Take a fresh look at your lifestyle.

نتیجه تفرقه و اختلاف

0 1,249

%d9%86%d8%aa%d9%8a%d8%ac%d9%87-%d8%aa%d9%81%d8%b1%d9%82%d9%87-%d9%88-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%81امیرالمؤمنین (علیه السلام):

سه گاو نر بزرگ به رنگ هاى سیاه و سفید و سرخ در میان علف زارى بودند، در آن علفزار شیرى هم بود ولى آن شیر هرگز قادر نبود به آنها گزندى برساند؛ چون آن سه گاو با هم بودند.

شیر به گاو سیاه و سرخ گفت : کسى نمى تواند از ما در میان این سرزمین خرم و پرعلف ، مطلع شود مگر از ناحیه گاو سفید زیرا رنگ او از دور پیدا است ، ولى رنگ من مانند رنگ شما تیره و پنهان است ؛ اگر بگذارید تا او را بخورم و بدرم ، این مکان پرعلف براى ما مى ماند!

آن دو گاو اجازه دادند و شیر، گاو سفید را درید و خورد، پس از چند روز، شیر به گاو سرخ گفت : رنگ من بسان رنگ تو است ، بگذار گاو سیاه را بخورم تا این زمین پرعلف مال ما باشد و به این ترتیب نیز، شیر، گاو سیاه را درید و خورد و پس از خوردن به گاو سرخ حمله کرد و گفت : حتما تو را هم مى خورم .

گاو سرخ گفت : به من مهلت بده تا سه بار سخنى را بلند بگویم ، بعد مرا بخور، شیر او را مهلت داد و او سه بار فریاد زد:

«بیدار باشید من همان روز که گاو سفید خورده شد، خورده شدم !» یعنى وقتى که بر اثر غفلت و نادانى به اتحاد ما ضربه وارد شد، سقوط ما حتمى گردید.

پندهاى جاویدان ، اشتهاردى ، ص ۴۴۰.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=3820

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x