Take a fresh look at your lifestyle.

خلایق هر چه لایق !

0 1,094

زنان بی حیا و خائن لایق مردان بی غیرت !!!

الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ ( سوره : النور آیه : ۲۶)

«زنان پلید (از نظر فساد اعتقاد و اخلاق و عمل) براى مردان پلید، و مردان پلید براى زنان پلیدند (به اقتضاى جاذبه ذاتى نارى همدیگر را مى‏ یابند) و زنان پاک (از فساد اعتقاد و اخلاق و عمل) براى مردان پاک، و مردان پاک براى زنان پاکند (طبق جاذبه فطرى نورى یکدیگر را مى ‏یابند)»

توضیح:

این آیه یک اصل کلّى را مطرح مى‏ کند و معنایش این نیست که اگر مردى یا زنى خوب بود حتماً همسرش نیز خوب و مشمول مغفرت و رزق کریم و اهل بهشت است. زیرا قرآن ملاک را ایمان و تقوا و عمل صالح مى‏ داند و لذا با اینکه حضرت نوح و لوط طیب بودند همسرانشان از خبیثات و دوزخى‏ اند.

کلمه‏ ى «طیب» به معناى دلپسند و مطلوب است و در قرآن در توصیف مال، ذرّیه، فرزند، کلام، شهر، همسر، غذا و رزق، باد، مسکن، فرشته، درخت و تحیّت آمده است و در مقابل آن کلمه‏ى «خبیث» است که آن هم براى مال، انسان، همسر، سخن، عمل و شجره به عنوان وصف مطرح شده است.

 

این آیه را چند نوع مى ‏توان معنا کرد:

الف: با توجّه به آیات قبل که درباره‏ تهمت به زنان پاکدامن و ماجراى افک بود و با توجّه به جمله: «مُبَرَّؤُنَ مِمَّا یَقُولُونَ»، معناى آیه آن است که کلمات خبیث مثل تهمت و افترا، شایسته افراد خبیث و سخنان پاک شایسته‏ ى افراد پاک است.

ب: ممکن است مراد آیه بیان یک حکم شرعى باشد که ازدواج پاکان با ناپاکان ممنوع است.

نظیر آیه اوّل سوره نور که مى‏فرمود: «الزَّانِی لا یَنْکِحُ إِلَّا زانِیَهً» مرد زناکار جز زن زناکار را به همسرى نگیرد، همان گونه که در روایتى امام باقر (علیه السلام) این معنا را تأیید مى‏کند.

ج: ممکن است مراد آیه همسویى فکرى، عقیدتى، اخلاقى و به اصطلاح هم‏شأن و هم‏کفو بودن در انتخاب همسر باشد. یعنى هر کس بطور طبیعى به سراغ همفکر خود مى ‏رود.

          ذرّه‏ اى که در همه ارض و سماست             جنس خود را همچو کاه و کهرباست‏

         ناریان مر ناریان را جاذبند             نوریان مر نوریان را طالبند

طبع افراد پلید آن است که به سراغ پلیدی‏ها مى‏ روند بر عکس افراد خوب که به سراغ خوبی‏ها مى ‏روند. «الْخَبِیثاتُ لِلْخَبِیثِینَ … الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبِینَ»
منبع: تفسیر نور
۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=202

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x