Take a fresh look at your lifestyle.

فساد در سینما

روایت پروانه معصومی از فساد در سینما

0 507
مسئله فساد در سینما و تلویزیون پس از اظهارات تکان دهنده پرستو صالحی موجی در رسانه‌ها به وجود آورد و پس از آن هم خیلی‌ها در تأیید صحبت‌های او اظهار نظر کرده‌اند. در همین راستا بازیگران زن سینما و تلویزیون چرایی این معضل و راهکارهای درمانش را بیان کرده‌اند.

سه‌شنبه هفته گذشته بود که پرستو صالحی بازیگر تلویزیون در اظهارات تکان‌دهنده خود پرده از رازی برداشت که بسیاری از مدتها پیش از آن مطلع بودند اما با انکار کردن آن قصد پنهان کردنش را داشتند.

صالحی اذعان داشته بود که برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان در ازای ارائه نقش ها، انتظارات غیر اخلاقی‌ای از بازیگران دارند و این مسئله دلیل کم کاری او و برخی دیگر از بازیگران است. در ادامه اظهارات صالحی، جمعی از بازیگران سینما و تلویزیون مانند ماهایا پطروسیان، امین تارخ، مجید مظفری، شیرین بینا و محمدعلی کشاورز نیز در تأیید ادعاهای او مصاحبه هایی را با رسانه‌ها انجام دادند.

چشم و هم چشمی و حسادت گریبان بازیگران را گرفته

پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر و سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با «جوان» در خصوص حاشیه‌های غیراخلاقی پشت صحنه برخی فیلم‌ها می‌گوید: من در محیط‌هایی که کار کردم خوشبختانه چنین مواردی را ندیدم. اما در خصوص بروز چنین مواردی از سوی برخی، باید بگویم چشم وچشمی و حسادت‌ها میان بازیگران زیاد شده است. یک بازیگر وقتی می‌بیند یکی دیگر از همکارانش سر پروژه‌های متعدد ظاهر می‌شود، حس حسادتش برانگیخته می‌شود و گاه برای اینکه به اندازه او پر رنگ ظاهر شود ممکن است رفتارهای نامناسبی هم انجام دهد.

از سوی دیگر برخی از برنامه‌های تلویزیون با پرداختن بیش از حد به بازیگران و مصاحبه‌های یک ساعته با آنها، بر این جو دیده شدن دامن می‌زند. در این میان باید پرسید که مگر شهرت چقدر ارزش دارد که برای کسب آن اخلاق زیر پا گذاشته شود.

این بازیگر پیشکسوت با اشاره به اینکه فضای فعلی سینما در دست عده‌ای سودجو و غیرسینمایی است گفت: به جرئت می‌توانم بگویم پشت‌صحنه فیلم‌هایی که قبل از انقلاب ساخته می‌شد به مراتب از پشت‌صحنه‌های فیلم‌های امروز پاک‌تر و سالم‌تر بود.

افراد بی‌اخلاق، شناخته شده اند

رزیتا غفاری بازیگر سینما و تلویزیون نیز در این باره به «جوان» گفت: گروه‌ها و افرادی که در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی موازین اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، در میان هنرمندان شناخته شده هستند و بازیگران می‌توانند با آنها کار نکنند. وی با اشاره به این افراد شناخته شده گفت: با توجه به اینکه همه این افراد را می‌شناسند اما به دلیل روابطی که دارند کماکان فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی شان را ادامه می‌دهند. البته این افراد انگشت شمار هستند و تعدادشان به نحوی نیست که ما در محیط‌های کاری مان احساس ناامنی کنیم.

اگر فضا مناسب نباشد، کسی از این پیشنهادها نمی‌دهد

یکتا ناصر بازیگر سینما و تلویزیون که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را در سال گذشته هم دریافت کرده است در گفت‌وگو با «جوان» با اشاره به مشکلاتی غیر اخلاقی در برخی از محیط‌های سینمایی و تلویزیونی گفت: این مسئله درون‌گروهی است و نباید با برخی موضع‌گیری‌ها، همه جامعه هنری کشور را زیر سؤال ببریم.

ناصر در ادامه اظهار داشت: این مسئله باید ریشه‌ای و فرهنگی حل شود، در این میان باید به این مسئله اشاره کرد که اگر فضا مناسب نباشد، هیچ کسی به خودش اجازه نمی‌دهد که چنین درخواست‌هایی را از بازیگران داشته باشد. فضای سینما و تلویزیون کشور ما هم مستثنا از سایر بخش‌های اجتماعی نیست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی تهیه کننده و کارگردانی به بازیگری به من پیشنهاد نامناسبی می‌دهد، من شاهدی علیه او ندارم. از طرف دیگرر به نظر من همه کسانی که این درخواست‌های غیر اخلاقی را دارند مشکل‌دار هستند هم آنهایی که این پیشنهادات را قبول می‌کنند. این مشکل فرهنگی است و باید راهکار فرهنگی برای آن ارائه شود.

تقاضای بی‌حدو حصر برای بازیگری راه سوء‌استفاده را باز کرده

شیوا خنیاگر بازیگر سینما و تلویزیون هم در این باره به «جوان»گفت: به نظر من دلیل اینکه برخی از عوامل سینمایی و تلویزیونی مسائل اخلاقی را زیر پا می‌گذارند، تقاضای بی‌حد و حصر برای بازیگری در اجتماع است. این مسئله باعث می‌شود که برخی از افرادی که ارائه دهنده امکان بازیگری هستند، از این مسئله سوء‌استفاده کنند. علاوه بر این عده‌ای از افراد ناکارآمد و نالایق وارد عرصه هنر شده‌اند بدون اینکه از جایگاه هنری و فرهنگی آن مطلع باشند و این مسئله باعث می‌شود که این افراد تنها به دنبال منافع شخصی خود باشند.

این مشکل باید درون خانواده سینما حل شود

رویا تیموریان بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص همین موضوع به «جوان» گفت: من نمی‌دانم چرا در یک سال اخیر آنقدر بازیگران زیر سؤال می‌روند. مشکلات سینما مانند مشکلات درون یک خانواده است و خود این خانواده باید به آن رسیدگی کنند. به جای اینکه به این مسائل پرداخته شود بهتر است به مشکلات ریشه‌ای سینما رسیدگی شود.

منبع خبر

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=1577

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x