Take a fresh look at your lifestyle.

نقش ازدواج‌های تحمیلی و اجباری در انحرافات جنسی برخی از متأهلین

0 1,301

یکی از مهم‌ترین عوامل خیانت و انحرافات جنسی متأهلین، ازدواج‌های تحمیلی و اجباری است که متأسفانه در بسیاری از مناطق کشور وجود دارد. در ازدواج‌هایی که زوجین یا یکی از آن‌ها نسبت به دیگری علاقه ندارد معمولاً نیازهای عاطفی و جنسی آن‌ها برطرف نمی‌گردد که این مسئله ممکن است در زوج‌هایی که از ایمان و تقوای ضعیفی برخوردارند، منجر به انحراف جنسی یکی یا هردوی آن‌ها شود.

ازنظر دین مبین اسلام ازدواج‌های تحمیلی و اجباری مردود است، چراکه باید از روی اراده، اختیار و علاقه صورت پذیرد.

روایت شده است که یکی از اصحاب امام صادق علیه‌السلام به ایشان عرض کرد که من می‌خواهم با کسی ازدواج کنم، اما والدینم می‌خواهند شخص دیگری را به ازدواج من درآورند! حضرت فرمود:

«تَزَوَّجِ الَّتِی هَوِیتَ وَ دَعِ الَّتِی یهْوَی أَبَوَاک؛ با کسی که خودت می‌خواهی ازدواج کن که و کسی را که پدر و مادرت می‌خواهند [ولی موردپسند تو نیست] رها کن[۱]

البته ناگفته نماند که معمولاً انتخاب‌های والدین از روی تعقل و بررسی همه جوانب و انتخاب‌های جوانان از روی احساسات و عشق‌های زودگذر است و لذا برای استحکام و دوام بیشتر زندگی‌ها بهتر این است که فرزندان کار انتخاب همسر آینده را به والدین واگذار کنند و اگر مورد خاصی را نپسندیدند از والدین بخواهند کسی دیگر را بیابند. به‌هرحال گزینه ایده آل آن است که هم موردپسند والدین است و هم موردپسند فرزند، اما اگر امر دایر شود بین انتخاب گزینه موردپسند والدین که فرزند آن را دوست ندارد و گزینه موردپسند فرزند، یقیناً گزینه موردپسند فرزند، مقدم است و تحمیل و اجبار در ازدواج به صلاح نیست.


[۱]. الکافی (ط – الإسلامیه)، ج ۵، ص: ۴۰۱؛ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قُلْتُ لَهُ إِنِّی أُرِیدُ أَنْ أَتَزَوَّجَ امْرَأَهً وَ إِنَّ أَبَوَی أَرَادَا غَیرَهَا قَالَ تَزَوَّجِ الَّتِی هَوِیتَ وَ دَعِ الَّتِی یهْوَی أَبَوَاک

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=30631

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x