Take a fresh look at your lifestyle.

چگونگی توبه از گناهان بزرگی چون لواط و زنا

110 52,023

پرسش:

اگر کسی مرتکب گناهانی چون لواط و زنا شده باشد چگونه باید توبه کند؟

پاسخ:

اگر کسی مرتکب گناهی شود ولی پشیمان شده و به درگاه خداوند حقیقتا توبه نماید خداوند توبه او را می پذیرد. توبه راستین از گناهان آن است که واقعا قصد بازگشت به آن گناه را نداشته باشد. خداوند متعال بارها در قرآن مجید وعده غفران به تائبان داده است و حتی گناهکاران را فرمان به مأیوس نشدن از رحمت خویش داده است. چنان چه در آیه ۵۳ سوره زمر می فرماید:

« به آن بندگانم که در گناه کردن بر نفس خویش اسراف کرده اند بگو هرگز از رحمت بی منتهای خدا ناامید مباشید البته خداوند همه گناهان شما را خواهد بخشید که او خدایی بسیار آمرزنده و مهربان است».

 همچنین می توان آیات (۱۳۵)آل عمران و (۴۸) نسا را به دقت ملاحظه نمایید. البته در مواردی که عملی نیاز به قضا یا پرداخت کفاره (مثل باطل کردن روزه با حرام!) و امثال آن دارد, باید به این وظایف نیز عمل شود.

برای توبه از لواط و زنا : همین مقدار که میان خود و خدا توبه کند کافی است مگر اینکه صدمه بدنی پیش آید (که بحث حق الناس پیش می آید و باید طرف را راضی کند با طلب حلالیت یا پرداخت دیه ) و یا شکایتی انجام بپذیرد (در این موقع قاضی حکم خواهد کرد که ممکن است به شلاق یا حدهای سنگین تر مثل سنگسار ختم شود که در این موقع هم اقرار به گناه لازم نیست).

آیا لازم است از کسی که ناموس او را بی عفت کرده ایم طلب حلالیت کنیم!؟

خیر هرگز چنین عملی جایز نیست! چون

اولا: این گناهان حق الله هستند! و در فرض فوق که همراه با حق الناس است و باید طرف را با طلب حلالیت یا پرداخت دیه راضی کند! باز هم لازم نیست که اقرار به گناه بکند یا آنرا ذکر کند و همینقدر که خسارت را به هر نحوی جبران کند کافی است!

ثانیا : این کار ممکن است به فتنه ای بزرگتر بانجامد!!!

این لینک را هم ببینید:

توبه از همجنس بازی

۳ ۱ رای
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=81

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
110 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
فروردین ۷, ۱۴۰۰ ۰۲:۵۱

سلام پسر ۱۵ ساله ای هستم که متاسفانه دائما تصاویر مستهجن نگاه میکنم. خودم هم بعدش پشیمان میشوم ولی چند وقت بعد دوباره درگیر می شوم. چندین بار هم توبه کرده ام و به خودم قول داده ام که دیگرادامه ندهم اما نتوانسته ام. چطور می توانم روی توبه ام پابرجا بمانم؟ لطفا کمکم کنید.

ممد
پاسخ به  مهدی
تیر ۱۹, ۱۴۰۰ ۲۲:۲۹

من ترک کردم تو هم با سایت داش رضا میتونی ترک کنی خیلی هم خوشحالم که ترک کردم

مصطفی
بهمن ۹, ۱۳۹۹ ۲۲:۱۰

سلام من ۲۷ سالمه از وقتی خودمو شناختم گناه نکردم ولی بچه که بودم یعنی ۱۳ سالگی مرتکب گناه بزرگی شدم که اونموقع اصلا نمی‌دونستم گناه چیه ودرکی از گناه نداشتم ولی الان که یادم افتاده که شرمندم و عذاب وجدان دارم توبه هم کردم و هرروز از خدا طلب آمرزش میکنم

110
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x