت .

«وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدُّونَ إِلى‏ عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَهِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ» بگو عمل کنید، خداوند و فرستاده او و مؤمنان اعمال شما را میبینند و به زودی به سوی کسی باز میگردید که پنهان و آشکار را میداند و شما را به آنچه عمل میکردید خبر میدهد. (توبه ۱۰۵)

زن آلوده به او گفت : چه شده ؟ چرا رنگت پریده ؟! عابد گفت : من ازخدا مى ترسم ، اجازه بده از خانه ات بیرون روم .

زن گفت : واى بر تو مردم حسرت مى برند که کنار این تخت با من بنشینند و به این آرزو برسند تو که به این آرزو رسیده اى مى خواهى از وسط راه ، آن را رها کنى ؟! عابد گفت : من از خدا مى ترسم پولى را که به تو داده ام حلال تو باشد اجازه بده از خانه بیرون روم ، او سر انجام اجازه داد. عابد با حالى پریشان در حالى که از خوف خدا فریاد واى بر من خاک بر سرم شد… او بلند بود از خانه خارج گردید همین حالت عابد، باعث شد که خوف و وحشتى در دل آن زن آلوده افتاد و با خود گفت : این مرد عابد اولین گناه را خواست انجام دهد، ولى آنچنان از خدا ترسید که پریشان گردید، ولى من سالهاست که دامنم آلوده است و غرق در گناه ، همان خدائى که عابد از او ترسید خداى من هم هست و من باید بیش از او از خدایم بترسم .

هماندم توبه حقیقى کرد و در خانه را بروى خود بست و لباس کهنه پوشید و مشغول عبادت خدا گردید و بعد از مدتى با خود گفت : اگر من بسراغ آن مرد عابد بروم و حال خود را بگویم شاید با من ازدواج کند و در حضور او آموزش دینى ببینم و او یاور خوبى در عبادت و پاکسازى من گردد و جبران گذشته ام را بنمایم اموال و خادمان و اثاثیه ۰ خود را برداشت وارد روستائى شد که عابد مذکور در آنجا بود و از محل آن عابد جویا گردید، به عابد خبر دادند که زنى در جستجوى تو است ، عابد از خانه اش بیرون آمد تا چشمش به زن افتاد دریافت که همان زن آلوده است به یاد آن گناهش افتاد از خوف خدا نعره اى کشید و افتاد و جان سپرد. (گفته اند آن زن هم مرگش را از خدا خواست و در کنار عابد جان سپرد.)

الهى از گنه پشتم خمیده

تهى دستم خدا رنگم پریده

بسى صبح و مسا از ما گذشته

ولى جز معصیت چیزى ندیده

خدا از لطف تو دارم خجالت

که برما این همه نعمت رسیده

توانم کى بود شکرانه گویم

چه سازم پرده عصیان دریده

خوشا آنان که زهر قیدى برستند

رضاى حق به خون خود خریده

شبانگه تا سحر نالم به کویت

منم جغدى که در کویت پریده

هرآنکس دل به دلبر داده باشد

دگر برآرزوى خود رسیده

همانکس درجهان دل برتوبسته

بغیر از روى توکس را ندیده

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=303

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهیل
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

واقعا داستان هاتون کمی بچه گانه است. شما در مورد مردم چی فکر میکنید که اینجور داستان هارو سرهم میکنید؟؟؟
هرکس این داستان رو گفته مطمعنا مخاطبانش رو انسان هایی بی عقل و بی شعور فرض کرده.

از مرد سخن چین و دروغگو سخن مشنو — کوروش کبیر
منظور از مرد سخن چین و درغگو همان گوینده و نویسنده اصلی این مطلب است.

مدیر سایت
پاسخ به  سهیل
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

بگویید دلخواه ما نیست نه اینکه بچه گانه است!
ظاهرا شما افسانه های دروغین و بدون سند سلاطین ظالم و سفاک ایران باستان را فقط بزرگانه می دانید!!!؟

چاسب
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام وخسته نباشید ……………..اجرتان با خدا …………..بهترین سایت که تو عمرم دیدم سایت الله و سایت شما بود ……………………اجرتان با خدا …………………..

…………درود برشما………………………………………

مدیر سایت
پاسخ به  چاسب
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام
موفق باشید
دعا کنید

محمد مهدی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما .واقعا یکی از بهترین سایتاس.اجرتان با خدای متعال

التماس دعا
مدیر سایت
پاسخ به  محمد مهدی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
ممنون
دعا کنید برای توفیقات بیشتر

solmaz
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

واااااااااااااااای خدا.بخدا ادم تو دلش یه خوفی میافته ووووووووووووووووووایییییی
دلم مخیواد گریه کنم

ادریس
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

حاج آقا سفاک و ظالم یعنی چی؟ این صحبت غلطه. هر کسی باید در زمان خودش سنجید. اخه اون موقع که اسلام نبود باباجان. شما از کجا میگید سفاک و ظالم. از کورش منشوری باقی مانده خواهشا مطالعه بفرمایید. اگه حرف های اون حرف های یک سفاک و ظالم بود من حرف شما رو رو تخم چشمم میذارم.
آدام سفاک میگه رسم برده داری بده من برش می‌اندازم. آدم ظالم میگه تو کشور من کسی حق نداره به دیگری ظلم کنه!!!
بعد میگید مشکل ما فرهنگی هست؟ خوب یکتا پرستی در فرهنگ ماست. من به معصومیت اعتقادی ندارم. اما واژه سفاک و ظالم با کورش مطابقت نداره.
در ضمن واقعیت تاریخی افسانه خوندنم غلط هست. چون این چاقو اول دست خود آدم میبره. خیلی از اعتقادات بشر امروزی حتی مستندات تاریخی هم نداره. باز یه منشور با قدمت مشخص از کورش داریم. بعضی ها که رو هوا اعتقادات می بافند.
در کل تاریخ درس عبرتی است برای من و شما. قربان و غربان شما مزاحم همیشگی

مدیر سایت
پاسخ به  ادریس
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

شما هم لطفا در مورود کوروش بیشتر مطالعه کنید و بدانید که قبل از حکومت پهلوی کمتر کتابی وجود دارد که از کوروش به نیکی یاد کرده باشد!!!!

سردارجنگل رشت
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

حاج آقا سلام من امروز سایت شما رو دیدم وخوندم خیلی عالیه ان شالله تمام گناهانی که مرتکب می شدم ترک خواهم نمود اینو بهتون قول میدم

مدیر سایت
پاسخ به  سردارجنگل رشت
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
الحمدلله رب العالمین

0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x