Take a fresh look at your lifestyle.

واکنش تند آیت الله مکارم شیرازی به امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو

1 1,086

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، صبح دوشنبه ۴/۳/۱۳۹۶  در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به سند ۲۰۳۰ یونسکو به تشریح اهداف و برنامه‌های این سند پرداخت.

وی گفت: تهیه کنندگان این سند گفته‌اند که سند ۲۰۳۰، برای توسعه پایدار و دگرگون ساختن جهان می‌باشد، ما قبل از انتخابات به سراغ تشریح این سند نرفتیم تا فضای انتخابات که بحمدالله پر شور و در امن و امان بود را تحت تأثیر خود قرار ندهد و قضاوت مانیز راجع به خود سند می‌باشد.

استاد سطوح عالی حوزه گفت: عده‌ای از کله گنده‌های نظام سلطه دور هم جمع شده‌اند و برای ۱۵ سال مردم جهان برنامه‌ریزی کرده‌اند تا به خیال خودشان جهان را مترقی سازند و پیشرفته کنند.

وی افزود: این سند داری ۵۹ بند و ۱۷ هدف می‌باشد که بسیاری از این اهداف نیز ظاهراً زیبا و انسانی است، ولیکن در مجموع منجر به تثبیت نظام سلطه می‌شود و آنان در لابلای بندهای این سند اهداف خود را جاسازی کرده‌اند تا به نتیجه شوم خودشان در دیگر کشورها دست پیدا کنند.

آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: ما نسبت به این سند ۲۰۳۰ چندین ملاحظه داریم و انتظار می‌رود که مسئولان ذی ربط به این ملاحظات و دغدغه‌ها پاسخ مناسب بدهند.

وی در بیان ملاحظه اول گفت: این سند در واقع یک عهدنامه برای برنامه‌های آموزشی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سایر شئون مردم و ملت‌ها در طول ۱۵ سال آینده است و تلاش دارد که فرهنگ سکولار غرب را در همه جا پیاده کند.

این مرجع تقلید افزود: سؤال ما این است، آیا باید بنشینیم و دست روی دست بگذاریم تا دیگران برای ۱۵ سال آینده ما در تمام شئون زندگی ملت ما برنامه‌ریزی کنند؟ و حال آنکه خودمان سند تحول آموزش و پرورش و سایر اسناد بالادستی اقتصادی، فرهنگی و آموزشی داریم، آیا پذیرفتن این قیمومیت آنان کار درستی است؟

وی در بیان ملاحظه دوم خود گفت: وقتی این سند را از سوی آنان بپذیریم باید گزارش سالانه به آنان ارائه بدهیم، یعنی آنان ۱۲۰ سؤال در مسائل مختلف و گوناگون کشور می‌پرسند و ما باید اجباراً به آنها درست و صحیح پاسخ دهیم و آیا این جاسوسی آشکار نیست؟ چرا که دشمنان در یونسکو و مراکز فرهنگی سازمان ملل متحد جاسوس دارد.

آیت الله مکارم شیرازی در تشریح ملاحظه سوم اظهار داشت: مسئولین کشور می‌گویند ما به یونسکو گفته و این را یادداشت کرده‌ایم، تاجایی از این سند را اجرا می‌کنیم که با فرهنگ و مذهب رسمی کشور در تضاد نباشد، ولی ما می‌گوییم که غربی‌ها گفته‌اند ما تاجایی شرایط شما را قبول داریم که با روح سند در تضاد نباشد و جامعه اسلامی ما که دارای فقه و فرهنگ اسلامی و دینی است، چگونه می‌تواند با روح سند سازگاری کند؟ چرا توقع داریم که آنان شرایط ما را تمام و کمال بپذیرند؟

وی تأکید کرد: نکته چهارم این است که الفاظی در این سند آمده است که تفسیر آن الفاظ به عهده خود غربی‌هاست، مثلاً خانواده در نظر آنان شامل همجنس بازان نیز می‌شود؛ چگونه برای رفع این مشکل کاری می‌کنید؟ یا واژه خشونت، که بسیارى از عقاید و افعال مذهبى، را به نظر آن‌ها شامل مى‌شود. آنها سپاه و بسیج ما را مصداق خشونت می دانند.


استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: این سؤال برای همه مطرح است، چرا این سند بی سرو صدا و پنهانی به آموزش و پرورش داده شده است و کارگروه‌هایی نیز برای اجرای آن انتخاب شده است؟ مگر شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی اصلی آن نیست؛ چرا آنان بی اطلاع مانده‌اند؟

وی در تبیین آخرین ملاحظه خود بر این سند گفت: در هدف دوم این سند آمده است، باید به کودکان کمک کرد و گرسنگی و فقر آنان را ریشه کن کرد؛ چرا در این دو سال برای کودکان گرسنه و وبا گرفته یمن کاری نکرده‌اید؟ گناه آن عالم بحرینی چه بوده است؟ چه قدمی برای ریشه کن کردن فقر از جهان برداشته‌اید؟ به نظر ما این سند تنها به خاطر تحت تسلط قرار دادن ملت‌های جهان است.

منبع خبر: http://www.netshahr.com

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=15261

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
saeed
شهریور ۵, ۱۳۹۷ ۱۳:۰۰

حق دارن خب

1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x