Take a fresh look at your lifestyle.

تأکید شهدا بر حفظ حجاب

0 537

یکی از تأکیدات شهدا که با گذشتن از جانشان، امنیت، استقلال، عزت و آسایش را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و باغیرت اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک میهن به دست بیگانگان بیفتد، حفظ حجاب بوده است. کسانی که بر زمین افتادند تا دختران و زنان ایران‌زمین باوقار بایستند و با حجاب و عفتشان با دشمنان این مرزوبوم مبارزه کنند، چراکه بی‌حجابی زنان اسلحه‌ای بسیار قوی بر ضد استقلال و عزت هر مرزوبوم است چون هر جامعه‌ای که زنانشان به دنبال خودنمایی و تبرج باشند، مردانشان هم به دنبال بلهوسی و فساد و فحشاء خواهند بود که نتیجه‌اش از دست دادن غیرت و تعصب مردان، بر ناموس، عزت و استقلال مملکت است. در این شرایط مملکت هدف هجوم و غارت دشمنان قرار خواهد گرفت چراکه کسی وجود ندارد که در برابر آنان مقاومت کند؛ و این همان بلایی است که اروپاییان چند قرن پیش بر سر آندلس اسلامی آوردند.

در ذیل به تعدادی از وصیت‌نامه‌های شهدا که بر امر حفظ حجاب و عفت تأکید دارند اشاره شده است.

شهید عبدالرسول آب‌بر (۱۳۷۰-۱۳۵۰ تهران)

خواهرم از تو می‌خواهم که در همه حال و همیشه حجاب خود را حفظ کنی و با امربه‌معروف و نهی از منکر تمامی خواهران را به این کار تشویق کنی و با این عمل خویش ادامه‌دهنده راه شهدا باشی.

شهید عباسعلی احمدزاده (۱۳۶۵-۱۳۴۷ گرگان)

خواهران، حجاب را همان‌گونه که رعایت می‌کردید بهتر و بیشتر رعایت کنید و در تربیت فرزندان نهایت کوشش و تلاش را بکنید. سعی کنید فرزندانی باایمان و صدیق و مؤمن تحویل جامعه دهید که آینده هر جامعه بستگی به داشتن فرزندان باایمان و مسلح به سلاح علم و ایمان دارد.

شهید صمد احمدی (۱۳۶۱-۱۳۳۸ اراک)

خواهرانم، امیدوارم که خداوند به شما صبر عطا فرماید، می‌دانم خواهر چقدر علاقه به برادر خود دارد، ولی حمد و سپاس خدا را به‌جا بیاورید که او در راه خدا کشته شده است و این افتخار است برای شما. امیدوارم که همگی مرا ببخشید، برادر کوچک خود را حلال کنید و راه زینب را پیش گیرید و حفظ حجاب و عفت را فراموش نکنید.

شهید عبدالحسین اسدی کرم (۱۳۶۱-۱۳۴۴ تهران)

مادر جان، از شما می‌خواهم وقتی‌که خواهرم به سن ۷ سالگی رسید او را نماز یاد دهید و به او حجاب اسلامی که سنگر زنان ما است را بیاموزید، از خواهرم بخواهید اسلام را یاری دهد.

…و خواهرم را مانند خواهران خودت با حجاب اسلامی راهی جامعه کنی. من چشم امید به شما دارم.

شهید عباس اصیلیان (۱۳۶۲-۱۳۳۵ آران و بیدگل)

خواهران و همسر عزیزم، سعی کنید چون زینب کبری پیام‌رسان وقایع کربلای ایران باشید و حجاب و عفت این بانوی نمونه در ایران سرمشق زندگی‌تان قرار گیرد. همانا این سلاح آتشینی است که در اختیاردارید و همچون تیری است بر قلب دشمنان اسلام.

شهید عباسعلی خبیری (۱۳۶۷-۱۳۳۲ یزد)

… و به برادران و خواهران اعلام کن درباره حجاب و دین مبین اسلام و نگهداری تشیع؛ و هر چه شما کردی در تربیت فرزندان حسین و رضا و مهدی برای جامعه و سربازی اسلام؛ و خانم رباب و رقیه برای برپا نگه‌داشتن سنت زهرا و با حجاب بودن.

…و شما دختران عزیزم به شما امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کنم مانند مادر. خانم رباب و رقیه به شما تذکر می‌دهم اولاً هیچ کاری بهتر و آبرومندتر از حجاب نیست. اول حجاب خود را حفظ کنید بعد به دستور مادر تا زمانی که ازدواج نکردید و در زمان ازدواج مطیع امر شوهر خویش باشید که روح من در دار باقی راحت و شاد باشد.

شهید عید محمد عرب انصاری (۱۳۶۳-۱۳۴۸ شاهرود)

… و ای خواهران، شما نیز با اسلحه حجاب که بسیار کوبنده‌تر از خون سرخ شهید است با دشمن خود مبارزه کنید و به‌وسیله حفظ حجاب مشت محکمی بر دهان منافقین بزنید و چشم دشمنان را با سیاهی چادرتان کور نمایید. اگر شما حجابتان را حفظ نکنید به دشمن کمک کرده‌اید؛ ولی برای این که دشمن بداند با او مبارزه می‌کنید حجابتان را حافظ باشید.

شهید غلامرضا عرب مارکده (۱۳۶۵-۱۳۴۸ شهرکرد)

مادر و خواهرانم، شما را به صبر و استقامت در راه خدا دعوت می‌کنم و از شما می‌خواهم آرام بگیرید و اگر می‌خواهید مرا خوشحال کنید حجاب خود را حفظ کنید که حجاب شما کوبنده‌تر از خون من و دیگر شهیدان است.

شهید غلامرضا فاتحی (۱۳۶۵-۱۳۳۸ تهران)

وصیتی به خواهرانم: خواهر عزیز امیدوارم همچون زینب استوار باشید و بتوانید ادامه دهنده راه خون پدرمان و دیگر شهدا باشید. البته این را بگویم که یکی از مسائل که مثل جهاد است و بر روی در و دیوار نوشته شده است این است که خواهرم حجاب تو کوبنده‌تر از خون من است. البته این را بگویم که در خانه ما خلاصه نمی‌شود و سخن به کلیه خواهران است. مثلاً، یک جواهرگران قیمت در جواهر فروشی همیشه جایش محفوظ است و در گاو صندوق نگهداری می‌شود. ولی یک جنس بدل که شکل ظاهر آن مثل همان جواهر گران قیمت است در پشت شیشه و ویترین گذاشته می‌شود که به این جواهر بدل چشم هر پاک و ناپاک، چشم هر دزد و چشم هر لات می‌خورد. ولی یک جواهر اصل که خریدار برای خرید آن می‌رود، صاحب آن اول در گاوصندوق را باز می‌کند و بعد جعبه را بیرون می‌آورد، در آن را باز می‌کند بعد پنبه آن را کنار زده و خریدار آن را نگاه کرده و اگر خواست و پسندید خریداری می‌کند.

… شما را سفارش می‌کنم به هم نوع دوستی و خواهران همسایه را به حجاب و حب خداوند سفارش می‌کنم.

شهید علیرضا فاتحی پیکانی (۱۳۶۷-۱۳۴۱ جرقویه)

… و شما ای خواهران متعهد و مسئول بدانید که سیاهی چادر شما از خون شهدا کوبنده‌تر است. پس حجاب خود را حفظ کنید و زینب گونه باشید، مانند زینب بر ضد استعمارگران و ظالمان قیام کنید و بدانید که بهترین زینت مرد مرگ سرخ است و بهترین زینت زن حفظ حجاب.

شهید سید عمران فتاحی (۱۳۶۵-۱۳۴۸ اقلید)

… و اما ای خواهر، از شما می‌خواهم که حجاب خود را حفظ کنید و خون شهیدان را پایمال نکنید. بخدا قسم اگر حجاب خود را حفظ نکنید در پیشگاه خداوند از شما شکایت می‌کنم.

شهید علی اکبر فرود (۱۳۶۵-۱۳۴۷ آباده)

… و شما ای خواهرانم، از شما تنها خواهشی که دارم این است که حجاب اسلامی خود را رعایت بفرمایید و در طول زندگی زینب (سلام الله علیه) را الگوی خود قرار دهید؛ و طبق گفته امام، خواهرم حجابت از خون شهید کوبنده‌تر است. پس ای خواهرم، با حفظ حجاب اسلامی خود چه در خانه و در بیرون به تمامی جهانیان نشان دهید که زینب (سلام الله علیه) در روز عاشورا بیهوده داغ ۷۲ تن از یاران اسلام را ندیده است. شما باید توجه داشته باشید که اگر احیاناً حجاب خود را حفظ نکنید یا یکی از فرایض دینی خود را به موقع انجام ندهید باعث پایمال شدن خون تمامی شهیدانمان می‌شوید و در آخرت در پیشگاه خدا مسئول هستید و باید جواب زینب (سلام الله علیه) را بدهید.

شهید غلامرضا قاسمی (۱۳۵۹-۱۳۴۱ آبادان)

از خواهران گرامی تقاضا دارم که حجاب ظاهری که چادر است و حجاب باطنی خود را نیز پاسداری و حفاظت کنید؛ یعنی آنکه در خلوتگاه مواظب اعمال و رفتار خود باشید و خود را از دیدگان حرام و هرز پرهیز دارید، زیرا حجاب مقدس و کوبنده‌تر از خون من است.

شهید علی حسین قیدرلویی (۱۳۶۲-۱۳۴۲ جرقویه)

… و اما سخنی چند با تو همسرم، مبادا در امر حجابت کوتاهی کنی! اخلاق و رفتارت زینب گونه باشد. از تو می‌خواهم که ادامه دهنده راهم باشی؛ و اما خواهرم در امر حجابت کوشا باش که حجاب تو کوبنده‌تر از آن گلوله‌ای است که از لوله تفنگ من بیرون می‌آید و بر سینه دشمنان و کافران فرو می‌رود.

شهید فرزاد کریمی (۱۳۶۳-۱۳۴۴ قائم شهر)

وصیت به خواهرانم اینکه حجاب شما خواهر کوبنده‌تر از خون شهید است و درس را از بانوی یگانه اسلام فاطمه زهرا (سلام الله علیه) یاد بگیرید و عمل کنید.

… همسرم من از تو راضی بودم و خداوند از تو راضی باشد و امیدوارم که زینب وار راه شهدا را ادامه بدهی و حجاب خودت را حفظ کن و در خط امام دوشادوش دیگر خواهران حرکت کن و صبر و استقامت داشته باش و جزء تقوا پیشگان باشید.

شهید عبدالرسول تهمتن (۱۳۶۶-۱۳۴۷ فسا)

…و به خواهرم بگویید که من برای چه به جبهه رفتم و شهید شدم و اگر مرا دوست دارید به‌جای آنکه گریه و شیون کنید به همین حال که تا به حال حجاب خود را حفظ کرده‌اید از این به بعد هم رعایت کنید و آن وقت است که می‌توانید بگویید ما پیرو حضرت زینب (س) هستیم.

شهید سعید حمیدی اصل (۱۳۶۵-۱۳۴۸ اهواز)

آنچه را که می‌خواهم بنویسم با اینکه تکرار مکررات است ولی از آن دریغ نمی‌کنم، چون «ان الذکری تنفع المومنین». تا کی می‌خواهید به خاطر مسائل دنیایی از همدیگر نگذرید؟! در حالی که فرزندان شما در جبهه‌ها از جان خود می‌گذرند! تا کی می‌خواهید بدون رعایت حجاب و یا بی‌حجابی کامل در خیابان‌ها راه بیفتید؟! در حالی که رزمندگان در جبهه‌ها از گناهانی که در خلوت مرتکب شده‌اند نیمه‌های شب ناله می‌کنند!…

شهید سیدمحمد حیدری یزدی (۱۳۶۶-۱۳۴۸ یزد)

به عنوان یک خواهش و یک التماس از تمامی خواهران دینی می‌خواهم که هرگز در حفظ حجاب خود کوتاهی نکنند و سعی کنند حتی دیگران را نیز به این فریضه واجب نصیحت کنند. از دوستی با خواهران بی‌حجاب و بدحجاب بپرهیزند و آنان را با اخلاق نیک و بیان علل این پدیده به صراط مستقیم هدایت کنند.

شهید صحن علی تاراس (۱۳۶۵-۱۳۴۵ باغملک)

مادران و خواهران، با حجاب خود راه و روش زینب زمان را به عده‌ای بیاموزید و چنان با حجاب خود به دهان دشمنان اسلام بکوبید که دیگر حرفی از دهان کثیف آن‌ها بیرون نیاید. ما مسلمانان باید به تمام جهانیان بفهمانیم که زنانمان زینب‌وار با حجاب اسلامی و مردها همانند حسین شهید در میدان نبرد مبارزه می‌کنیم تا اسلام را به گوش تمامی مردمانی که هنوز در خواب خرگوشی هستند، برسانیم تا آن‌ها از خواب بیدار شوند و مزه شیرینی اسلام را بچشند.

شهید سعید خیرآبادی (۱۳۶۶-۱۳۴۴ ارومیه)

اینکه عده‌ای می‌گویند من در فلان جا کار می‌کنم، من مسئول فلان جا هستم و نمی‌گذارد در جنگ شرکت نمایم و یا بگوید چون من در فلان جا کار می‌کنم نمی‌آیم، با مسائل درس و دانشگاه که آیا مملکت آینده‌اش چه می‌شود یا وضع جامعه ما طوری است که حجاب کاملاً رعایت نمی‌شود؛ آقای عزیز، در اینجا نباید بگوییم که آن‌ها به من و شما مربوط نمی‌شود، رهبر و مرجع تقلید ما می‌گویند جنگ، پس مسئله باید حل بشود.

شهید صفر زغم (۱۳۶۲-۱۳۴۳ تهران)

خواهرانم، حجابتان را حفظ کنید. من شهید نمی‌شوم، چون تا آخرین قطره خون خود با صدام می‌جنگم و صدام و صدامیان را نابود و پرچم اسلام ایران را برافراشته خواهیم کرد. پیام من به خواهران، اینکه حجابشان را حفظ کنند و همیشه در فکر زندگی، خانه و مسکن نباشند، فکر معنویات باشند.

منبع وصیتنامه های شهدا:

خبرگزاری ایسنا

سایت راسخون

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=30434

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x