Take a fresh look at your lifestyle.

آیت الله حسنی یکی دیگر از اسوه های حق گویی و حق جویی

0 1,012

طرفداری از حق ولو اینکه به ضرر خود انسان و عزیزانش باشد ایمان و اراده بسیار قوی می‌خواهد که از هر کسی این کار ساخته نیست. امام صادق علیه السلام در این باره می‌فرمایند:

نشانه ایمان حقیقی آن است که حق را، گرچه به زیانت باشد، بر باطل، اگر چه به نفعت باشد، ترجیح دهى‏.

إنّ مِن حقیقهِ الإیمانِ أنْ تُؤْثِرَ الحقَّ و إنْ ضَرَّکَ على الباطِلِ و إنْ نَفعَکَ.

الخصال: ۵۳/ ۷۰.

آیت الله حسنی حفظه الله امام جمعه سابق ارومیه یکی از قهرمانان عمل به این فرمایش امام صادق علیه السلام است و از این جهت در آزمون الهی پیروز شدند و بین حق و عزیزش حق را انتخاب کرد که به اعدام فرزندش رشید حسنی منجر شد. ایشان در کتاب خاطراتش درباره فرزند بزرگش رشید که به گروههای منحرف ملحق شده بود می‌نویسد: ” جایش را شناسایى کردیم. در کمیته انقلاب تهران با آیت‌الله مهدوى‌کنى تماس گرفتم و گفتم: یک موردى هست، چند نفر مسلح بفرستد. نگفتم پسرم است….. گفتم اگر مقاومت یا فرار کند، بزنید، نگذارید فرار کند و اگر هم تسلیم شد، دستگیر کنید و به کمیته تحویل بدهید. آن‌ها رفتند و او را دستگیر کردند.”

او ادامه می‌دهد: “رشید را بعد براى بازجویى و محاکمه به تبریز انتقال دادند. او چون محل فعالیت‌هایش آذربایجان بود در این شهر محاکمه و به اعدام محکوم شد و بلافاصله حکم اجرا گردید…»

آیت الله حسنی می‌نویسد: «من در مورد انقلاب با هیچ شخصى ولو پسرم باشد، شوخى ندارم و با هیچ احدى در این مورد عقد اخوتى هم نبسته‌ام. هنوز هم اگر یکى از فرزندانم بر ضدانقلاب و رهبرى خداى ناکرده فعالیت کند، همان کارى را خواهم کرد که با رشید کردم.”

منبع: کتاب خاطرات آیت الله حسنی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=18788

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x