Take a fresh look at your lifestyle.

نقش کمبود محبت در بی‌عفتی و انحرافات جنسی متأهلین

0 2,771

یکی از عوامل مهم در بی‌عفتی و انحرافات جنسی متأهلین کمبود محبت و بی‌توجهی همسر به وی است. متأسفانه بسیاری از افراد متأهل اظهار محبت را بلد نیستند یا پس از گذشت مدتی از زندگی به‌کلی فراموش می‌کنند که باید به همسرشان مهر بورزند و مهم‌تر اینکه آن را باید اظهار کنند.

حضرت رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله) می‌فرمایند: «قَوْلُ الرَّجُلِ لِلْمَرْأَه إِنِّی أُحِبُّکِ، لَا یَذْهَبُ مِنْ قَلْبِهَا أَبَداً؛ اگر مردی به زنش بگوید من تو را دوست دارم، این جمله هرگز از ذهن زن خارج نمی‌شود.»[۱] لذا اگر مردی به همسرش مهر بورزد و آن را اظهار کند سلامت عفت همسرش را بیمه کرده است ولی اگر چنین نکند و همسرش هم ایمان و تقوای کافی نداشته باشد ممکن است دل به محبت نامحرمان بسپارد و گرفتار بی‌عفتی و خدای ناکرده فحشاء شود.

از نظر روانشناسی یکی از علل خودنمایی و بدحجابی‌ زنان، محروم بودن از عشق و محبت شوهرانشان می‌باشد. خانم لمبروزو روان‌شناس معروف ایتالیایی می‌گوید:

«وقتی زن، مرد را نسبت به خود علاقه‌مند دید، دیگر هدف اصلی او عشوه‌گری و خودنمایی در برابر دیگران نیست. چنان‌که مشاهده می‌شود زنانی که به شوهر و کودکان خود علاقه‌ دارند، به‌کلی از عالم عشوه‌گری و دلبری افراطی و مذموم برکنار هستند. اگر زنی خودنمایی در برابر دیگران را پیشه خود می‌سازد، به این دلیل است که پاسخ عواطف درونی خود را نزد شوهرش نیافته است.»[۲]

پرفسور استیون اسیمرینگ معتقد است:

«ارتباط نامشروع، همواره بیانگر وجود مشکلات در زندگی زناشویی می‌باشد … خیانت زناشویی زمانی اتفاق می‌افتد که زن و مرد در ایجاد ارتباط صمیمانه یا ارتباط جنسی با یکدیگر مشکل دارند یا آن‌که تشنۀ توجه و دوستی هستند.»[۳]


[۱]. اصول کافی – ج ۵ – صفحه ۵۶٩.

[۲]. همسران سازگار، ص ۳۳۳، علی حسین‌زاده، انتشارات موسسه امام خمینی، چاپ اول ۱۳۸۶، به نقل از «روح زن» ج ۱، ص ۴۸.

[۳]. دانستنی‌های زناشویی و ازدواج به زبان ساده، ص ۲۹۳، ترجمه ساحل آرامع تهران: انتشارات حافظ، چاپ دوم ۱۳۸۳.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=31587

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x