Take a fresh look at your lifestyle.

بترس از ظلم به کسی که جز خدا یاوری ندارد

11 38,343

ابو حمزه ثمالی از امام محمد باقر علیه السلام چنین نقل می‌کند که چون زمان مفارقت امام علی بن الحسین علیه السلام از دنیا فرارسید مرا به سینه خود چسبانید آنگاه فرمود:

«فرزند عزیزم! تورا به چیزی سفارش می‌کنم که پدرم علیه السلام در هنگام وفاتش مرا بدان وصیت فرمود، همان چیزی که پدر او [امام حسین علیه السلام] نیز بدو چنین فرموده بود، که:

ای فرزند عزیزم از ظلم به کسی که یاریگری جز خدا علیه تو ندارد پرهیز کن!»

«یَا بُنَیَّ إِیَّاکَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یَجِدُ عَلَیْکَ نَاصِراً إِلَّا اللَّهَ.»

(الکافی ج: ۲ ص: ۳۳۲)

صاحب جوامع الحکایات می‌نویسد:

«آورده‌اند که مَلِکی بود ظالم و خواست تا قصری بنا کند. پس مهندسان را بخواند تا شکل آن را بر صفحه خاک کشیده به نظر خیال او درآورند و خانه‌ای بود از آن زالی در جوار آن و آن را در آن شکل می‌بایست تا آن کوشک تمام شود و مربع آید. پس پیر زن را گفت این خانه را بفروش. گفت نفروشم که فرزندان خرد دارم و این خانه مسکن و عورت پوشِ ایشان است. روزی آن پیر زن غایب بود و چون باز آمد خانه خود را فرو آورده دید. پیر زن از آن عظیم برنجید و به آب دیده روی به آسمان کرد و گفت الهی! إن کنتُ غائبا فکنتَ حاضرا. بار خدایا اگر من غایب بودم تو که حاضر بودی. همین که این مناجات بکرد امیر بر سر آن عمارت نشسته بود زلزله درآمد و آن بنا را تمامت بر زمین انداخت و آن شاه در زیر سنگ آمد و هلاک شد تا عاقلان را معلوم شود که ظلم پایدار نباشد.

۳.۹ ۱۳ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=18250

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
11 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
افسون
دی ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۰

من ظلم های زیادی شد بهم بخشیدم.اما معتقدم خداهم می بخشه وجواب نمیده چون زندگی کسی که ظلم کرده همیشه بهتر از قبل میشه

یوسف فرازنده
آذر ۲۳, ۱۴۰۲ ۰۸:۱۶

سلام و علیکم
خداوند یاری تان فرماید .کمی آرامش یافتم و سنگینی ظلمی که در غربت بر من وارد آورده ند،کمی تسکین یافت،
نظرم بر این شد که این روایت را برای آن شخص بفرستم،شاید تغییری پیش آمد

یک رهگذر
مرداد ۱۹, ۱۴۰۱ ۰۲:۱۴

مدت ۲۰ سال است که ستم دیده و مظلوم آه و ناله ام به آسمان بلند است سالیان سال خادم مسجد بوده ام در قرآن آمده است که خداوند از اعمال ظالمان آگاه است و می دانم به آنها مهلت می دهد و این مهت به ضرر و زیان آنهاست که گناه بیشتری مرتکب شوند و عذاب آنها سنگین شود ولی دیگر خسته شده ام می دانم ناامیدی تیری از تیرهای شیطان ملعون است اما ظاهرا” دعاهای من نمی خواهند به استحابت برسند الهی و ربی من لی غیرک علی لعنت الله علی القوم الظالمین و سیعلم الذین ظلمو ای منقلب ینقلبون
فاصبر ان وعدالله الحق الذین صبرو و علی ربهم یتوکلون
فاصبر ان وعدالله الحق ولاکن اکثرالناس لا یعلمون
خدایا پس این وعده حق کجاست یا ذونتقام یا اعدل العادلین یا احکم الحاکمین مثل آب خوردن آدم می کشند و طرف را با زرنگی و ترفندهای شیطانی تکه پاره می کنند و ۳۰ سال است که راست راست راه می روند و کرونا که چه عرض کنم یه سرماخوردگی ساده هم نمی گیرند نمیدانم بخدا گاهی اوقات شک می کنم

یک رهگذر
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
بهمن ۳۰, ۱۴۰۱ ۰۰:۱۶

سید جان این را قبول دارم که بلا درجات عالیه برای مومن است اما برای اهل بیت علیه السلام نیز دل ماخون است زهرا سلام الله علیها پیراهن خونین امام حسین را در دست می گیرد و ناله به آسمان بلند می کند و نیز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تشریف می آوردند و انتقام ازآن ۲ نفر ملعون و قاتلان تمام چهارده معصوم و امامزادگان واجب التعظیم را خواهند گرفت آل عمران آیه ۴ : خداوند شکست ناپذیر و کیفر دهنده ستمکاران است البته می دانم اگر خدا کیفر دهد احدی بر روی زمین نخواهند ماند زیرا اکثرهم فاسقون – لا یشکرون – لا یعلمون – لا یعقون و قلیلی عن عبادی الشکور اما خدا وعده داده است و وعده او حق است – تشکر و سپاس سلامت و تندرست باشید
انتقام از ظالمان (قرآن) – ویکی فقه (wikifeqh.ir)

نیما
پاسخ به  یک رهگذر
دی ۱۷, ۱۴۰۲ ۰۱:۱۰

کارما کارهاش برمیگرده به زندگی خودش
ولی خر چه داند شکلاتی
بعضی از درجه خر هم رد کردند و هرچقدر هم گرفتار میشوند باز متوجه نمیشوند
یعنی میداند که این گرفتاری نتیجه همان ظلم هست اما باز….

سحر
مرداد ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۷

چرا پس در زندگی ما این چیزا رخ نمیده؟! ظالمی هست خونه ما که روز رو واسه همه تیره و تار کرده، جز خدا هم یاوری نداریم در برابرش، چرا پس خدا جوابشو نمیده بعد سی چهل سال و همچنان داره ظلم می کنه و روز به روز هم سالم تر از دیروز میشه؟!

علی
تیر ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۸:۳۶

با سپاس و تشکر فراوان از مجموعه زحمات ارزشمند شما و نیز انعکاس این حدیث نورانی.

11
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x