Take a fresh look at your lifestyle.

گناه بی‌حجابی حق‌الله است یا حق‌الناس؟!

8 4,585

حق الناس یعنی:
با بی ححابی تو دل کسی زلزله ۱۰ ریشتری به پا کنی، ولی آوار برداریش بیفته گردن همسر بی گناهش!

متأسفانه امروزه برخی زنان به بدترین و محرک‌ترین شکل ممکن خود را در کوچه، خیابان، محل کار و تحصیل و فضای مجازی عرضه می‌دارند و در جامعه فساد ایجاد می‌کنند و معتقدند که بی‌حجابی آن‌ها به دیگران مربوط نیست، درحالی‌که خانم بی‌حجاب با عدم رعایت حجاب نه‌تنها به وظیفه شرعی و دستور الهی عمل نمی‌کند، بلکه با بی‌حجابی خود باعث آسیب و لطمه زدن به دیگران می‌شود، مانند اینکه:

۱. مرد پاک‌دامنی که دوست ندارد به این خانم نگاه کند، مجبور است سرش را پایین بیندازد و به خودش فشار می‌آورد و اذیت می‌شود و حقش پایمال می‌شود، زیرا می‌توانست راحت در خیابان و محل کار و … راه برود.

۲. جوان بی بندو بار نیز با دیدن خانم بی‌حجاب نیازش را مجانی برطرف می‌کند و ازدواجش عقب می‌افتد، درحالی‌که باید نیازش را با ازدواج تأمین کند نه با چشم‌چرانی.

۳. خانم‌ها نیز با بی‌حجابی خود متاعی که باید گران بفروشند را مفت در خیابان حراج می‌کنند و با این کار به خود و زنان دیگر ظلم می‌کنند.

۴. مردان متأهل نیز با دیدن این خانم‌های بی‌حجاب، وقتی به خانه می‌روند، شروع به بهانه‌گیری می‌کنند و زندگی‌ها به هم می‌ریزد.

 با بی‌حجابی موارد دیگری از حقوق انسانی پایمال می‌شود، لذا بی‌حجابی شخصی نیست و علاوه بر حق‌الله حق‌الناس هم می‌باشد.

حضرت امیرالمؤمنین امام علی (علیه‌السلام) درباره زنان این‌چنینی می‌فرمایند:

در آخرالزمان و نزدیک به قیامت که بدترین زمانه است، زنانی پدیدار می‌شوند که کشف حجاب کرده‌اند و برهنگی را پیشه خودساخته‌اند و به دنبال خودنمایی هستند، این‌گونه زنان از دین خارج هستند، در فتنه‌ها و بلاها داخل هستند، گرایش به شهوات دارند و با سرعت به دنبال لذت‌ها می‌روند، حرام‌های خدا را حلال می‌دانند و درنهایت در جهنم عذاب همیشگی خواهند داشت.[۱]

پس:

بی‌حجابی هم حق‌الناس و هم حق‌الله است.


[۱]. من لا یحضره الفقیه؛ ج ۳؛ ص ۳۹۰.

۲ ۱ رای
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=30424

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایا
مهر ۲۰, ۱۴۰۱ ۰۰:۵۱

خودتون متوجه نمیشید که این حرفها سالهاست خریداری نداره؟ نمونش این همه بودجه که حروم مزخرفی به نام حجاب اجباری کردید و فقط و فقط آزادی حجاب هست که هر سال داره بیشتر طرفدار داره. اگر حجاب در این کشور خریدار میداشت، در طول این ۱۴۰۰ سال تو کت مردم میرفت. جرات دارید رفراندوم برگزار کنید ببیند که بیشتر از ۹۵ درصد مردم مخالف حجاب اجباری و موافق آزادی حجاب هستند. بشعورها به بهشت نمیروند چه با حجاب و چه بی حجاب

سایا
پاسخ به  سید محمد علوی زاده
دی ۲۷, ۱۴۰۱ ۲۲:۵۴

توهم اکثریت اونی داره که جرات نداره رفراندوم برگزار کنه. توهم اکثریت رو اونایی دارند که حجاب طبق قانون از انجام رفراندوم مستثنا کردند. خودت هم میدونی وضعیت به چه صورته. ما نمیگذاریم شما مملکت رو به عقب برگردونید. خدا رو شکر که هر خودتون هم شاهد هستید هر سال داره مانتوها آب میره. هر سال داره تابوهای احمقانه بیشتری کنار گذاشته میشه. کارتون تمومه که رفتید ونزوئلا سوراخ موش واسه خودتون خریدید

سینا
اسفند ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۹:۵۱

ممنون بابت این مطلب خوبتون

هيچکس ...
اسفند ۱۴, ۱۳۹۸ ۲۲:۱۸

خب اگ بگن اول حق الناس هست یا حق الله اونوقت باید کدوم و بگیم ?

8
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x