Take a fresh look at your lifestyle.

چند نکته درباره عمل منفور لواط

0 907

حد لواط در قرآن

حکم وضعی لواط بالغ با نابالغ

حکم وضعی لواط دو نابالغ

توبه از لواط

 

حد لواط در قرآن

آیا حد لواط در قرآن آمده است؟ حد لواط چیست؟

در قرآن مجید زشتی این عمل و عظمت این گناه در آیات مربوط به داستان قوم لوط(ع) بیان شده است ونیز به عقیده بعضی از مفسّران اشاره اجمالی در مورد حدّ آن در آیه ۱۶ نساء دیده می شود, آنجا که می فرماید:  وَ الَّذانِ یَاتِیانِها مِنْکُمْ فَأذُوهُما فَاِنْ تابا وَ اصْلَحا فَاَعْرِضُوا عَنْهُما اِنَّ اللهِ کانَ تَوّاباً رحیماً  و کسانی که به سراغ آن کار زشت (لواط) می روند آنها را آزار دهید و اگر توبه کنند و خود را اصلاح نمایند از آنها در گذارید, زیرا خداوند توبه پذیر مهربان است .
البته این در صورتی است که  الَّذانِ  اشاره به دو مرد, و ضمیر  یَاتیانِها  اشاره به لواط باشد, در حالی که این ضمیر به کلمه  فاحشه  بر می گردد که درآیه قبل آمده و اشاره به  زنا  است.
به هر حال حدّ لواط و همجنس گرایی طبق روایات اسلامی, اعدام است در صورتی که دخول واقع شده باشد و اگر واقع نشده تازیانه است و روایات متعددی از پیشوایان معصوم _ علیهم السلام _ در این زمینه نقل شده است.[۱] 

 

حکم وضعی لواط بالغ با نابالغ

شخصی پس از بلوغ با پسر بچه ای نابالغ, وطی (لواط ) کرده بعد خواهر او را گرفته است. پس از ازدواج متوجه می شود که ازدواج با او حرام بوده   اکنون تکلیف چیست؟

همه مراجع (به جز تبریزی ): در فرض یاد شده, آن زن بر مرد حرام است و باید از اوجدا شود و نیاز به طلاق هم ندارد.[۲]

 آیهاللَّه تبریزی: بنا بر احتیاط واجب زن بر مرد حرام است و باید از او جدا شود و بنا بر احتیاط طلاق هم بدهد. [۳]

 

حکم وضعی لواط دو نابالغ 

اگر لواط کننده و لواط دهنده هر دو نابالغ باشند, آیا باز ازدواج با خواهر لواط دهنده حرام می شود؟
آیات عظام امام, بهجت و نوری: آری, ازدواج با خواهر او حرام می شود. [۴]
 
آیات عظام تبریزی, صافی, فاضل و مکارم: خیر, ازدواج با خواهر او حرام نمی شود. [۵]
 
آیات عظام سیستانی و وحید: بنا بر احتیاط واجب, ازدواج با خواهر او حرام نمی شود. [۶]

 

توبه از لواط

اگر کسی مرتکب گناهانی چون لواط و زنا شده باشد چگونه باید توبه کند؟

اگر کسی مرتکب گناهی شود ولی پشیمان شده و به درگاه خداوند حقیقتا توبه نماید خداوند توبه او را می پذیرد. توبه راستین از گناهان آن است کهواقعا قصد بازگشت به آن گناه را نداشته باشد. خداوند متعال بارها در قرآن مجید وعده غفران به تائبان داده است و حتی گناهکاران را فرمان به مأیوس نشدن از رحمت خویش داده است. چنان چه در آیه ۵۳ سوره زمر می فرماید: به آن بندگانم که در گناه کردن بر نفس خویش اسراف کرده اند بگو هرگز از رحمت بی منتهای خدا ناامید مباشید البته خداوند همه گناهان شما را خواهد بخشید که او خدایی بسیار آمرزنده و مهربان است. همچنین می توان آیات ۱۳۵آل عمران و ۴۸ نسا را به دقت ملاحظه نمایید. البته در مواردی که عملی نیاز به قضا یا پرداخت کفاره و امثال آن دارد, باید به این وظایف نیز عمل شود.

برای توبه از لواط وزنا :همین مقدار که میان خود و خدا توبه کند کافی است مگر اینکه صدمه بدنی پیش آید ویا شکایتی انجام بپذیرد.

آیا گناه لواط قابل بخشش است ؟

هیچ گناهی غیر قابل بخشش نیست. إِنَّ اَللَّهَ یَغْفِرُ اَلذُّنُوبَ جَمِیعاً [۷] 

خداوند همه گناهان را می بخشد. بنابر این با عزم جدی به ترک گناه و استغفار به درگاه خداوند, مطمئن باشید خداوند گناه شما را می بخشد. تقیّد شما به انجام واجبات , کاری ارزنده است  چرا که نیکی ها زمینه را بر بدی ها تنگ خواهد کرد. قرآن می فرماید:  نماز را در دو طرف روز و شبانگاه (نمازهای یومیه) به جای آور, همانا که خوبی ها بدی ها را از بین می برد[۸] .ضمناً هرگز گناه خود را برای کسی بازگو نکنید و فقط با خداوند راز و نیاز کرده و از او آمرزش بخواهید که او آمرزنده ای مهربان است.


[۱] . پیام قرآن ج ۱۰, حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سایر همکاران

[۲] . امام, نوری و مکارم, تعلیقات علی العروه, النکاح, فصل ۴, م ۲۱   فاضل, جامع المسائل, ج ۱, س ۱۴۵۶   صافی, جامع الاحکام, ج ۲, س ۱۳۷۰ و ۱۳۸۸   دفتر: سیستانی, بهجت, وحید و خامنه ای.

[۳] . منهاج الصالحین, ج ۲, م ۱۲۵۹ و توضیح المسائل, م ۲۴۱۴.

[۴] . امام و بهجت, توضیح المسائل مراجع, م ۲۴۰۵   نوری, توضیح المسائل, م ۲۴۰۱.

[۵] . مکارم, تبریزی و صافی, توضیح المسائل مراجع, م ۲۴۰۵   فاضل, توضیح المسائل مراجع, م ۲۴۰۵ و جامع المسائل, ج ۱ س ۱۴۵۵ و ۱۴۵۶.

[۶] . سیستانی, توضیح المسائل مراجع, م ۲۴۰۵   وحید, توضیح المسائل, م ۶۹۲۴.

[۷] . (۵۳:۳۹)

[۸] . سوره هود, آیه ۱۱۴

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=62

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x