Take a fresh look at your lifestyle.

آیا چادر مشکی و به‌طورکلی پوشش سیاه موجب افسردگی می‌شود؟

0 668

برخی از مخالفین حجاب با انگیزه‌های سیاسی و با توسل به پژوهش‌های ساختگی و به‌اصطلاح علمی، به حجاب و پوشش سیاه‌رنگ بانوان مسلمان هجوم آورده و آن را موجب افسردگی و بروز بیماری‌های روانی می‌دانند درحالی‌که این ادعا دروغی بیش نیست و هرگز رنگ‌ها موجب بیماری روانی نمی‌شوند؛ و به فرض اگر این ادعا صحت داشته باشد و پوشش مشکی موجب افسردگی شود، توصیه به استفاده از پوشش سیاه برای همیشه و در همه‌جا نیست تا موجب افسردگی شود، بلکه فقط به همان زمان حضور در برابر نامحرم محدود می‌شود و همچنین می‌توان بجای پوشش مشکی از رنگ‌های تیره غیر مشکی مثل سرمه‌ای، خاکستری، ماشی و قهوه‌ای سیر که اثر تحریکی در بیننده ندارد استفاده کرد.

دکتر فربد فدائی، روان‌پزشک و مدیر گروه روان‌پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی در مورد تأثیر استفاده از پوشش رنگ تیره بر سلامت روان می‌گوید:

«تاکنون هیچ بررسی‌ای در مورد اثر منفی روانی پوشیدن لباس تیره بر افراد، انجام نشده است. از نظر منطقی هم پوشیدن لباس تیره نمی‌تواند تأثیر مثبت یا منفی بر سلامت روان داشته باشد. (البته) مشاهده شده است که افراد افسرده، رنگ‌های تیره را ترجیح می‌دهند. اگر فردی از نظر وضعیت عاطفی در شرایط مطلوبی به سر برد و شاد باشد، رنگ‌های روشن را برای پوشش خود ترجیح می‌دهد… درعین‌حال استفاده از رنگ خاصی نمی‌تواند سبب بروز بیماری ازجمله بیماری‌های روانی شود»

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=30346

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x