Take a fresh look at your lifestyle.

علت تحریم نزدیکی با حیوانات

0 3,590

نزدیکی با حیوانات

یکى از سؤالاتى که زندیق از امام صادق علیه السلام پرسید علّت تحریم نزدیکی با حیوانات بود!

حضرت فرمود: خداوند خوش نداشته که مرد آب خود را هدر دهد و با غیر همنوع خود، نزدیکى کند. اگر این کار را اجازه مى‏ داد، هر مردى یک ماده الاغ مى‏ بست و هم از آن سوارى مى‏ گرفت و هم با آن نزدیکى مى‏ کرد و در این کار مفاسد بسیارى بود. لذا خداوند پشت‏هاى حیوانات را بر مردم حلال کرده و فرجهایشان را برایشان حرام فرموده است و براى مردها زنها را آفرید تا با آنان همدم شوند و به آنها آرامش گیرند و زنان جایگاه شهوات مردان و مادرانِ فرزندان ایشان باشند

قالَ علیه السلام: کَرِهَ أن یُضَیِّعَ الرّجُلُ ماءَهُ و یأتیَ غَیرَ شَکلِهِ، و لَو أباحَ ذلکَ لَربَطَ کُلُّ رجُلٍ أتانا یَرکَبُ ظَهرَها و یَغشى فَرجَها، فکانَ یکونُ فی ذلکَ فَسادٌ کثیرٌ، فأباحَ ظُهورَها و حَرّمَ علَیهِم فُروجَها، و خَلقَ‏ للرِّجالِ النِّساءَ لِیأنَسوا بِهِنَّ، و یَسکُنوا إلَیهِنَّ، و یَکُنَّ مَوضِعَ شَهَواتِهِم و امَّهاتِ أولادِهِم.[۱].


[۱] . حدیث۱۸۴۸۶ میزان الحکمه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=55

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x