Take a fresh look at your lifestyle.

برای همه مریض‌ها یک نسخه نمی پیچیند!

0 271

با هر کس باید متناسب با فهمش سخن گفت

بسیاری از اوقات آمرین به معروف و نهی کنندگان از منکر از جمله مبلغان و مربیان دینی  بخاطر اینکه شناخت درستی از مخاطب ندارند یا بخاطر اینکه شناخت مخاطب برایشان مهم نیست و یا بخاطر اینکه به محتویات آماده خود وابسته هستند و نمی‌خواهند یا نمی‌توانند محتوای متناسب با مخاطب ارائه بدهند، از روشی واحد و مطالبی یکسان، برای انواع مخاطبان استفاده می‌کنند!! درحالی‌که دوای همه مریض‌ها یک دارو نیست و پزشک حاذق برای همه مریض‌ها یک نسخه نمی‌پیچد!!

از این رو با هر کس باید متناسب با فهمش سخن گفت، در این باره حضرت عیسی ابن مریم(علیه السلام) به بنی اسرائیل فرمود: «با جهّال با زبان حکمت و فلسفه سخن نگویید، که در این صورت به آنها ستم کرده اید.»

قَامَ عِیسَى بْنُ مَرْیَمَ علیه السلام خَطِیباً فِی بَنِی إِسْرَائِیلَ، فَقَالَ: یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ، لَاتُحَدِّتُوا الْجُهَّالَ بِالْحِکْمَهِ؛ فَتَظْلِمُوهَا. (الکافی (ط – دارالحدیث)، ج‏۱، ص: ۱۰۱.)

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=21816

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x