Take a fresh look at your lifestyle.

 حجاب زنان و گناهکاری مردان؟!

0 563

بعضی اشکال می‌کنند که «چرا زنان، حجاب داشته باشند تا مردان به گناه نیفتند؛ آن‌ها خودشان جنبه داشته باشند و گناه نکنند و چشمشان را ببندند تا زنان راحت بتوانند بدون حجاب در میان جامعه ظاهر شوند»!

پاسخ:

این اشکال از روحیه سرکشی در برابر معبود و نیز جهل به فلسفه حجاب نشئت می‌گیرد و اگر فرضاً شرایطی فراهم شود که مردان چشمشان را ببندند و به زنان نگاه نکنند، بازهم زنان باید حجاب داشته باشند تا در درجه اول رسم بندگی را رعایت کنند و در درجه دوم از فواید و مزایای دستور حجاب برخوردار شوند! چراکه؛ حکم حجاب در مرحله اول به نفع خود زنان و در جهت مصالح مادی و معنوی آنان است نه برای گناه نکردن مردان! ازجمله اینکه حجاب مایه استحکام خانواده و مصونیت زن از آسیب‌های اجتماعی و عامل اقتدار زن در برابر مردان و عامل زنده ماندن عشق و نشاط همسری و… است و بی‌حجابی عامل افسردگی و اضطراب و چشم‌وهم‌چشمی و… است.

بنابراین اصلاً برای سلامت و طهارت جامعه و هدایت آن به سمت پیشرفت و تعالی مادی و معنوی، زنان و مردان همه مسئول هستند و باید در جهت نهادینه کردن فراهم کردن عفت و حیا در محیط عمومی جامعه کمک کنند؛ با عفت در نگاه، عفت در پوشش یا همان حجاب، با عفت در رفتار و عفت در گفتار …

قرآن کریم دراین‌باره می‌فرماید: «تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ ۖ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ؛ در کارهای نیک و تقوا همیار هم باشید و یکدیگر را بر گناه و دشمنی یاری نکنید!» (مائده: ۲)

لذا حجاب یعنی اینکه زن زیبایی‌هایش را می‌پوشاند تا مردان نامحرم سیرتش را ببینند و نه صورتش را، افکارش را ببینند و نه جذابیت‌های جنسی بدنش را. حال نمی‌دانیم راز اینکه عده‌ای در تلاش‌اند تا با قالب زنانه، منافع مردان هوس‌باز و چشم‌چران را تأمین کنند در چیست؟

 

خواهرم انسانیت این‌گونه نیست

 شخصیت هم زیباییِ در گونه نیست

خواهرم این بی‌حجابی خاری است 

 شخصیت هم نیست بیماری است

خواهرم این بدحجابی ترکش است 

با حجاب دیده در آرامش است

خواهرم این عشوه و ناز و ریا 

 ای دریغ از عفت و یک جو حیا

ناز و عشوه جلوه‌ای حیوانی است 

 قلب مولا خون از این نادانی است

قلب مولا دردناک گردیده است 

 بدحجابی ریشه‌کن گردیده است؟

از شهیدان یادی آیا مانده است؟ 

یا که عکس و چفیه بر جامانده است!

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=32528

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x