Take a fresh look at your lifestyle.

توجه! هرکسی می‌تواند یک متجاوز باشد!

0 1,109

تصور عموم مردم از تجاوز این است که تجاوز جنسی زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد به‌طور ناگهانی توسط غریبه‌ای مورد حمله و سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرد، ولی برخلاف باور همگانی، تجاوز در خارج از خانه‌ها و از سوی غریبه‌ها بسیار کمتر اتفاق می‌افتد. بر اساس نتایج یک تحقیق بیش از دوسوم همه موارد مربوط به تجاوز در منزل شخصی رخ می‌دهد و در دوسوم موارد قربانی مهاجم را می‌شناسد.

تصور عموم مردم از متجاوز، مردان خشن و روانی است که در کوچه‌های تاریک و خلوت با چهره‌های عبوس و سبیل‌های درشت و چاقویی در دست کمین کرده‌اند ولی واقعیت این است که بسیاری از تجاوزها توسط مردان آشنا و حتی دوست و فامیل و بعضاً به‌ظاهر خوب انجام می‌شود.

بر اساس نتایج یک، تحقیق ۳۱ درصد تجاوزها در خانه‌های متجاوزان، ۲۷ درصد در خانه‌های قربانیان و ۱۰ درصد در خانه‌های مشترک قربانیان و متجاوزان اتفاق می‌افتند. علاوه بر خانه‌ها، ۷ درصد تجاوزها در مهمانی، ۷ درصد در وسایل نقلیه، ۴ درصد بیرون از خانه و ۲ درصد در بارها، روی می‌دهند.[۱]

نتایج تحقیقی دیگر نشان می‌دهد که ۹۳ درصد از کودکان قربانی تجاوز جنسی، توسط افرادی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند که آن‌ها را می‌شناسند. ۵۹ درصد از متجاوزان، از آشنایان قربانی و ۳۴ درصد از آن‌ها اعضای خانواده قربانی بوده‌اند.[۲]

لذا زنان و دختران حتی در برخورد با مردان نامحرم و حتی محارم خود حریم‌ها را حفظ کرده و مراقب رفتار و کردار خود باشند و جوانب احتیاط را رعایت کنند و از خوش‌بینی زیاد به مردان خودداری ورزند و همچنین والدین هم باید هوشیارتر بوده در معاشرت‌ها و رفت‌وآمدهای خود با آشنایان و حتی فامیل بیشتر مراقب فرزندان خود باشند فرزندان خود را تنها و بدون مراقبت رها نکنند بدین منظور توصیه می‌شود هرازگاهی در صفحات روزنامه‌ها یا سایت‌های خبری، بخش حوادث و موضوع تجاوز  مطالعه شود.


[۱]. ویکی‌پدیا.

[۲]. باشگاه خبرنگاران جوان، کد خبر:۵۶۶۹۶۴۰

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=27937

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x