Take a fresh look at your lifestyle.

گناه سد معبر در مسافرتها و تعطیلات

0 252

یکی از گناهان رایجی که غالب مردم، مخصوصا در ایام تعطیلات و مسافرت‌ها اصلا به آن توجه نمی‌کنند سد معبر است.
سد معبر مصادیق متعددی دارد مثل پارک ماشین مقابل درب منزل دیگران، پارک دوبل و سوبل و ایجاد ترافیک، حرکت در جهت خلاف، ترمزها و تغییر مسیرهای ناگهانی توی مسیر؛ چادر زدن و بساط کردن در محل تردد عابرین پیاده و…
سد معبر علاوه بر اینکه حق الناس است و باید روز قیامت پاسخگوی با ارزش‌ترین دارایی انسان‌ها که همان عمر و وقتشون هست باشیم. آثار و پیامدهای بسیار بدی بر دنیا و آخرت و بر جسم و روح ما دارد.
به عنوان مثال حضرت رسول الله ”صلی الله علیه و آله” فرمودند: «کسی که سدّ معبر کند و مانع عبور رهگذران شود از رحمت خدا به دور است». اصول کافی: ج ۲، ص ۲۹۲.
به تصریح روایات هر کس راهی را ببندد و سد معبر کند، خدا عمرش را کوتاه می‌کند. من لایحضره الفقیه: ج ۱، ص ۲۶. حضرت امام سجاد”علیه السلام” در این باره می‌فرمایند: «از گناهانی که نابودی سریع آدمی را در پی دارد، سد کردن راه مسلمانان است». معانی الاخبار: ص ۲۷۱.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به این نوشته

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=37258

مطالب مرتبط
حمایت مالی از گناه شناسی

وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ وجهاد کنید در راه خدا با اموال و جانهایتان (توبه 41)

عزیزانی که تمایل دارند در اجر اخروی تعالی اخلاقیات در جامعه، نشر و تبلیغ احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شریک باشند تقاضا میشود که ما را در پرداخت هزینه های جاری سایت گناه شناسی از قبیل هاست، پشتیبانی فنی ، تالیف و تولید پستها و… یاری فرمایند.

اشتراک ایمیلی در نظرات این پست
اطلاع از
جهت اطلاع از پاسخ دیدگاه، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا نظر بدهید.x