Take a fresh look at your lifestyle.

پاداش فرار از گناه جنسی در صورتی‌ که شرایط گناه مهیاست

6 8,473

عمل بزرگ پاداش بزرگی هم دارد و یکی از بزرگ‌ترین اعمال کنترل شهوت و گناه جنسی است. کنترل شهوت و گذشتن از گناه جنسی ازاین‌جهت بزرگ است که تقریباً نقطه‌ضعف همه مردان شهوت و نیروی جنسی آنان است[۱] و در صورت شعله‌ور شدن شهوت، کنترل عقل و رفتار خود را از کف بدهند، به همین دلیل است که در قرآن خداوند متعال می‌فرماید به زنا نزدیک نشوید[۲]، یعنی از مقدمات آن مثل قرار گرفتن در محیط فاسد، چشم‌چرانی، بی‌حجابی، ارتباط با نامحرم و…، هم دوری کنید.

برخی از روایات هم نیروی جنسی را دام شیطان معرفی کرده‌اند.[۳]

ازاین‌رو کنترل نیروی جنسی مخصوصاً وقتی‌که شرایط گناه مهیاست هنر می‌خواهد و اگر کسی بتواند چنین کند خداوند متعال پاداش بزرگی برای وی تدارک دیده است. حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله دراین‌باره می‌فرمایند:

«هر کس که فحشاء یا شهوت نامشروعی برایش فراهم شود ولی از ترس خدای متعال از آن دوری کند خداوند آتش را بر او حرام گرداند و او را از وحشت روز قیامت ایمنی بخشد.»

مَنْ عَرَضَتْ لَهُ فَاحِشَهٌ أَوْ شَهْوَهٌ فَاجْتَنَبَهَا مِنْ مَخَافَهِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَیهِ النَّارَ وَ آمَنَهُ مِنَ الْفَزَعِ الْأَکبَرِ.[۴]


[۱]. «رولف پوهل» روانشناس اجتماعی غربی: «ما باید دوباره بیشتر درباره میل جنسی مردانه تأمل کنیم، چون میل جنسی مردان آن‌ها را به وضعی بغرنج می‌کشاند…، نقطه‌ضعف مردان، میل جنسی‌شان است» به نقل جام نیوز http://www.jamnews.com/detail/News/928810

[۲]. «لا تَقْرَبُوا الزِّنَا» اسراء ۳۲. دراین‌باره حضرت مسیح علیه‌السلام می‌فرماید: «به زنی که به تو تعلق ندارد خیره نشو، زیرا تا زمانی که چشم خود را نگهداری هرگز مرتکب زنا نخواهی شد، اگر توانستی، حتی به لباس زن نامحرم نگاه نکنی چنین کن». مجموعه ورام، ج ۱، ص ۶۲.

[۳]. من لا یحضره الفقیه، ج ۴، ص ۳۷۶.

[۴]. من لا یحضره الفقیه، ج ۴، ص: ۱۴.

 

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=21986

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هانیه
خرداد ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۶

همین ؟ کاش بیشتر هوامونو داشت بخدا خیلی سخته خیلی سخته دارم میمیرم . چی میشد مثل بقیه میتونستم ازدواج کنم اه . هر چی ادم میاد سمتم خیلی عالین ولی فقط دنبال سکسن . خسته شدم چیکار کنم . ؟

فرزاد.
پاسخ به  هانیه
شهریور ۴, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۲

شاید شما ذهنت خراب و آلوده است؟
طرز صحبتت هم که خیلی بی ادبانه و بی شرمانه است خجالت نمیکشی این کلمات رو که قلم از نوشتنش شرم داره به این راحتی به زبون میاری؟
خب وقتی با چند قلم آرایش و بی حجابی و پوشش ناهنجار تابلو برای جلب توجه میای بیرون خب معلومه برات ایجاد مزاحمت خواهند داشت
این همه جوان لات و عرق خور معتاد و بی سر و پای بی ایمان کافر در خیابان ها ول هستند
شما بیرون میای از دستور و حکم خدا اطاعت داشته باش چادر بپوش و آرایش هم نکن چون زیبایی ات متعلق به شوهرت هستش
به قرآن قسم ببین این مزاحمت ها و تیکه انداختن ها به یک صدم خواهد رسید یا خیر
یک مروارید تا موقعی امنیت و آسایش داره که در صدف هستش از صدف که بیاد بیرون کلی براش جنگ و دعوا به راه خواهد افتاد و مروارید دیگه امنیت نداره

فرزاد
پاسخ به  هانیه
شهریور ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸

خیلیا هم هستن از من و شما هم خوشتیب تر ودر مورد زنان هم هستن کسایی که زیباتر و محل کارشون جوریه که همیشه در نعزض خطر هستن اما سمت گناه وحشتناک جنسی نمسرن خدا کمکون کنه از از مایشها خوب بیرون بیایم و پاداش عظیمم تن ندادن رو اون دنیا مستحق شیم امین

غلام
فروردین ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۵:۴۶

سلام من ترک ۴۰ روزه ی شهونتم را گذرانده بودم و در حرمام داشتم با التم بازی میکردم و بعد از دست برداشتن از بازی منی از بدنم خروج شد به خدا نا خواسته بود و ایا نگاه کردن به قرآن و ترک من را به آن مقام اولی می رساند؟

6
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x