Take a fresh look at your lifestyle.

پوشش زن او را زیباتر می کند

0 500

پوشش زن او را زیباتر می‌کند

در اثر دور شدن برخی از زنان، از فطرت الهی و تحت تأثیر تهاجم فرهنگی غرب و تبلیغات سنگین امپریالیسم و استثمارگران جهانی، تصور می‌کنند که برهنگی نشانه زیبایی و تمدن است. درحالی‌که اگر چنین بود حیوانات از انسان‌ها زیباتر و متمدن‌تر بودند.

یکی از امتیازات انسان نسبت به سایر موجودات پوشش لباس است که علاوه بر حفظ او از سرما و گرما و برف و باران و یاری‌دادن وی در حفظ عفت و حیا، موجب آراستگی و زیبایی‌اش خواهد بود.

قرآن کریم در سوره اعراف آیه ۲۶ ضمن نعمت و هدیه خداوند خواندن لباس می‌فرماید: «یا بَنِی آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَیکمْ لِبَاسًا یوَارِی سَوْآتِکمْ وَرِیشًا ۖ وَلِبَاسُ التَّقْوَیٰ ذَٰلِک خَیرٌ؛ ای فرزندان آدم، برای شما لباسی فرو فرستادیم که اندام شما را می‌پوشاند و مایه زینت شما است و لباس تقوا بهتر است.»

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام هم ضمن اشاره به این واقعیت که حجاب زیبایی است می‌فرمایند: «صِیانَهُ المَرأهِ أنعَمُ لِحالِها وَ أدوَمُ لِجَمالِها؛ پوشیدگی زن برای او بهتر است و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌سازد».[۱] ازاین‌رو حجاب خود عامل زیبایی است نه مانع آن.


[۱]. غررالحکم، فصل ۴۴، حرف صاد، حدیث ۱۰

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=32555

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x