Take a fresh look at your lifestyle.

پشت پرده فروش شلوار های فاق کوتاه در کشور

0 1,220

https://nidamat.com/wp-content/uploads/2022/10/1366088532am1604D981D8A7D982-DAA9D988D8AAD8A7D987.jpg

این روزها خرید و فروش لباس هایی تحت عنوان «لباس اندامی» در جامعه و در بین جوانان رایج شده است و در این بین شلوار هایی که به شلوارهای «فاق کوتاه» شهرت دارند، بیشتر در بازار خودنمایی می کند. متاسفانه مدتی است که استفاده از شلوار های فاق کوتاه در بین برخی از جوانان رواج یافته است . شلوار هایی که به دلیل نوع دوخت بدن نما است!

درشرایطی که همه مسئولان و مدیران بخش های مختلف این روزها سرگرم اجرای طرح های مقابله با بد پوششی و بد حجابی درجامعه هستند، گزارش های رسیده از گوشه و کنار کشور حاکی از فعالیت دست های پنهان برای ترویج بی بند باری های اخلاقی با استفاده از لباس های بدن نما است.

خرید و فروش لباس هایی تحت عنوان «لباس اندامی» در جامعه و در بین جوانان رایج شده است و در این بین شلوار هایی که به شلوارهای «فاق کوتاه» شهرت دارند، بیشتر در بازار خودنمایی می کند. این درحالی است که چندی پیش مسئولان از تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی در حوزه پوشاک خبرداده بودند!

درشرایطی که همه مسئولان و مدیران بخش های مختلف این روزها سرگرم اجرای طرح های مقابله با بد پوششی و بد حجابی درجامعه هستند، گزارش های رسیده از گوشه و کنار کشور حاکی از فعالیت دست های پنهان برای ترویج بی بند باری های اخلاقی با استفاده از لباس های بدن نما است.

خرید و فروش لباس هایی تحت عنوان «لباس اندامی» در جامعه و در بین جوانان رایج شده است و در این بین شلوار هایی که به شلوارهای «فاق کوتاه» شهرت دارند، بیشتر در بازار خودنمایی می کند. این درحالی است که چندی پیش مسئولان از تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی در حوزه پوشاک خبرداده بودند!

 

https://nidamat.com/wp-content/uploads/2022/10/1_11.jpg

شلوار کوتاه

این روزها اگر برای چند دقیقه درمقابل بوتیک ها و فروشگاه های بزرگ لباس درسطح شهرتوقف داشته باشید، با تبلیغاتی مواجه می شوید که تا پیش ازاین کمترخودنمایی می کرد: تبلیغ لباس هایی تحت عنوان «لباس های اندامی»!این نوع ازالبسه که به لباس های اندامی شهرت پیدا کرده است دربوتیک های سطح شهر به فروش می رسد و متاسفانه مدتی است که استفاده از شلوار های فاق کوتاه در بین برخی از جوانان رواج یافته است . شلوار هایی که به دلیل نوع دوخت بدن نما است!

*در نقش خریدار لباس اندامی!

برای اطلاع ازچگونگی خرید و فروش این نوع ازالبسه به یکی ازبوتیک های اصلی فروش این نوع از لباس ها درشمال پایتخت مراجعه کردیم. درابتدا با درخواست خبرنگار، فروشنده لباس های مختلفی را دربرابر خبرنگارقرار داد. لباس هایی که همگی فاقد آرم مشخص، برچسب قیمت و بسته بندی مخصوص است!

قیمت این نوع البسه که در دو نوع مردانه و زنانه تولید می شود، ازقیمت لباس های معمولی بسیارپایین تراست و بیشتربه صورت فله ای و درهم خرید و فروش می شود.!!!

فروشنده لباس های اندامی درپاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی تهیه این نوع از لباس های می گوید: لباس های اندامی این روزها بیشترمشتری دارد و جوان ها به ویژه پسرها از این نوع لباس ها استقبال بیشتری می کنند.

به گفته این فروشنده لباس، مغازه داران این لباس ها را از رابط های خود دربازار تهیه می کنند. درحال حاضر لباس های اندامی از ۵ تا ۲۰ هزار تومان در بوتیک ها و فروشگاه های سطح شهر خرید و فروش می شود.

*رد پای فروشندگان لباس های اندامی در فضای مجازی!

جالب اینجاست که لباس های اندامی درفضای مجازی هم خرید و فروش می شود، فقط کافی است واژه «لباس اندامی» را دراینترنت جستجو کنید. با انبوهی ازسایت ها و وبلاگ هایی مواجه می شوید که نه تنها این نوع لباس ها را تبلیغ می کنند، بلکه برای فروش آن شماره حساب های بانکی و شماره های تلفن همراه را هم از طریق سایت دراختیارمشتری قرارمی دهند.

*تصاویر سوپراستارهای خارجی روی لباس های بدن نما

اما لباس های بدن نمایی که ازطریق فضای مجازی به فروش می رسد، یک تفاوت اصلی با لباس های بازاری دارد و آن هم تصاویر سوپراستارهای خارجی به ویژه بازیگران زن فیلم های هالیوودی است که روی این لباس ها نقش بسته است. این نوع از البسه این روزها به راحتی وبدون هیچ ضابطه ای در بازار لباس و فضای مجازی خرید و فروش می شود.

*تولید در کارگاه های زیرزمینی

 اما دکتر محمد بهرامی عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس انتظامی با بیان اینکه بسیاری از البسه اندامی درکارگاه های زیرزمینی تولید می شود،،می گوید: تولید کنندگان این لباس ها شکل و نوع دوخت را ازدو طریق دریافت می کنند؛ یکی از شبکه های ماهواره ای و شوهای لباس در این شبکه ها و دیگری بروشورهای تبلیغاتی که به صورت قاچاق وارد کشورمی شود.

بهرامی ، می افزاید: درحال حاضردستگاه انتظامی برای برخورد با فروشندگان لباسی های اندامی با یک مشکل اصلی مواجه است؛ از آنجا که فروشندگان و سرشاخه های تولید و توزیع این لباس ها فروش اینترنتی و آنلاین را انتخاب کرده اند، شناسایی و مقابله با آنها سخت تر ازگذشته شده است.

این کارشناس انتظامی، ادامه می دهد: چنانچه نیروی انتظامی و یا هر دستگاه انتظامی دیگری بخواهد با این روند برخورد کند، سودجویان راه دیگری را برای توزیع محصولات خود انتخاب می کنند و تنها راه ممکن برای مقابله و مهاراستفاده لجام گسیخته این نوع از لباس ها دربین جوانان آگاه سازی افکارعمومی به ویژه خانواده ها است.

*توزیع رایگان تیشرت های هالیوودی در یک مجلس پارتی!

سرهنگ بهرامی درادامه اظهارات خود به یکی از شگردهای سودجویان برای ترویج بی بندو باری با توزیع لباس های اندامی اشاره می کند. به گفته وی، مدتی پیش دریکی از پارتی های شبانه تیشرت های اندامی با لوگو و نشان ساختگی یکی از شرکت های معتبر در بین جوانان حاضر به صورت رایگان پخش شد. به باور بهرامی، افرادی که قصد توزیع لباس های اندامی را داشته باشند به هرشگرد و روشی متوسل می شوند تا به اهداف خود برسند. استفاده از لباس های اندامی ارزش شده است!

*فرصت حضور به جوانان ندادیم!

اما دکترقیصری روانشناس ومشاورخانواده درباره علل و عوامل گرایش جوانان به استفاده از این نوع لباس ها به می گوید: پسرهای جوان با پوشیدن این لباس ها می خواهند درمقابل جنس مخالف ابراز وجود کنند و درمحافل و مجالس دربرابر دخترها خودی نشان دهند که متاسفانه این باور غلط و استفاده روز افزون از لباس های اندامی در بین جوانان به یک ارزش تبدیل شده است.

قیصری، می افزاید: درچند سال گذشته آنطورکه باید به جوانان فرصت حضوردر صحنه های اجتماعی داده نشده و این قشر از جامعه این روزها برای اثبات خود و درحقیقت خودی نشان دادن در بین همسالان به هر روشی متوسل می شود که استفاده از لباس های بدن نما و اندامی هم ازجمله این موارد است.

بنابراظهارات این روانشناس، یکی دیگر ازعوامل مهم درگرایش جوانان به استفاده از این نوع البسه نامناسب ، ایجاد برخی محدودیت ها درخانواده ها است. درحال حاضر برخی خانواده ها به بهانه پوشش مناسب برای جوانان محدودیت هایی را ایجاد می کنند که این محدودیت های بی مورد نه تنها جوان را به سمت پوشش مناسب مشتاق نمی کند، بلکه روز به روز در اثر ورود مد های جدید به بازاربرای خودنمایی در بین همسالان به پوشش های نامناسب هم گرایش پیدا می کنند.

قیصری در پایان تاکید می کند: ، چنانچه جوانان به ویژه پسرها درعرصه های مختلف توانایی اظهار نظر و مشارکت را داشته باشند و در حقیقت میدان برای خود نشان دادن آنها مهیا باشد، کمتر به سمت اینگونه از البسه گرایش پیدا می کنند./

علی البرزی

منبع: نافع

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=456

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x