Take a fresh look at your lifestyle.

برخی از بیماریهایی که ممکن است از سگ به انسان منتقل شوند

0 2,011

%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%da%af

۱- امراض پوستی

جرب و کچلی، و سایر امراض جلدی و نیز انواع شپش و پشه در سگ فراوان است، سگ بدن خود را که مملو از میکرب است با دهان می لیسد، و میکربهای مختلف روی زبانش جمع می شود. سپس زبان خود را به کاسه و کوزه و پرده و فرش می زند؛ به بدن و دست ارباب خود زبان می زند و به این وسیله میکروبها را منتقل می نماید.

%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%87-%d9%85%d9%85%da%a9%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%da%af-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%86

۲- هاری

بیماری هاری در سگ در روزهای اولیه بسیار مخفی است؛ ولی کم کم ظاهر می شود، و اگر جلوگیری از میکرب نشود و به وسیله سگ وارد بدن انسان شود. پس از مدتی در حدود چهل روز، انسان را به فجیع ترین وضعی می کشد.

%d9%87%d8%a7%d8%b1%db%8c

۳ – کرم کدوی سگ

کیست هیداتیک از نوعی کرم کدو به وجود می آید، بیماری مخصوصی که از این کرم پیدا می شود اکینو کوک نامیده شده علامت این بیماری در سگ سرگیجه و دوران است، روی همین اصل اروپائیان این مرض را tournis می گویند به معنی دوران.

تنیای سگ بیشتر به قصابها؛ چوپانها؛ و کسانی که سگ در منزلشان و درون زندگیشان زندگی می کند حمله می کند.

این کرم سه تا چهار میلیمتر طول دارد، و از سه تا چهار حلقه مرکب شده، جدار بیرونی آن مرکب از قلابهایی چند است، ابتدا وارد روده می شود، بعدا ممکن است داخل کبد و ریه، پوست و کلیه و غیره گردد؛ این بیماری تولید دردهای سخت می کند، و اگر به وسائل جراحی ریشه آنرا را از اعضاء نامبرده بیرون نکشند، به مرگ می انجامد.

تنیای اکینو کوک کوچکترین تنیاها است، هر وقت بحد رشد برسد. حلقه آن جدا شده با تخمهایی که در آنست (هر حلقه ۴۰۰ تا ۸۰۰ تخم دارد) بوسیله روده ها دفع می شود.

%da%a9%d8%b1%d9%85-%da%a9%d8%af%d9%88%db%8c-%d8%b3%da%af

۴ – بیماری دیگری به نام echinococcosemu11itocutaire

میکرب این بیماری به وسیله سگ در انسان به وجود می آید، و تولید بحرانهای سکته، سرگیجه، و صداع می کند؛ این بیماری در انسان ۶۹ درصد به کبد حمله می کند و ۱۱ درصد به اعضای سفلی و ۸ درصد به پوست و عضلات، و خلاصه به کلیه، طحال و مغز سرایت می نماید.

%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8cchinococcosemu11itocutaire

۵ – سرایت سل

یکی از دانشمندان بزرگ فرانسه بنام نوکارد ثابت کرده که مرض سل، از انسان به سگ و از سگ به انسان خیلی زیاد سرایت می کند، و ضمنا نشان داده که سگهای شهری جوان، زیاد دچار سل میگردند، و بوسیله راههای هوایی و جهاز هضم میکرب ببدن سگ داخل می شود، زیرا سگ با سیل های کوخ یعنی میکرب سل را که همیشه در کثافات هست می لیسد اگر سگی در خانه یک نفر مسلول باشد برای تمام آن محله، بلکه تمام آن شهر خطرناک است.

%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d9%84

بیماریهای بی سابقه

بسیاری از بیماریها که میان ملل اروپایی و آمریکایی فراوان به چشم می خورد، در میان ملل اسلامی سابقه نداشته است و جهت این امر بسیار روشن است؛ زیرا ملل اسلامی از برنامه های دقیق و منظمی پیروی می کنند که آن برنامه ها با خلقت و سرش مردم سازش دارد و آن برنامه ها را برای سلامت و بهتر زیستی مردم، خداوند معین کرده است و از این جمله است مسئله خون، مردار، سگ و خوک چه بیماریهای خانمانسوزی که از جانب این چیزهایی که خدا حرام کرده دامنگیر بشر می شود؛ که با ترک آنها و حرام و نجس دانستن آنها بجای بیماری؛ تندرستی و بجای بدبختی اجتماع -، سلامت اجتماع تأمین میگردد ولی متأسفانه با گشوده شدن مرزهای شرق به روی غربیها، امراض گوناگون همچون مدهای جدید به سوغات آمده و اینجا است که می بایست اعتراف به فرمایش امام هفتم (علیه السلام) نمود:

کُلَّمَا أَحْدَثَ‏ النَّاسُ‏ مِنَ‏ الذُّنُوبِ‏ مَا لَمْ یَکُونُوا یَعْمَلُونَ أَحْدَثَ اللَّهُ لَهُمْ مِنَ الْبَلَاءِ مَا لَمْ یَکُونُوا یَعُدُّونَ.

 (تحف العقول، النص، ص: ۴۱۰)

هنگامیکه مردم مرتکب گناهان تازه ای بشوند که قبلا آن گناهان را انجام نمیداند، خداوند نیز برای آنان بلاها و مصیبت های غیر منتظره ایجاد مینماید.

%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d9%87

در جایی که اسلام دستور می دهد در صورتیکه ظرفی را سگ بلیسد می بایست برای طهارت و نظافت آن ظرف را خاک مال کنند ما امروز در بعضی خانواده های مرفه می بینیم، همچون زمان جاهلیت سگ را همبازی خود و کودکان قرار می دهند، زبان سگ را در دهان می کنند و می مکند و تا این اندازه با سگ خصوصی شده اند که آنرا در رختخواب خودشان می خوابانند.

البته این کارها نتیجه ای جز میکرب و بیماری امراض گوناگون چیزی به بار نمی آورد.

اسلام پزشک بی دارو/ احمد امین شیرازی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=10336

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x