Take a fresh look at your lifestyle.

یک دلیل جالب برای گرایش جوانان به همجنسگرایی

18 3,624

اخیراً یکی از موسسات جامعه شناسی و مشاوره خانواده در امریکا نتایج تحقیقات خود را در مورد علل گرایش جوانان به همجنسگرایی و عدم تمایل آنها به ازدواج منتشر کرده و به نتایج جالبی دست یافته که به طرح یکی از آنها میپردازیم.

این موسسه با طرح پرسش از ۲۰۰۰ دختر و پسر که تمایلات همجنس گرایانه داشتند و یا تمایلی به ازدواج در خود نمیدیدند دریافت که اینگونه ناملایمات رفتاری جوانان جامعه میتواند ریشه در گذشته و شرایط محیطی و نیز نحوه رفتار والدین با آنها داشته باشد.

۳۰ درصد از پسران و ۲۵ درصد از دختران ابراز میداشتند که در دوران کودکی و نوجوانی تحت تاثیر رفتار سوء والدین نسبت به خود بوده اند. از جمله از این رفتارهای نامناسب میتوان به عدم ابراز محبت کافی، کودک آزاری، تنبیه بدنی، تبعیض بین فرزندان، عدم توجه، مقایسه تحقیر آمیز با کودکان دیگر و ناهنجاریهای گفتاری مثل دشنام گویی  اشاره کرد.

یکی از پسران از نحوه رفتار مادرش در دوران کودکی شکایت میکرد. وی میگفت مادرش بسیار به او دشنام میداد و هیچگاه محبت نمیکرد و همیشه با رفتار ناپسندش موجب تحقیر و سرخوردگی او می شد. ولی در عوض پدرش با محبت های بسیار باعث شده بود تا وی از لحاظ عاطفی به پدرش گرایش پیدا کند. به مرور زمان این پسر نسبت به  زنان ذهنیتی کینه جو و بد پیدا کرد به نحوی که به سختی میتوانست با جنس مخالف خود ارتباط عاطفی برقرار کند و هیچ علاقه ای نیز برای این کار در خود نمی دید. همیشه کناره گیری میکرد و سعی مینمود بیشتر وقتش را با دوستان پسر خود بگذراند. همین امر موجب شد گرایشات جنسی نامتعارفی نسبت به همجنسانش پیدا کند.

دلیل جالب برای گرایش جوانان به همجنسگرایی

یکی از دختران نیز که به دلیل رفتارهای ناپسند پدرش و محدودیت های شدیدی که وی در دوران کودکی و نوجوانی برای او قائل شده بود، تمایلات همجنسگرایانه پیدا کرده بود، اینطور بیان میکرد که سوء رفتار و گفتار پدرش و برخوردهای زشت و غیر انسانی او، حس تنفر و انزجار را نسبت به مردان در وی ایجاد و تقویت کرد به نحوی که دیگر حاظر نبود با هیچ جنس مذکری در ارتباط باشد و از همگی آنها فراری بود و دوری میکرد. اعتمادش را به کل از دست داده بود و همه مردان را مانند پدرش فرض میکرد که توان ابراز هیچگونه محبتی به وی را ندارند. او نیز به مرور زمان به همجنس خود تمایل پیدا کرد.

 

در بین افرادی که ازدواج نکرده بودند نیز این گونه سوء رفتارهای والدین مشهود بود. نکته شایان توجه این است که به غیر از سوء رفتار نسبت به کودکان، سوء رفتار والدین نسبت به یکدیگر نیز یکی از موارد مشترک بین اینگونه جوانان بود.

یکی از این افراد اظهار مینمود که در دوران کودکی شاهد مشاجرات مداوم و پایان ناپذیر پدر و مادرش بوده که تاثیرات جبران ناپزیری در آینده وی برجای گذاشته است. او میگفت هیچ گاه ندیده که پدر و مادرش به هم ابراز علاقه کنند و یا کلام محبت آمیزی به هم بگویند. تنها چیزی که به خاطر داشت دشنام گویی آنها به یکدیگر، زد و خوردهای فیزیکی و دیگر ناملایمات بود. حتی پدر و مادرش از زمان کودکی وی تا بحال شبها جدای از هم میخوابند و هیچ رابطه عاطفی بین آنها مشاهده نمیکرد. همین امر باعث شده بود او نیز تمایلی به ازدواج نداشته باشد چون فکر میکرد ممکن است سرنوشت خودش نیز مانند والدینش شود.

کودکان در سنین پایین به شدت تحت تاثیر رفتارهای والدین خود هستند و این رفتارها میتواند در آینده فرزندان نقش بسزایی ایفا نماید. والدین باید با ابراز محبت به یکدیگر و به فرزندان خود به آنها عشق ورزیدن و محبت کردن را بیاموزند و از رفتارهایی نظیر کم محبتی، بی توجهی، تمسخر فرزندان، مقایسه با کودکان دیگر، ایجاد محدودیت غیر منطقی، تبعیض بین فرزندان و هرگونه ناهنجاریهای رفتاری جداً بپرهیزند چراکه اینگونه ممکن است آینده و مسیر زندگی فرزندان خود را به کلی تباه و نابود سازند تا جایی که در برخی از موارد راه برگشت و جبران نخواهند داشت.

کودکانی که در سنین پایین از کمبود محبت والدین رنج میبرند و یا والدین آنها به یکدیگر محبت نمیکنند و احترام نمیگذارند، قطعا در جوانی راه افراط و تفریط پیش خواهند گرفت و از سلامت روان مناسبی برخوردار نخواهند شد. لازمه یک جامعه سالم و شاداب، وجود سلامت رفتار و اندیشه است و این نیز جز در سایه خانواده های سالم و هوشیار تحقق نخواهد یافت.

همانطور که این تحقیق هم نشان داده همجنسگرایی معلول علتی غیر از ژنتیک! یعنی همجنسگرا ذاتا همجسگرا نیست بلکه علت یا عللی خارج از ژنهای فرد دست به دست هم داده تا او متمایل به این گرایش شده است.

منبع: سایت سرگرمی پسران دختران

۵ ۱ رای
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=446

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
18 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتر سامان پرواز
خرداد ۱۴, ۱۴۰۱ ۰۲:۴۸

تمام مطالب شما بدون سند بود. کلماتی مانند در یک تحقیق.. کدوم تحقیق… یکی از نوجوانان… یک نفروذ دیگر. همجنسگرایی در زنبور کرم کبد مار و شیر و بسیاری از خزندگان و تک سلولی ها و گیاهان دیده می شه تا جایی که جفت نیستند. برخلاف آیه قرآن. شما با این دروغ ها یک انسان همجنسگرا رو که در جامعه ایران تحت فشار خوانواده است و بیرون از اون حقوقی نداره دچار عذاب وجدان پوشالی کردید آیا این حیوانات هم مشکلات خانوادگی داشتند.. آخوند#علم شما جواب اینها ردادی دو دقیقه هم نمی‌توانی جلو من دوام بیاری چون لهت میکنم و ازروت رد میشم علم جای دروغ گفتن نیست ضمنا یک پژوهش که شما کات کردی اینها رو نمیگه و علم از پرسش موردی نتیجه نمیگیره.

الیور
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۲۰:۱۹

خدا شمارا لعنت کند که اینگونه همجنسگرایی را با همجنسبازی یکی میدانید اگر میخواهید مجازات کنید ابتدا از سعید طوسی خودتان شروع کنید امیدوارم یکی از عزیزانتان همجنسگرا بدنیا بیاید تا بفهمید این یک گرایش است ونه یک انتخاب

محمد
تیر ۴, ۱۳۹۶ ۱۵:۲۷

من اینو رد میکنم من ذاتاهمجنسگرا متولد شدم مادرم فرشتس عاشقشم اتفاقا من از پدرم محبت ندیدم زیاد نه مادرم شما سیدی درس طلبگی خوندی اما کامنت منو نمیزاری رو سایت حذف میکنی هه نه به کسی توهین کردم نه فوشی دادم فقط جواب خواسم! من واقعا هیچ چیزی تو زندگیم نبوده تا هلم بده به گی بودن
هفده سالمه هیچ رابطه ای با احدی نداشتم تاحالا اما من در اینده به دنیا ثابت میکنم من همجنسگرا زاده شدم تمام اینا که گذاشتید اشتباهه من عاشق عشق همجنسمم نه عاشق رابطه جنسیش عاشق خدام اول بعد مادرم بعد همجنسم امیدوارم این پیام رو حذف نکنین راستی چیزی نیست تو زندگیمتا جنس مخالفم رو بد جلوه بده تا نرم سمتش!!!!!! کاش مسئولین یه کم به ما حق بدن من همجنسباز نیستم قوم لوط نیستم کسی به من یاد نداد گی رو یه درصدم به جنس مخالفم حس ندارم به مولا علی از کودکیم همینطوری بودم دوران جنینی این گرایش توسط کورووزوم جنسیم تعیین شده …بدرود

سرباز
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام خدا قوت.

احسنت بر شما که در فضای مجازی این سنگر را برای اسلام ساخته اید. مرجبا. اگر با تبادل لینک موافقید ما را خبر دهید با تشکر

ابراهیم
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

با سلام 

واقعا جامعه بشری به کدام سو در حرکت است
اگر خداوند تبارک و تعالی مصلحت نمی دانند که آقا امام زمان تشریف بیاورند حداقل یک پیامبر میفرستاد  تا با معجزاتش شاید معجزه ای بکند شاید 
مدیر سایت
پاسخ به  ابراهیم
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام
اللهم عجل لولیک الفرج

نگم بهتره
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

ببخشید من دچار همجنسبازی شدم و خیلی بدم میاد از این کار و به جنس مخالف خود هیچ علاقه ای ندارم لطفا بگید باید چیکار کنم که اینکارو ترک کنم

مدیر سایت
پاسخ به  نگم بهتره
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
ممنون از حسن اعتمادتون به ما
ضمن استفاده از مطالب مربوط به ترک گناه و توبه در وبلاگ ما لطفا به سایت ذیل هم مراجعه کنید.
http://drshamshiri.com/

عرفان
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

خدایا پروردگارامیشه مثل قوم لوط ی عذابی هم برا آمریکا بفرستی. راستی ابراهیم برا خدا راه نشون نده خودش مصلحت میدونه.

بهاره
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

خیلی خوبه که شما ضد امریکا نیستی و زور نمیگی گام خوبیه

مدیر سایت
پاسخ به  بهاره
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

؟؟؟

مهدی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

اصلا من از ازدواج متنفرم کلا مگه دیوانه هستم خودمو بدبخت کنم همینجوری دارم راحت زندگیمو میکنم

مدیر سایت
پاسخ به  مهدی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

بنده خدا بودید ازدواج میکردید.

متین هاتفی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

من جذاب هستم همه دوست دارن با من از اونکارا بکنن حتی به زور وقتی جای خلوتیم دیگه شروع میشه ومن اصلا نمی زارم به هم دست بزنن چیکار کنم که به هم دیگه دست نزنن

مدیر سایت
پاسخ به  متین هاتفی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

یک روایت هست مبنی بر اینکه تنهایی بهتر است از دوستی با افراد بدکردار

18
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x