Take a fresh look at your lifestyle.

این پرچم کجاست؟!!!!+عکسهای بسیار زیبا اماحسرت بر انگیز

0 626

این پرچم چیست؟

این پرچم کجاست؟!!!!

آیا می دانید این پرچم چیست؟

و برای چه اسپانیایی ها با آن جشن می گیرند؟ می دانید  این پرچم که فرمانده ارتش اسپانیا آن را (با افتخار تمام !!!) حمل می کند چیست؟

این پرچم ارتش مسلمین در آندلس است که اسپانیایی ها هر سال در تاریخ ۲۰ ژولای در جشنی آنرا به دوش می کشند و آن تاریخ، اولین شکست دولت اسلامی در منطقه بود که بعدها تمامی تاریخ منطقه را تغییر داد.

 

در جنگ عقاب یا لاس ناواس دی تولوزا (Batalla de Las Navas de Tolosa) سلطان محمد ناصر فرمانده ی ارتش مسلمین در ۱۶ ژولای ۱۲۱۲ میلادی در نزدیکی قلعه ی عقاب کنار دره ی ناواس دی تولوزا شکست خورد. جنگ بین ارتش مسلمانان (حدود ۳۰۰ هزار نفر) و مجموعه ارتشهای صلیبی از کستاله و آراگون و پرتغال و ناوارا (حدود ۳۰۰ هزار نفر) به وقوع پیوست. مسلمانان با از دست دادن ۲۰۰۰۰ شهید و مجروح شکست خوردند و سلطان محمد ناصر بعد از مشاهده ی شکست ارتش و کشته شدن فرزندش در معرکه فرار کرد.

 می گویند او در خیمه ی خود نشست تا کشته یا اسیر شود ولی سربازانش در حال فرار وی را با خود بردند. لذا به همراه آنان رفت تا به اشبیلیه رسید و از آنجا به مراکش رفت. و بعد از مدت کوتاهی در سال ۱۲۱۳ میلادی فوت شد.

بعد از انتهای جنگ بلافاصله مسیحیان به سمت قلعه شهر پیشروی کردند و با اشغال قلعه و شهر، ۶۰ هزار نفر (!!!!!) از آنان را کشتند. در منابع خودشان تعداد ارتش مسیحی را ۵۰ هزار ذکر کرده اند و به قتل عام مسلمانان هم هیچ اشاره ای نکرده اند.

اندازه پرچم مسلمانان ۳.۳۰ در ۲ متر است و از حریر و طلا و نقره بافته شده و بر روی آن نوشته شده:  اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صلِ وسلم على سیدنا محمد وعلى آله وصحبه

 

عکسهایی از مراسم پرچم گردانی در قلعه ی عقاب که با قتل عام مسلمانان به اشغال درآمد.

 

شاعر ابن دباغ اشبیلی درباره این داستان چنین می گوید:

وقائله أراک تطیل فکرا ** کأنک قد وقفت لدى الحساب

فقلت لها أفکر فی عقاب ** غدا سببا لمعرکه العقاب

فما فی أرض أندلس مقام ** وقد دخل البلاَ من کل باب

توجه(رعایت امانت!!!): صاحب اثر (خاطرات و نظرات یک ایرانی ساکن لبنان)راضی به تغییر محتوای فوق نمی باشد!

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=69

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x