Take a fresh look at your lifestyle.

شرورترین مردم کسی است که در نزد مسئولین از مردم بدگویی کند

2 2,353

یکی از گناهان رایج بین مردم به اصطلاح زیرآب زنی و بدگوئی از مردم در نزد مسئولین است که به نیت‌ها مختلفی صورت می‌گیرد در این باره امام صادق علیه السلام ـ به نقل از پدرانش ـ: پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمود: بدترین مردم، شخص «مثلِّث» است. عرض شد: اى رسول خدا! مثلّث یعنى چه؟ فرمود: کسى که از برادر خود نزد سلطان سعایت و بدگویى کند و در نتیجه، هم خودش را به هلاکت افکند، هم برادرش را و هم آن سلطان را.

الإمامُ الصّادقُ عن آبائه علیهم السلام: قالَ [رسولُ اللّه ِ] صلى الله علیه و آله: شَرُّ النّاسِ المُثَلِّثُ. قیلَ: یا رسولَ اللّه ِ، و ما المُثَلِّثُ؟ قالَ: الّذی یَسعى بأخیهِ إلَى السُّلطانِ فیُهلِکُ نَفسَهُ، و یُهلِکُ أخاهُ، و یُهلِکُ السُّلطانَ.

بحار الأنوار: ۷۵/ ۲۶۶/ ۱۶.

۱ ۱ رای
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=18246

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه رضائی
دی ۹, ۱۴۰۲ ۲۰:۳۶

با سلام و احترام
یک سوال داشتم: چنانچه واقعیتی را مثلا بی نظمی در ساعات کاریک همکار را همکار دیگری که وظیفه ای در این خصوص ندارد مثلا مسئول ثبت ورود و خروج نیست به مدیر بگوید و او را به دردسر بیاندازد این کار او سعایت محسوب می شود؟ درچنین شرایطی مدیر باید چه کار کند؟

2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x