Take a fresh look at your lifestyle.

همرنگ با جماعت بودن از دلایل بی حجابی!

0 1,177

یکی از دلایل بسیار مهم بی‌حجابی، تأثیرپذیری از محیط و اجتماع است. مثال بارز این نوع از بی‌حجابی را در دانشگاه‌ها می‌توان دید. چراکه دختران دانشجو یا در اثر جو زدگی و یا برای فرار از تمسخر دانشجویان پسر و دانشجویان دختر بی‌حجاب، چادر و حجابشان را کنار می‌گذارند.

این‌گونه از افراد در توجیه کنار گذاشتن حجاب ضرب‌المثل غلط «گر خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت باش!» را بیان می‌کنند. درحالی‌که اگر همه افراد جامعه مسیر اشتباهی را طی کنند، نه عقل و نه دین اجازه هم‌رنگ شدن با آن‌ها را نمی‌دهد.

درست این است که بگویی «گر خواهی نشوی رسوا همرنگ حقیقت باش!» حالا این حقیقت گاهی همرنگ با جماعت است و گاهی هم همرنگ با جماعت نیست و انسان باید با رجوع به عقل و دین حقیقت را یافته و از آن پیروی کند.

آیات زیادی در قرآن وجود دارد که بیان می‌کند اکثر مردم از عقل، آگاهی، ایمان، صداقت و… بی‌بهره‌اند.

«وَإِن تُطِع أَکثَرَ مَن فِی الأَرضِ یُضِلّوکَ عَن سَبیلِ اللَّهِ؛ اگر از اکثر مردم پیروی کنی، تو را از راه خدا گمراه می‎کنند‌[۱]

افراد بسیار زیادی وجود دارند که باوجود فساد جامعه و بی‌حجاب بودن افراد حجاب و عفت خود را هم حفظ می‌کنند و مسیری را غیر از مسیر اکثریت طی می‌کنند و حتی بسیاری از افراد جامعه را با خود همراه می‌کنند بااین‌وجود اگر فردی توانایی تأثیر بر جامعه‌ای را ندارد و در برابر تأثیر آن جامعه هم منفعل است و نمی‌تواند مقابله کند، بهتر است که از آن جامعه خارج شود.

خداوندمتعال خطاب به مؤمنینی که در بلاد کفر به خاطر فشار کفار نمی‌توانستند ایمانشان را حفظ کنند، می‌فرمایند:

«یا عِبَادِی الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ أَرْضِی وَاسِعَهٌ فَإِیای فَاعْبُدُونِ؛ ای بندگان من که ایمان آورده‌اید! زمین من وسیع است، پس) با انتخاب سرزمینی مناسب و شایسته که ارزش‌ها در آن حفظ شود (تنها مرا بپرستید (و در برابر فشارهای دشمنان تسلیم نشوید)»[۲]


[۱] . انعام/۱۱۶.

[۲] . عنکبوت/۲۹.

مطلب مرتبط:

در پیمودن راه درست از کمی افراد ناراحت و نگران نباشید!

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=30490

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x