Take a fresh look at your lifestyle.

کوچک شمردن گناه از نگاه امام خمینی رحمه الله علیه

0 1,363

کوچک شمردن گناه از نگاه امام خمینی رحمهالله علیه

انجام گناه و کوچک شمردن آن

مهم‏ترین مانع تزکیه نفس، ابتلا به گناه و کوچک شمردن آن است. بدون گناه ‏شناسی نمی ‏توان به تزکیه نفـس پرداخت. انـسان باید با دقت، گناهان را تشخـیص دهد و از آنـها‏ اجـتناب کند تا

صحنه دل برای تزکیه، آماده شود. غفلت و کوچک شمردن گناه را،باید بزرگ‏ترین مانع تزکیه نفس تلقی کرد و مقوله تعلیم و تربیت و تزکیه نفس را همواره و در همه مراحل زندگی مورد توجه ویژه قرارداد. بر همین اساس امام خمینی، غایت و فلسفه بعثت را تربیت بشر بیان می نماید؛ به این جهت که این موجود الهی دارای تمام صفات حق تعالی و جلوه گاه نور مقدس خداوند می باشد. (امام خمینی، ۱۳۸۹،ج‏ ۱۴ ، ص ۱۵۳).

مهمترین دلیل تأکید بر ترک گناه و کوچک و بی اهمیت ندانستن آن، این است که نفس تزکیه شود در راستای ارزشهای الهی قرار گیرد و سَرِ اطاعت در پیشگاه خداوند فرود آورد و به قدرتهای غیر الهی بی توجه شود. در اسلام احساس گناه، حالت توبه و بازگشت یک نعمت الهی و فقدان احساس گناه یک زنگ خطر است(امام خمینی،۱۳۷۱، ص ۷۴).

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=159

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x