Take a fresh look at your lifestyle.

موارد جواز غیبت: ۱.غیبت ستمدیده از ستمگر درباره ستمی که روا داشته

0 1,126

لا یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إلَّا مَنْ ظُلِمَ وَ کانَ اللّهُ سَمِیعا عَلِیما.النساء: ۱۴۸.

«خداوند بانگ برداشتن به بد زبانى را دوست ندارد، مگر [از] کسى که بر او ستم رفته باشد (درباره ستمگر و ستمی که روا داشته). و خدا شنواى داناست».

کسى که از قاضى به عنوان حق کش و خائن و رشوه‎‏گیر یاد کند، غیبتگر و گناهکار است. اما کسى که از قاضى ظلم و حق کشى دیده است، حق دارد براى رفع ظلم قاضى، به کسى که امید به کمک او دارد دادخواهى و تظلم کند و به قاضى نسبت ظلم و حق کشى بدهد؛ زیرا براى گرفتن حقِ خود راهى جز این ندارد.

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرموده است: صاحب حق مى‏‎تواند حرف بزند. و فرموده است: تعلّل ورزیدن و امروز و فردا کردن شخص توانگر [در پرداخت حقِ مردم‏] ظلم است. و فرموده است: تعلّل و امروز و فردا کردن شخص دارا [در پرداخت بدهى خود] آبرو و کیفر او را حلال و روا مى‎‏سازد. میزان الحکمه،ج‏۸، ص۵۸۸،گفتار شهید ثانى درباره مجوزهاى غیبت

%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d8%b2-%d8%ba%db%8c%d8%a8%d8%aa-1-%d8%ba%db%8c%d8%a8%d8%aa-%d8%b3%d8%aa%d9%85%d8%af%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d8%aa%d9%85%da%af%d8%b1

موارد جواز غیبت 1.غیبت ستمدیده از ستمگر درباره ستمی که رواداشته

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=10672

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x