Take a fresh look at your lifestyle.

پیروی از هوای نفس از علل بی‌حجابی

2 2,105

یکی از عوامل اصلی بی‌حجابی زنان پیروی از هوای نفس است، پدیده‌ای که بسیار خطرناک و لغزاننده است و در همه دوران تاریخ، انسان‌های بسیاری را گرفتار کرده و آن‌ها را در مقابل حق و حتی رو در روی پیامبران و اولیای الهی قرار داده است.

اگر انسان، پیرو هوای نفس و شهوات باشد و زندگی‌اش را در مسیر رسیدن به لذت‌های دنیا قرار دهد، خدا و روز جزا را فراموش خواهد کرد؛ و در ردیف حیوانات و حتی بدتر از آن قرار خواهد گرفت چراکه عقلش را که نشانه برتری از حیوانات است را تعطیل کرده و هم‌وغمش مانند حیوانات، پیرو هوای نفس و شهوات و رسیدن به لذت‌ها و ارضاء نیازهای جسم است.

قرآن کریم درباره این‌گونه افراد می‌فرماید: «أَرَأَیتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنْتَ تَکونُ عَلَیهِ وَکیلًا، أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَکثَرَهُمْ یسْمَعُونَ أَوْ یعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا کالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا؛ آیا دیدی کسی را که هوای نفس خویش را معبود خویش ساخت؟! آیا تو می‌توانی او را هدایت کنی (به دفاع از او برخیزی؟!) … آن‌ها همچون چهارپایان‌اند، بلکه گمراه‌ترند.»[۱]

چنین انسانی تسلیم محض خواسته‌های دل خویش است و هرچه نفس اماره به او دستور بدهد همان را اجرا می‌کند. مثلاً نفس اماره می‌گوید برای جلب‌توجه مردان یا فخرفروشی بر زنان و یا آزار دیگران آرایش کن! او هم بدون تعقل آرایش می‌کند و در کوچه و بازار و خیابان شروع می‌کند به خودنمایی.

[۱]. فرقان: ۴۳-۴۴.

۵ ۱ رای
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=30590

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یک بنده خدا
فروردین ۲۲, ۱۴۰۰ ۰۰:۲۷

هر خانم بد حجابی در سطح جامعه مصداق این آیه نیست و نباید آنها که مثل ما انسان هستند را حیوان خطاب کرد و موارد با هم متفاوت است و هر بی حجابی عناد و دشمنی با حق و اسلام ندارد خواهشأ همه بانوان حتی بد حجاب را به یه چشم نبینید

2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x