Take a fresh look at your lifestyle.

معنی دیوث چیست؟ دیوث کیست؟

449 552,066

گاهى غیرت مرد به جائى مى رسد که حتى براى حفظ ناموس خود غیرت خروس را هم ندارد و خوک صفت همسر خود را براى دیگران مى برد که چنین فردى گناهش بیشتر از واسطه هاست . این فرد در روایات به عنوان دیوث معرفى شده است !

در لغتنامه دهخدا آمده است:

دیوث به مردی گفته می‌شود که همسرش زنای محصنه کند او در این باره غیرت و حسادتی نداشته باشد. دیوث همچنین به معنی کسی که زن خود را برای رابطه جنسی به دیگران دهد. این کلمه در اصل متعلق به زبان سریانی است که از آن طریق به عربی و سایر زبان‌ها وارد شده است.

در فقه دیاثت به عمل این فرد گفته می‌شود .http://www.wikifeqh.ir/

رسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله‏ لمّا سُئلَ عنِ الدَّیُّوثِ: الذی تَزنِی امرَأتُهُ و هُو یَعلَمُ بها.
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله‏ در پاسخ به این پرسش که: دیّوث کیست؟ فرمود: مردى که زنش زنا دهد و او خبر داشته باشد. (میزان الحکمه، ج‏۸، ص: ۶۱۲ ، حدیث: ۱۵۶۸۲.)
رسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله: إنَّ الجَنَّهَ لَتُوجَدُ ریحُها مِن مَسیرَهِ خَمسِمائهِ عامٍ، و لا یَجِدُها عاقٌّ و لا دَیُّوثٌ. قیلَ: یا رسولَ اللّهِ، و ما الدَّیُّوثُ؟قالَ: الذی تَزنِی امرأتُهُ و هُو یَعلَمُ بها.
بوى بهشت از فاصله پانصد سال راه به مشام مى‏ رسد، اما فرزند نا خلف و شخص دیّوث آن را استشمام نمى کنند.
عرض شد: اى پیامبر خدا! دیّوث کیست؟فرمود: مردى که زنش زنا دهد و او از آن مطلع باشد. 
(میزان الحکمه، ج‏۸، ص: ۶۱۳، حدیث: ۱۵۶۸۳.)
الإمامُ الصّادقُ علیه السلام: إذا اغِیرَ الرجُلُ فی أهلِهِ أو بَعضِ مَناکِحِهِ مِن مَملوکِهِ فلم یَغَرْ و لم یُغَیِّرْ، بَعَثَ اللّهُ إلَیهِ طائرا یقالُ لَهُ: القَفَندَرُ حتّى یَسقُطَ على عارِضَهِ بابِهِ، ثُمّ یُمهِلَهُ أربَعینَ یوما ثُمّ یَهتِفَ بهِ: إنّ اللّهَ غَیورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیورٍ … ثُمّ یَطیرُ عَنهُ فَیَنزِعَ اللّهُ بعدَ ذلکَ مِنهُ رُوحَ الإیمانِ، و تُسَمِّیَهُ المَلائکهُ: الدَّیُّوثَ.
هرگاه با زنِ یک مرد یا یکى از کنیزان او عملى ننگ‎‏آور صورت گیرد و او به غیرت نیاید و وضع را تغییر ندهد، خداوند پرنده‏اى به نام قَفَنْدَر به سوى آن مرد بفرستد که بر روى چارچوب در خانه او مى‏نشیند و آن گاه چهل روز مهلتش مى‏ دهد. سپس بانگ سر مى‏ دهد: همانا خدا غیرتمند است و هر غیرتمندى را دوست مى‏ دارد … آن گاه پرواز مى‏ کند و مى‏ رود و از آن به بعد خداوند روح ایمان را از آن مرد بر مى‏ کَنَد و فرشتگان نام دیّوث بر او مى‏ نهند. (میزان الحکمه، ج‏۸، ص: ۶۱۳، حدیث: ۱۵۶۸۴.)
 
توسعه در معنای دیوث
با توجه به توسعه معنی زنا به زنای اعضا در برخی از روایات، معنی دیوث را هم می توان به موارد بیشتری توسعه داد! همانطور که در برخی از روایات هم همین اتفاق افتاده است:

پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:

أیُّما رَجُلٍ رَضِیَ بِتَزَیُّنِ امرَأَتِهِ وتَخرُجُ مِن بابِ دارِها، فَهُو دَیّوثٌ، ولا یَأثَمُ مَن یُسَمّیهِ دَیّوثا. وَالمَرأَهُ إذا خَرَجَت مِن بابِ دارِها مُتَزَیِّنَهً مُتَعَطِّرَهً وَالزَّوجُ بِذاکَ راضٍ، بُنِیَ لِزَوجِها بِکُلِّ قَدَمٍ بَیتٌ فِی النّارِ.

هر مردی که زنش آرایش کند و از منزل خارج شود دیوث است و هرکس او را دیوث بنامد گناهکار نیست. و هر زنی که‏ زینت کرده و خوشبو از منزل خارج شود وشوهرش بدان امر راضی باشدخدا در مقابل هر قدمی که برمیدارد برای شوهرش خانه‏ای دردوزخ بناخواهد کرد. (جامع الأخبار(للشعیری)، ص:۱۵۸ )

ارتباط دیوث با پومپه دیوس «سردار ایرانی»

همانطور که از اظهارات برخی از مراجعه کنندگان محترم پیداست، شایعه ای وجود دارد به این شرح :

اعراب ﺑﻪ ﻣﺎ ﺁﻣﻮﺧﺘﻦ ﮐﻪ ﺩﯾﻮﺙ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ “ﻣﺮﺩ ﺑﯽ ﻏﯿﺮﺕ ” ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﻭاﻗﻌا ﺩﯾﻮﺙ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﯽ ﻏﯿﺮﺕ؟؟؟
ﺍﺻﻶ‌ ﻣﯿﺪﻭﻧﯿﺪ ﺩﯾﻮﺙ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﺯﺑﺎﻥ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺷﺪﻩ؟؟؟
ﺍﺻﻶ‌ ﻣﯿﺪﻭﻧﯿﺪ ﺩﯾﻮﺙ ﮐﯽ ﺑﻮﺩﻩ؟؟؟
دیوث ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﻋﺮﺏ ﻫﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﻭﺍﮊﮔﺎﻥ ﻟﻐﺖ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺁﻣﻮﺧﺘﻦ ﮐﻪ ﺍﺯ آﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻓﺤﺸﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﻨﯽ “ﻣﺮﺩ ﺑﯽ ﻏﯿﺮﺕ ” است، ﯾﺎﺩ ﮐﻨﯿﻢ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺩیوث ﻧﺎﻡ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﺎﻥ ﺑﺎ ﻏﯿﺮﺕ ﺑﺰﺭﮒ ﺳﺎﺳﺎﻧﯽ بوﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ جنگ هاﯼ ﭘﯿﺎﭘﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﻋﺮﺍﺏ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﮔﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﺎﺭ ﻫﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﮑﺴﺖ ﺩﺍﺩ.
ﻟﻄﻔﺂ ﺑﻪ ﺍﺷﺘﺮﺍﮎ ﺑﮕﺬﺍﺭید!!!

برای یافتن واقعیت این داستان کافی است نگاهی به لغت نامه دهخدا بیندازید.

توطئه ای در کار نبوده است. ناسزای “دیوث” ریشه ای عبری یا سریانی دارد.

اما “پومپه دیوس” از سرکردگان پارتی در زمان ارد اول پادشاه اشکانی (و نه ساسانی) بوده است که اصلا عمرش کفاف شرکت در جنگ با اعراب را نمی داده است و به احتمال زیاد حتی روح اعرابی که در آن زمان به ایران حمله کردند از وجود او بی خبر بوده است! چه برسد به اینکه چنین انتقامی بخواهند بگیرند.

مطالب مرتبط:

اگر این مرد را دیوث بنامی گناهی مرتکب نشده‌ای!

دیوث کیست؟ (تیتر جنجالی نشریه یالثارات)

۴ ۷ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=19

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
449 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
دی ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۱

خخخخخخخ دمتون گرم حسابی خندیدم ما داریم میزنیم سر و کله هم که دیوث. کیه عرب بده ما خوبیم و. ……. یعنی خیلیا هنوز یاد نگرفتن دین هرکس برای خودش مقدسه و باید بهش احترام گذاشت

ایمان
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

اعراب ﺑﻪ ﻣﺎ ﺁﻣﻮﺧﺘﻦ ﮐﻪ ﺩﯾﻮﺙ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ “ﻣﺮﺩ ﺑﯽ ﻏﯿﺮﺕ ” ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﻭاﻗﻌا ﺩﯾﻮﺙ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﯽ ﻏﯿﺮﺕ؟؟؟ 
ﺍﺻﻶ‌ ﻣﯿﺪﻭﻧﯿﺪ ﺩﯾﻮﺙ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﺯﺑﺎﻥ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺷﺪﻩ؟؟؟ 
ﺍﺻﻶ‌ ﻣﯿﺪﻭﻧﯿﺪ ﺩﯾﻮﺙ ﮐﯽ ﺑﻮﺩﻩ؟؟؟ 
دیوث ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﻋﺮﺏ ﻫﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﻭﺍﮊﮔﺎﻥ ﻟﻐﺖ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺁﻣﻮﺧﺘﻦ ﮐﻪ ﺍﺯ آﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻓﺤﺸﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﻨﯽ “ﻣﺮﺩ ﺑﯽ ﻏﯿﺮﺕ ” است، ﯾﺎﺩ ﮐﻨﯿﻢ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺩیوث ﻧﺎﻡ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﺎﻥ ﺑﺎ ﻏﯿﺮﺕ ﺑﺰﺭﮒ ﺳﺎﺳﺎﻧﯽ بوﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ جنگ هاﯼ ﭘﯿﺎﭘﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﻋﺮﺍﺏ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﮔﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﺎﺭ ﻫﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﮑﺴﺖ ﺩﺍﺩ. 
ﻟﻄﻔﺂ ﺑﻪ ﺍﺷﺘﺮﺍﮎ ﺑﮕﺬﺍﺭید!!!

مدیر سایت
پاسخ به  ایمان
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

اینا همش دروغه !!
البته شاید اون فرمونده شجاع که نتونست بالاخره ایران بزرگو نجات بده دیوث بوده!!!؟؟؟
برادر اینا همش دروغ و توطئه برای تقابل بین ایذان و اسلام است!!

ویz
پاسخ به  مدیر سایت
تیر ۸, ۱۳۹۶ ۱۵:۰۶

برات متاسفم احمق

جواد
پاسخ به  ایمان
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۶ ۱۴:۰۱

سلام . لطفا چرت و پرت تحویل مردم ندید . کلمه …….. در زبان اسپانیولی بمعنی خیاطی هستش حالا بازم باید جفنگیات توی بیسواد رو مردم بشنوند ؟؟؟ چه ربطی به عرب و عجم و دین و اینجور مسایل داره . ممکنه لفظی در زبانی مقدس و حاوی معانی پاکی باشه اما تصادفا ( یک در میلیون ) در زبان مردم یک سرزمینی , همان لفظ دارای یک معنی نامناسب و بدور از استعمال عرف باشه .
بشما تذکر می دم چیزیکه شما ازش فرار میکنی باسم دین در پوشش عرب و عربها و غیره … مهملاتی هستش که به هیچ کدومشون نه فکر کردی نه تحقیق کردی مثل همین چرت و پرتایی که فرستادی . نه فهمیدی دین یعنی چی نه پیامبر و نه کتاب .
بابت تمام مسایلی که پخش میکنی و جنجال میکنی و گمراه میکنی باید پاسخگو باشی

امیر
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سردار ایرانی دیوس زمان اشکانیان بوده وفکر کنم دویست سال قبل از حمله اعراب به ایران زندگی میکرده.

مدیر سایت
پاسخ به  امیر
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

دیوس ایرانی هیچ ربطی به دیوث بی غیرت ندارت!

مهران
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سردار ایرانی دیوس با سین است و دیوث مرد بی غیرت با ث سه نقطه

زهرا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام من در فرهنگ لغت دهخدا جستجو کردم همان معنی بی غیرت داشت

مدیر سایت
پاسخ به  زهرا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام
ربط دادن معنی دیوث به سردار ایرانی فقط حربه است برای فتنه انگیزی، تفرقه و ایجاد تنفر از اعراب!

ژیلا
پاسخ به  مدیر سایت
اسفند ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۹:۲۱

باید از اعراب خوشمون بیاد؟؟؟
خب عرب دشمن ما بوده هست و خواهد بود…

عباس ص
پاسخ به  ژیلا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۵ ۰۸:۰۴

سلام تمامی اماما عرب بودن خدا بهترین ادماشو از بهترین قوم گلچین کرد

رضوان خان
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

طبق فرمایش رسول اکرم ص دیوث یعنی کسی که محرمش را به حرام می اندازد و جلوگیری نمیکند. اون دیوس که فرمانده لشکر پارت بوده نه ساسانی .بلکه در جنگ با اعراب هم حضور نداشته .پس کلمه دیوث یک واژه سریانی و عبری است که به معنای بی غیرت را میدهد

رنجبر
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام چرا ما ایرانیا که از نسل کوروش کبیر هستیم در تقویم ما ایرانی ها جایی نداره؟ ؟؟ مگر کوروش کارهای انسان دوستانه ای نکرد پس چرا حرفی از اون نمیزنن؟؟؟؟

مدیر سایت
پاسخ به  رنجبر
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام 

اولا همه ایرانی ها از نسل کوروش نیستند 
علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام دوستان اول توجه داشته باشند که اون فرمانده اسمش دیوس بوده نه دیوث
دوم هم هیلتر چه ربطی به کوروش داره
لطفا در ایراد نظر وجواب به نظرها احساسی عمل نکنید و واقعیات رو بیان کنید که باعث یاد گیری باشه
ممنون

سگ امام زمان عج الله تعالی شریف
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

دیوث یعنی چه؟؟؟؟؟
آیا دیوث فحش است؟
در کتاب معراج السعاده
روایتی از معصوم نقل کرده است که:
اگر مردی ناموس خود را بدون پوشش مناسب در منظر دید نامحرمان بیاورد خداوند ملکی را مامور میکند که بالای سر او دایما بگوید : دیوث دیوث دیوث

رسول خدا فرمود:
سه گروه داخل آتش هستتد و ملعون
گروه اول دیوث است
پرسیدند دیوث کیست؟
فرمود : مردی که نسبت به عفت و پوشش ناموس خود بی تفاوت است و مردی که اجازه دهد ناموس خود در لباس و حرکات و دیگر امور شبیه مردان شود
میزان الحکمه جلد ۲ ص ۱۰۲

امام صادق فرمود: بهشت بر دیوث حرام است
دیوث کسی است که نسبت به زن و دختر و خواهرش بی تفاوت است
اصول کافی جلد ۵ ص ۵۳۷

رسول خدا صلوات الله علیه و آله فرمود:
هر مردی که زنش خود را آرایش کند و با آن حالت از منزل خارج شود دیوث است و اگر کسی او را دیوث خطاب کند گناهی نکرده است بحار الانوار جلد ۳ صفحه ۲۴۹
پس این یعنی چه؟نظر در جی میل متشکرم.

مدیر سایت
پاسخ به  سگ امام زمان عج الله تعالی شریف
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام بر برادر و یا خواهر محترم
نوشته هاتون خوب و مورد تایید اما خدا و امام زمان عج و هیچ امام و پیغمبری به سگ احتیاج ندارند!!! آنها انسان می خواهند نه حیوان.
ممنون می شویم برای بیان نهایت ارادتتان به الله و معصومین علیهم السلام از الغاب محترمانه تری مثل نوکر یا غلام استفاده کنید که مورد سرزنش و سوء استفاده دشمنان هم واقع نشویم.
به قول یکی از مخاطبین محترم «خداوند خیلی روی انسانها غیرت داره خیلی انسانها محترم هستن» و نباید الغابی مثل
سگ به خودشون اختصاص بدن!
وَلا تَنابَزُوا بِالألْقابِ  آیه ۱۱  الحجرات
یکدیگر را با نامهای زشت خطاب نکنید

یا حق

پوریا
پاسخ به  مدیر سایت
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۲

با سلام یه جورایی همه دیثون دیگه الان کی ارایش نمیکه کی عطر و ادکلن اسپری نمیزنه یه چیزایی میگین رو سر خر چمن سبز میشه.
این یعنی چی (سگ امام زمان) امام زمان سگ نمیخواد ادم درست میخواد هیچ نسانی خودشو سگ خطاب نمیکند در برابر انسانی دگر

Kurosh hedari
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

شنیدم قراره ایرانو اسم جدید بزارن روش بزارنش الایران چون تقریبا همه عرب شدن رفت

مدیر سایت
پاسخ به  Kurosh hedari
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

!!!
غزل جون
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

واااااااااااااااااااااااااا

اولیویا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

اوفففففف.خدایا.کلا ایرانی ها عرب شدن

علیرضا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

از نظر من واقعا ملت ایرانو تبدیل کردین به عرب
هرچی امپراطوران قبل از اسلام سمت این عربا نرفتن اخر این اعراب کار خودشونو کردن
شما نگا کنید رو پرچم ایران به عربی نوشتار شده چرا فارسی ننوشتند؟ خب این یعنی عرب شدیم
اسم تمام ایرانی ها شده عربی اسمای ایرانی دیگه دارن منقرض میشن
و….

مدیر سایت
پاسخ به  علیرضا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

نظرتون محترمه ولی درست نیست
چون ملت ایران خودشون انتخاب کردن نه اینکه کسی به زور بهشون تحمیل کنه!

موسی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

اخه بی سواداااااا اون فرمانده یا به قول شما سردار دیوس بااین س نوشته میشه اما این دیوث با این ث خیلی اختلاف داره برید تحقیق بشتری بکنیدالبته قبلش سوادتون رو بیشتر کنید

بنده خدا
پاسخ به  موسی
بهمن ۵, ۱۳۹۶ ۰۴:۳۹

رسم الخط زبان پارسی در زمان قبل از اسلام خط میخی بوده
الفبای عربی بعد ها مورد استفاده قرار گرفت
پس نباید این دو کلمه ی هم آوا را از نظر حروفی که در اون ها به کار رفته بررسی کرد
همین که در لغت نامه دهخدا این طور گفته شده کفایت میکنه دیگه لازم نیست دلایل عجیب و غریب درست کنید

ناشناس
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

این چیز ها به معنی دیوث نیست
دیوث نام سردار ایرانی بوده که سربازان اعراب را به هلاکت رسانده است

مدیر سایت
پاسخ به  ناشناس
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سردار ایرانی نامش دیوث باشد یا دیوس فرقی نمی کند
منظور ما از دیوث همان معنی است که بیان کردیم.
شاید این کلمه مثل شیر باشد
شیر آب
شیر خوردنی
شیر درنده

ن
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

توکه راست میگی یکم محترمانه تر حرف بزن انتقاد پذیر باش

مدیر سایت
پاسخ به  ن
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

کجا بی احترامی کردیم!!؟؟؟؟

ادریس
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

چطور اسم خارجی خوبه اسم عربی بده؟ زبان انگلیسی خوبه عربی بده؟ آدم هر چقدر با فرهنگ خودش چه قبل از اسلام چه بعدش آشنا بشه خوبه. ما در ایران عرب هم داریم و در بعضی نقاط عرب زبان داریم. مثل کرد و لر بلوچ و ترک و…. و آذری و فارس. ما ملت چند فرهنگی هستیم. شیعه و سنی م مسیحی و… هم داریم. هر چی که فرهنگ ما رو غنی تر کنه خوبه به نظرم.

واقعگرا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

دست ازاین چرندیات برداریدخارجیها فضاراتسخیرکردندمادنبال چی هستیم

مدیر سایت
پاسخ به  واقعگرا
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

به روی چشم
اما همه واقعیات در فضا نیست!!

ایرانی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

هر چ بدبختی داریم از اعرابه

مدیر سایت
پاسخ به  ایرانی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

شما اشتباه میکنید
هر بدبختی که داریم از خودمان است.

علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

مشکل ما ایرانیان این هست که هممون
عرب زده شدیم

مدیر سایت
پاسخ به  علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

مشکل غرب زدگیه نه عرب زدگی!!!
چون عربها چیزی ندارند!!
اگر منظورتان اسلام زدگی است که نوعی کفر است!!!

Fmoghadam584@gmil.com
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

برید برسید به بدبختیتون اینها همه سیاسته
دعوا سر لحاف ملا نصردین میکنید
ایران و ایرانی دگه تموم شد

مسیح
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

هر آنچه اظهار داشتید درست است
شوربختانه بی سواد در کشور ما کم نیست
بله پمپه دیوس سردار اشکانی بوده و هیچ ربطی به دیوث سامی ندارد
خطاب به آنان که این اظهارات را رد کردند و تاکید دارند بدبختی ما از اعراب است: بروید مطالعه کنید. تاریخ را بخوانید و جهان را بگردید.
اعراب نامتمدن جنوبی عددی نبودند که بتوانند نا را تحقیر کنند.

مدیر سایت
پاسخ به  مسیح
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

بالفرض هم که دیوس سردار ساسانی بود اما از رستم که دلیرتر نبود
پس چرا اعراب بجای استفاده از دیوث برای کلمه بی غیرت ناموس فروش از کلمه رستم استفاده نمی کنند!!!
متاسفم از ساده لوحی مدعیان فرهنگ و تمدن!!!!

کیان
پاسخ به  مدیر سایت
آبان ۳, ۱۳۹۶ ۰۲:۲۴

دیگه کم زر بزن،برو ظرفاتو بشور خائن وطن فروش،مدیریت چندتا گوسفندم بهت بدن ظلم شده در حق گوسفندا چه برسه مدیریت سایت،مردم ایران انتخاب نکردن به زور شمشیر تحمیل شد بهشون،اگه زیادم ادعا داری یه قرار بزار تا بحث کنیم با سند معتبر،اما کم اوردی بهمون نگی کافر یا نامسلمون،

مسیح
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

هر آنچه اظهار داشتید درست است
شوربختانه بی سواد در کشور ما کم نیست
بله پمپه دیوس سردار اشکانی بوده و هیچ ربطی به دیوث سامی ندارد
خطاب به آنان که این اظهارات را رد کردند و تاکید دارند بدبختی ما از اعراب است: بروید مطالعه کنید. تاریخ را بخوانید و جهان را بگردید.
اعراب نامتمدن جنوبی عددی نبودند که بتوانند نا را تحقیر کنند.

حامد شورکی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

دیدم که مدیر این سایت میگن چرا از رستم استفاده نکردن:))
سواد در حد لیگ جهانی والیبال
اخه اخوند بی سواد تو نمیدانی رستم افسانه است ؟:|
:)))))))))))))
مملکت دست چ بی سواددهایی افتاده

مدیر سایت
پاسخ به  حامد شورکی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

من هم تحت تاثیر ادب و سواد بالای شما قرار گرفتم
لطفا به این لینک سر بزنید
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%85_%D9%81%D8%B1%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D8%AF

پرفسور دروید
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

اولا سلام چون کسی بین این کامنتا سلامی نداده ./به جز ۳ نفر/
دوما درسته ما دیوت زیاد داریم یکی سردار رومی / سومری/اشکانی بوده و زیاد ولی این تعبیر شما هم درسته که گفتین ولی من نمیدونم این اقا ایمان ما چرا مطالعه نکرده حرف حقیقتو نمیزنه

خطاب به اقا ایمان":اقا جون ببین دیوث ایرانی نتونسته دفاع کنه بی ناموسه ؟؟؟؟؟؟؟/// یعنی جد ما اینجوری بوده داداش؟

بفرما لغت نامه دهخدا رو زیرو زبر کردم ولی این معنیو ازش نگرفتم حاشیه نسازین

پیروز و موفق باشین در پناه حق ممنون بابت اطلاعاتتون

مدیر سایت
پاسخ به  پرفسور دروید
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
موفق و پیروز باشید
قبل از اینکه این پستو بذارم اسلا خیال نمی کردم اینقدر گل کنه!!!؟؟
یعنی واقعا چه فرقی داره که سردار ایرانی اسمش دیوث بوده یا نبوده!!؟؟؟ هر چی بوده فعلا ما معنی بی غیرت و بی ناموسو از دیوث اراده می کنیم!!!
مشکل اینجاست که برخی جریانهای سیاسی در حال پرورش و رشد دادن احساسات ناسیونالیستی و ایرانی گرایی ضد عربی هستند!!!! تا اینکه غیر مستقیم اسلام رو زیر سوال ببرن!
غافل از اینکه اگر اسلام بد بود اجداد ما (البته اجداد شما چون جد من حضرت سید الشهداء امام حسین علیه السلامه، یعنی سید، سرور، سلطان و آقای هر عرب و غیر عرب) اسلام رو نمی پذیرفتند و شیعه نمی شدند.
البته وحشیگری برخی اعراب جای خود داره که مثل همین داعشی های خونخوار به اسم اسلام به جان مردم ایران و غیر ایران افتادند و خیلی ها رو به قتل رساندند که البته این هیچ ربطی به اسلام نداره، چون اینها واقعا مسلمان نیستند و نبودند .
موفق و پیروز باشید
در پناه حق

جواد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

با سلام
من به عنوان یک مسلمان شیعه واقعا از این نظرات متاسف شدم.
ما ایرانی ها چرا نگاه تک سویه و یک طرفه داریم و یک طرفه به قاضی می رویم.
مدیر سایت به درستی مطالب را انتخاب کرده است و در اختیار ما قرار داده است ،
این در حالی است که هرکسی که این را می بیند ، لا جرم باید جبهه بگیرد؟
نه خیر – چرا باید ما ایرانی ها این گونه باشیم؟
به عقل خود رجوع کنیم
عقل می گوید که این فحش (دیوث) یک غلط مصطلح است که دربین مردم به خصوص جوانان رایج شده است
بنده ی خدا مدیر سایت برای آگاه کردن ما چرا باید فحش بخورد؟ (بی سواد)
ما به جای این که خود را در وهله اول و در وهله ی دوم اطرافیان را اصلاح نماییم به مدیر سایت فحش می دهیم!
امیدوارم که همه ما برای ظهور آقا امام زمان (عج) دعا کنیم و همه برای ظهور هرچه زود تر آن حضرت قدمی برداریم
یعنی ابتدا خود را اصلاح نماییم و سپس به اصلاح جامعه بپردازیم. ان شاء الله

مدیر سایت
پاسخ به  جواد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم

میم
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
مدیر سایت
پاسخ به  میم
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام
۱. حق با شماست.
۲.حق با شماست
۳.حق با شماست
۴.حق با شماست
۵.حق با شماست البته این زمانیست که استفاده نکرده ای ولی اگر دو فرهنگ با هم طوری عجین شوند که درصد بالایی از کلمات یک فرهنگ از فرهنگ و زبان دیگری گرفته شود اینکار بسیار هزینه بر و احمقانه به نظر می رسد.
یک دوست ترکیه ای دارم که می گفت وقتی اشعار گذشتگان کشورم را می خواندم دقیقا متوجه نمی شدم چون به کلماتی می رسیدم بسیار ناماموس و غریب!! اما بعد از اینکه فارسی و کمی عربی را یاد گرفتم فهمیدم که چرا معانی اشعار را نمی فهمیدم چون حکومت لائیک، سکولار و ناسیونالیست ترکیه با تعصب و حماقت تمام، تمام کلمات عربی و فارسی را از لغت ترکها بیرون کرده بود.
با این وجود پویایی فرهنگ در تعامل با سایر فرهنگهاست.
۶. در این مورد هم حق با شماست ام در صورتی که اول قرآن و کتب دینی خوب خوانده شود و بعد از تخصص سراغ این کتابها رفت.
۷. ممانعت از خواندن سایر کتب به عنوان کتب ضاله در همه ادیان و فرهنگها و مذاهب وجود دارد.
که البته ممنوعیت خواندن آنها برای افرادی که اهل تحقیق نیستند و در ابتدائیات دین خود هم جاهلند بسیار عاقلانه و دقیق است.

reza
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

درود بر شما

اقا این چیزا چه واقعی باشه یا نباشه مهم نیس …من نمیدونم چرا شما ها میخواین اعراب ملعونی که با اجداد ما مثه حیوان رفتار کردن و هیچی از انسانیت نمیدانستند ازشون دفاع میکنید
من آخر نفهمیدم قصد شما و امثال شما از دفاع کردن یه مشت نجس گجستک سوسمارخور چیه … به امید خدا یه روزی همه عرب رو میریزیم دور.
مدیر سایت
پاسخ به  reza
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

!!!؟؟؟
چون عقل در تن نباشد جان در عذاب است
خدا شفا بده انشالله!

...
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

خیلی مطلب عالی و تامل برانگیزی بود. با یقین به راه خیرتون ادامه بدید و از سرزنش سرزنش کنندگان نترسید که خدا با شماست.

علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام عرض خسته نباشید متن تون خیلی مفید بود این افرادی هم که از اعراب بدشون میاد باید منطقی نگاه کنند وقتی در زمان ساسانیان اعراب به ایران هجوم آوردند ما ایرانی ها بودیم که دین کامل اسلام رو پذیرفتیم اون ها به ما دین اسلام رو تحمیل نکردند. مدیر سایت به کارتون ادامه بدید که خدا با شماست، این افرادی که به اخوند ها فحاشی میکنند از روی حسادت یا کم عقلی یا جهل هست به دل نگیرید آن فحاش ها خود را بالا تر از آخوند ها میدانند و فکر میکنن عاقل ترند. این غرب زدگی هست که ما ها رو از دین اسلام منحرف کرده و عرب زدگی در ما ایرانی ها وجود ندارد. 
اگه در بازی کلش اف کلنز شخص فحاشی رو نصیحت به راه راست کنی آدم رو به تمسخر میگیرند یا میگن مثل آخوند ها حرف میزنی و بعد فحش های زیادی به آخوند ها میدهند.
ملت عجیبی داریم
انشاالله همه در راه راست باشیم یا اگر نیستیم قرار بگیریم، یه صلوات برای ظهور امام دوازدهم حضرت صاحب الزمان بفرستید
آقای مدیر سایت به راه خود ادامه بدید و از فحاشی فحاش های کم عقل دل گیر نشوید
اریایی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

من اسمم یوسفه یادم میاد کوچیک که یودم تو مسجد میدیدم که  در روز تولد  امام ها مثلا علی هر کس علی بود جایزه میدادن حسن یا اسم حسین  ومهدی  چیزی میدادن من هنوزم هم که۳۳سالم شده از اسمم متنفرم اینجوری اسم عربی رو رواج دادن قلب بچه ها خیلی راحت میشکنه  و اثرش تا سالها میمونه امید وارم درک کنین

محمد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

موضوع اصن اعراب نیستن.. این بحث ها دقیقا همون اهداف غرب هست.. و هدف اصلی معصومین هستن که با تخریب اعراب به تخریب شخصیت امام معصوم دست پیدا کنند.. وگرنه کسی با اعراب کاری نداره، نه ما و نه غرب.. همونطور که روایت از پیامبر صلی الله علیه و آله داریم که می فرمایند من عربم ولی اعراب از من نیستند..

با تفکر و تعقل بیشتر میشه به اهداف پشت پرده اینطور متن ها پی برد..
سیدمحمد
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

..حالا اینایی ک تعصب دیوث رو میکشن آیا حاضرید اسم بچه هاتونو دیوث بزارید.؟؟؟؟؟؟!!!!

کاظم
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

در جواب اون دوست که گفته بودن حدیثی از پیامبرص هست که میفرمایند من عربم ولی اعراب از من نیستند

پیامبر اسلام(ص):من عرب هستم و شیر عرب از من است / انا من العرب ولیث العرب منی

چندی است متاسفانه جریانی در بین ملی گرایان و منحرفین مسلمان نما و یا جاهلین رواج پیدا کرده است

که شدیدا بر روی عرب ستیزی تاکید میکنند که کاملا خلاف اسلام و قرآن و احادیث نبوی است. و با راهکارهای مختلف مثل جعل حدیث و تدلیس میخواهند برای این موضوع حجت شرعی هم پیدا کنند!

مثلا یک نمونه ، این حدیث نبوی است که پیامبر اسلام (ص) میفرماید:

انا من العرب ولیث العرب منی ، یعنی من از عرب هستم و شیر عرب (امام علی(ع) از من است.

در صورتی که این حدیث توسط منحرفین و دشمنان اسلام اینگونه ترجمه میشود:

من عرب هستم و عرب از من نیست.

در صورتی که لیس = نیست است ولی در این حدیث کلمه لیث به کار رفته است که به معنای شیر است.

( به طور خلاصه لیس = نیست و لیث = شیر است )

و حقیقت اسلام این است که هیچ نژاد و قومی بر دیگری برتری ندارد

مگر به تقوا و قرآن کریم صراحتا به این موضوع اشاره میکند:

« یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوباً و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم » (حجرات/۱۳)

ای مردم ، ما شما را از مرد و زن آفریدیم و در گروه‏ها و تیره‏های بزرگ و کوچک جای دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ همانا گرامی ترین شما نزد خدا، با تقوی ترین شما است

و احادیث نبوی بر پایه تفاسیر قرآنی به ما نشان میدهد ما باید عرب و زبان عربی را دوست بداریم ، چون این موضوع به اسلام واقعی و حقیقتی نزدیکتر است و زبان عربی ،زبان قرآن و منابع شرعی و دعاها و مناجات ماست و زبان اهل بهشت است و برترین زبان جهان است و پیامبر و اهل بیت و صحابه ایشان عرب بودند و اسلام برای اولین بار از طریق اعراب به ما رسیده است ، پس یک مسلمان عاقل و با شعور هرگز نژاد پرست و ملی گرا نیست و فقط از اسلام ناب که همان پیروی از قرآن و سنت معصوم است ، پیروی میکند.

در همین مورد پیامبر اسلام در یک حدیث با سند صحیح اینگونه میفرماید:

«ابن عباس» از پیامبر گرامى آورده است که فرمود: « احبّ العرب لثلاث: لانّى عربىّ، و القرآن عربّى، و کلام اهل الجنه عربّى »؛

من ( زبان ‏) عرب را به خاطر سه چیز دوست مى ‏دارم:

۱ – نخست بدان دلیل که خود از امّت عرب هستم،

۲ – و بدان جهت که کتاب پر شکوه خدا به زبان عربى فرود آمده است.

۳ – و دیگر به خاطر اینکه زبان بهشتیان عربى است و در بهشت پر طراوت و زیباى خدا به زبان عربى گفتگو مى‏ شود.

تفسیر مجمع البیان،ذیل آیه ۱ سوره یوسف.

عرب کش
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
مدیر سایت
پاسخ به  عرب کش
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

شرافت خیالی جناب عالی از ادب و نزاکتتان پیداست!
متاسفانه یا خوشبختانه بیشتر آنهایی که دم از ایران و ایرانی می زنند ادبیاتشان مانند شماست.

آریو
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

مسخره کردین خودتونو؟

اعراب همشون خونخوارو کثافتو پست فطرتن ، این دیگه به کل دنیا ثابت شده ، اگه رهبرم به من دستور بده پوست هر عربی رو که گیرم بیاد زنده زنده میکنم و در حالیکه داره از درد دور خودش میپیچه با پوستش شنل درست میکنم .
حالا اگه حرفی داری بزن
مدیر سایت
پاسخ به  آریو
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

با این وجود شما هم خونخوار و ک… هستید!

م ع
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

با سلام خدمت مدیر سایت محترم

من بنوبه خودم از زحمات شما جهت روشن شدن تفاوت این دو کلمه متشکرم

چون این متن رو در تلگرام منتشر کردم و بعد از دیدن سایت شما شخصا از همه اعضای گروه عذرخواهی کردم و توضیحات شما را برایشان گفتم

البته در زمان حال دولتمردان فرقی نمیکنه عرب و غیر عرب و آمریکائی و اروپایی سعی میکنن به اسم دین مردم رو بدوشن البته این هم بعلت جهل خود مردمه که آدم رو یاد این جمله میاندازه:

از عمروعاص پرسیدن چه چیزی از شمشیر علی قویتره گفت جهل مردم

با تشکر

مدیر سایت
پاسخ به  م ع
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام علیکم
ممنون از حضور گرمتان در گناه شاسی
حق با شماست

علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام

این آدم هایی که میگن عربا بد هستند فکر نمیکنند که در ایران هم عرب ایرانی هست و فکر و عقلشون به اینجا نمی‌رسد که فکر کنند عرب ها هم مثل بقیه خوب و بد دارند ، آخه به قول خودشون شرافت ایرانی کجاش توهین به بقیه هست؟؟ 

بعضی ها فکر میکنن که ما خوب و بد نداریم یا بی عیب هستیم این افراد کامل در اشتباه هستند و عیب شون برتر دیدن خودشونه ولی فکر نمیکنن که همه انسان ها با هم برابر هستند، 
و خطاب به اون فردی که گفت همه فتنه ها زیر سر شیعه و سنی هست بگم همه فتنه ها زیر سر غرب و مجلات اسلام هراسی هست و اشخاصی مثل ایشونه که با ساده لوحی تمام این حرف ها رو باور میکنند، 
مطالب خوبی بود ، به امید روزی که از شر این غرب و مجلات اسلام هراسی و ساده لوح ها خلاص شویم،
و سلام ، نامه تمام
شادی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

سلام من برای نظر تمام دوستان احترام قائلم خصوصا نظر مدیر سایت اما من فکر میکنم کلمه ی خود به خود برای مفهوم خاصی اختراع نشده این رو هر عقل سلیمی باید بپذیره تو شهر ما چهار راهی هست به نام چهار راه گلاب.  خب شما ممکنه بگین چه اسم زیبایی و احتمالا هم برداشت ذهنی شما این باشه که توش گلاب گیری انجام میشه.  شاید صد سال دیگه هم بگذره کلی تفسیر و حرف زیبا راجب چهار راه گلاب بگن.  اما این چهار راه در بین مردم به این نام مشهور شده گویا قدیم یه زن فتح سه اونجا سکونت داشته.  حالا اگه دهخدا دیگه ی هم هزار سال دیگه بیاد ممکنه گلاب رو با مفهوم دیگه ی تفسیر کنه.  قطعا همچین شخص دلاوری بوده که بخاطر دلاوری هاش نتونستم به خودش حمله کنن اومدن جور دیگه ی بهش ضربه زدن. سرداری با نام دیوس بوده که بخاطر ضربه زدن بهش اومدن زنش رو متهم به به ناموسی کردن و اینم چون اهمیتی نداده و علیه عربها جنگ رو ترک نکرده کم کم تاریخ رو تحلیف کردن.  و این هم بماند که انسانیت ربط به قومیت و تعصب کشیدن نداره هر قومی انسانهای شایسته دارد و درود بر پیامبر اسلام که بزرگ مرد تاریخ چون قومی رو از وحشیگری نجات داد و درود بر کورش کبیر که آمدنش بر کسی پوشیده نیست

مدیر سایت
پاسخ به  شادی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

سلام
بی ربط به هم ربط دادید ولی اهمیتی نداره!
مهم اینه که انسان جاهل و متعصبی نیستید.

Mohamadamin.z
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
مدیر سایت
پاسخ به  Mohamadamin.z
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

ماشالله به عفت کلام!!!!

ریحانه
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

اگه اینطورباشه خیلی بده

علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

چی اینطوری باشه خیلی بده؟؟؟

ساده لوحی بعضی افراد؟؟؟
علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

حالا خوبه اسمت محمد امینه به عربا فحش میدی آخه چرا متوجه نمیشی عرب ها هم خوب و بد دارن همشون تروریست و داعش نمیشن که، ما ایرانی ها هم خوب و بد داریم مثل اون موقع که خود ایرانی ها جاسوس های تحت سلطه غرب شدن یا همون عبد المالک ریگی، همه انسان ها خوب و بد دارن.

انشاالله روزی برسه از شر فکر های پست غرب و اسلام هراسی راحت شیم.
توحید صفوی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

ما یکتا پرست بودیم اعراب فقط بخاطر ثروتمون به حمله کردن همین الان به لطف ماست که لبنان فلسطین یمن عراقی روی نقشه وجود داره دورد خدا برمحمد مصطفی باد . دورد خدا بر ذوالقرنین مردی که تنها پیامبر و نبی خدا نبود چه خوب مثل کوروش کبیر باشیم اگه نمیتونیم مثل پیامبر و اهل بیت خدارو تسبیح و حمد بگوییم.

علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

این درست نیست که مثل کوروش باشیم اگه نمیتونیم مثل پیامبر و اهل بیت خدا رو تسبیح و حمد بگیم. درستش اینه که یا مثل کوروش باشیم یا مثل پیامبر اکرم و اهل بیت خدا رو تسبیح و حمد بگوییم

مدیر سایت
پاسخ به  علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

؟؟؟

محمد حسین
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

واقعا برا یه کسانی که به اعراب فحش میدن متاسفم عرب ها هم خوب و بد دانرند  همه یه اعراب که داعش نیستند خونشما ادمین شما که می گید کلمه یه دیوث را اعراب به ایران آوردن شمااون موقع به دنیا او مده بودید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سید
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
امید
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

اعراب نیز جاهل بودند و سوسمار و ملخ می خوردند و حالا ورژن جدید عرب وارد بازار شدکه ادرار شتر می خورند. نوش جانتان 

اسلام برای اعراب آمد تا با پنج وعده نماز فرصتی برای استراحت زنانشان باشد، چراکه بی وقفه سوار بوده و یکه تازی می کردند که در روایات مستند از آنها به اعراب الحشر یا ابوالحشر یاد می کنندمنبع(حشرالدعاوی: ۵۲۳). هنگامی که اسلام دست و پایشان را بست به قتل و تجاوز به دیگر کشورها روی آوردند. بنابراین خداوند از یاری آنها نا امید شد.
فرشتگان نیز در این ناکامی گریستند و قطرات اشکشان نوید دوزخ برای اعراب شد( ناکام الفرشته: ۲۳ ص ۴۱۵) 
مدیر سایت
پاسخ به  امید
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

پاسخ:

جاهلیت عرب و غیر عرب نداره و هر کسی ممکن است جاهل باشد. مثل کسانی که بر طبل تفرقه و فتنه می کوبند.و همچنین کسانی که به منابع مجهول و غیر معتبر اعتماد می کنند.

علی
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

من نمیدونم بعضی از ایرانی ها که میگن با فرهنگن چرا فحش میدن به عربا ، دلیل واقعیشون چیه؟

بعضی ها میگن عربا کثیفن ، اولا به ما چه دوما مگه ما بلا نسبت فضول عربا هستیم.
بعضی ها هم میگن همه عربا پست و بد هستن ، مگه همه عربا مثل همن؟ عبد المالک ریگی ایرانی بود و منافق و آدم کش شد الان کل ایرانی ها مثل اون هستن؟؟ پس اینطوری قضاوت نکنید.
بعضی ها میگن حال میده که از لحاظ مغزی و روحی و بدبختی و خانوادگی در وضعیت بدی قرار دارن و یه مشت اراذل اوباش هستن.
بعضی ها هم میگن این عربا دارن یمنی ها رو میکشن و ظلم میکنن بهشون، اولا دولتشون داره یمنی ها رو میکشه دوما ما مردم های عادی رو چه به سیاست سوما هر عربی مگه داره ظلم و ستم میکنه؟؟ مثلا اگه خدا نکرده دولت ایران به کسی ظلم کنه حتی مردم عادی هم دارن به مظلوم ظلم میکنن؟
طرف ایرانی مثلا با فرهنگ عربه میگه سلام علیکم هزاران فحش ناموسی و خانوادگی بهش میده بعد عربه به یه عرب دیگه میگه کیفک که نوعی احوال پرسیه که معنیش میشه چطوری؟ ایرانی مثلا با فرهنگ به عرب بدبخت میگه بی ذات و بی ناموس و بی خانواده و … 
والا من که متوجه نمیشم برای چی فحش میدن و چه کمبودی دارن و …
به امید خدا هر چی آدم مثل این هاست هدایت شن یا نابود بشن
مهسا جعفری
آذر ۹, -۶۲۲ ۰۰:۰۰

چند هفته پیش در بیانات یک مرد روحانی شنیدم  که گفتند:
حضرت امام علی علیه السّلام در طول مدت عمرشان، تنها یک بار فحش دادند آن هم به مرد بی غیرت بود که تکرار کردند: دیوث دیوث دیوث

انشاءالله *غیرت* که از نشانه های عشق و ادب است، در وجود مردان بدرخشد…

449
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x