Take a fresh look at your lifestyle.

سربازان حضرت صاحب الزمان عج در زمان غیبت

0 1,006

امام صادق علیه السلام:

کسى که مایل است جزء یاران حضرت مهدى(عج) قرار گیرد باید منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوى و اخلاق نیکو توأم گردد. پس اگر او از دنیا رفت و قآئم (عج)  بعد از او قیام کرد، برایش همان اجری هست که برای کسی که (قیام) او را درک کرده هست.

مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَکُونَ مِنْ‏ أَصْحَابِ‏ الْقَائِمِ‏ فَلْیَنْتَظِرْ وَ لْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحَاسِنِ الْأَخْلَاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ فَإِنْ مَاتَ وَ قَامَ الْقَائِمُ بَعْدَهُ کَانَ لَهُ مِنَ الْأَجْرِ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ أَدْرَکَهُ. ( الغیبه للنعمانی، صفحه ۲۰۰ )

توضیح:

صِرف این که ما در دوران غیبت به دنیا آمده و زندگی می‌کنیم، نامش انتظار نیست؛ این که ما در پی زندگی بی‌امام خود باشیم، تا ظهور نیز هر موقع که مقدر شد برسد، مفهوم انتظار نیست. بلکه منتظر اولاً باید از اصحاب حضرت قائم علیه‌السلام باشد، ثانثاً پرهیزکاری را پیشه سازد، ثالثاً از حُسن اخلاق برخوردار باشد، در حالی که مترصد ظهور آن حضرت است. در چنین حالتی، مقام و درجه او با کسی که ظهور را درک می‌کند و از اصحاب است، برابر می‌باشد.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=15311

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x