Take a fresh look at your lifestyle.

نقش ازدواج‌های از روی هوا و هوس و عشق‌های خیابانی در انحرافات جنسی متأهلین

0 1,517

ازدواج و تشکیل زندگی باید از روی تعقل و تفکر و به صورت گزینشی باشد تا زندگی‌ها بادوام و مستحکم باشد و منجر به عفت و تولد تربیت فرزندان صالح شود.

کسانی که فقط از روی هوا و هوس جنسی و عشق‌های خیابانی و به خاطر چشم و ابرو تیپ طرف با وی ازدواج کرده‌اند هیچ تضمینی نیست که فردا با دیدنِ شخصی زیباتر و خوش‌تیپ‌تر از همسرِ خود، به او میل نکنند! و از همسر خود روی‌گردان نشوند. لذا ازاین‌گونه اشخاص نمی‌توان توقع عفت و خویشتن‌داری داشت. ازدواج‌های این‌چنینی بعد از مدت کوتاهی به سردی و دل‌زدگی منجر می‌شوند که در این صورت زمینه برای بروز انحرافات جنسی مساعد خواهد شد.

حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام درباره رابطه عقل و شهوت می‌فرماید: «عقل و شهوت ضد یکدیگرند. و تأییدکننده عقل، علم است و تزیین کننده شهوت، هوای نفس است و نفس در میان این دو مورد تنازع است: هر یک پیروز شود، نفس در طرف او قرار می‌گیرد.»[۱] درجایی دیگر می‌فرماید: «هم‌نشین شهوت، روحش بیمار و عقلش معیوب است.»[۲]

برای کسانی که ازدواج‌های این‌چنینی داشته‌اند باید اهمیت و فواید دنیوی و پاداش اخروی عفت و پاک‌دامنی و همچنین زیان‌های دنیویِ، جسمی، روانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و همچنین عواقب اخرویِ انحرافات جنسی گفته شود تا شوق و انگیزه کافی به‌سوی عفت و پاک‌دامنی در وجودش شکل بگیرد و از انحرافات توبه کند.


[۱]. الآمدی، عبدالواحد، غررالحکم؛ حدیث ۶۷۹۰.

[۲]. الآمدی، عبدالواحد، غررالحکم؛ حدیث ۶۷۹۰.

 

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=30633

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x